Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 5745
Halla, har et vindu hjemme som jeg pleier å ta bønner ut av på nattestider. Vinduet er ca 60cmx40cm, og jeg passer på å lene brorparten av overkroppen min ut når jeg røyker.

Hvor lang tid tar det egentlig før hasjlukten forsvinner, da jeg lukker vinduet etter spliffen? bør jeg lufte?

har jo kompiser som røyker sigaretter hjemme kun med åpent vindu, og jeg syns ikke det lukter tobakk der.
Ganske vanskelig å si, men røyklukten vil vare ganske lenge.. Til og med når du lufter!
Det hadde vert lurt av deg å kjøpe noe røkelse og fyre den opp etter du har tatt deg et bles
Kjøp deg duftlys og fyr spliffen inne er kanskje litt gay, men du kan fyre skikkelig stinky weed uten at det lukter under eller etter fyring.
Sist endret av bygdagut; 19. mai 2011 kl. 19:53.
skal kanskje nevnes at jeg bor hjemme med mor og far, i øverste etasje av bygården min, så det å fyre opp røkelse kan vel mildt sagt virke suspicious :P

nå er jeg forsåvidt blitt busta noen ganger, så det er ikke krise å bli tatt, men er det lurt av meg? eller bør jeg gidde såppass å bare komme meg ned og ut for å trekke?
Sitat av hestogkjerre Vis innlegg
skal kanskje nevnes at jeg bor hjemme med mor og far, i øverste etasje av bygården min, så det å fyre opp røkelse kan vel mildt sagt virke suspicious :P

nå er jeg forsåvidt blitt busta noen ganger, så det er ikke krise å bli tatt, men er det lurt av meg? eller bør jeg gidde såppass å bare komme meg ned og ut for å trekke?
Vis hele sitatet...
Litt lukt vil være der uansett hvor langt ut du lener deg ut av vinduet. Og røyklukt har en tendens til å henge igjen i rommet uansett hvor mye du lufter ut.

Om du har blitt busta før tror jeg foreldrene dine vil bli ekstra mistenksom når de lukter en rar lukt på rommet ditt. Vet det ikke er lett for stonere å dra seg opp av sofaen når de skal fyre, men det vil nok være det beste for deg å stikke ut.
Få en kompiss til å komme innom etter en time, se om han lukter det, hvis ja ->
få han til å komme etter 2 timer neste gang osv, til slutt finner du ut når du er safe
Gjør som meg om du har bong, ta et stålrør eller ett rør av no slag, og stikk den ut av vinduet og blås røyken ut av røret =) bare ikke dett ut av vindu
Vet aldri hva som møter en på veien heller, kanskje du får en awesome tur hvis du går ned og ut å røyker istedet.
Selv så pleier jeg og spraye litt deo og lufte en halvtimes tid, nå er det jo varmt ute, så vinduet står oppe hele døgnet.
Sist endret av random36598; 19. mai 2011 kl. 21:21.
Hold jointen høyt oppe i vinduet, når jointen kommer over halveis av vinduet flyr all røyken rett ut! Tror det har noe med at den kalde lufta ligger nede i rommet eller noe.. :P men det funker

edit:
stå også på en stol så røyken du blåser ut går ut av vinduet den og :P
Sist endret av bloodshotEyes; 19. mai 2011 kl. 22:37.
ok ok.. men røyk er ikke ensbetydende med lukt?? det kan lukte selv om røyken ikke kom inn i rommet.. det er snakk om et stort rom, ikke rommet mitt, heller et vindu ut fra en åpen løsning med både kjøkken og stue, så rundt 125-150 m2. dette har vel noe å si?

ellers så er foreldrene mine godt opp i 50årene, og har hørt noe om at etter fylte 50 er luktesansen nesten redusert med 50 %?
Blås røyken ut av en sånn stor papir-rull. Det skal visst hjelpe en god del mot lukten.
Hvis det er eneste luftemulighet på rommet bør du passe å å blåse ut i den øverste delen av vinduet.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Blås røyken ut av en sånn stor papir-rull. Det skal visst hjelpe en god del mot lukten.
Vis hele sitatet...
Med tøy duppet i tøymykner i ene enden
Hasjlukt og marihuana lukt setter seg mindre i rommet av egne erfaringer, så det du bør tenke på er vel selve sigglukta. Utenom det tror jeg ikke det er noe stress å henge halvveis ut av vinduet, sålenge ingen naboer ser deg å tenker; Hvorfor i helvete henger han halvveis utafor vinduet for å ta en sigg....
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Et tips er å blåse ut røyker øverst i vinduet, da varm luft går ut øverst, og kald luft kommer inn nederst.
Min lange erfaring med røyking ut av vinduer kombinert med min kunnskap om fysikkens lover har lært meg dette:
Om du blåser/holder spliffen i den helt øvre delen av vinduet vil mer eller mindre all røyken og dermed og lukta sive rett ut, dette fordi varm luft trekker ut av vinduet øverst, mens kald luft trekker inn vinduet nederst. Da trenger du ikke lene deg ut heller, det vil oftest virke motsatt.

Prøv selv, det funker så sant det ikke blåser mye

Edit: woops, skulle lest posten over først
Sist endret av Googæl; 20. mai 2011 kl. 02:18.
Har lang erfaring av vinduskarmrøyking, og min erfaring tilsier i hvert fall følgene;
Finn ut hvor vinden blåser på forhånd. Hvis det er mot høyre, skal du stå på høyre side og holde hånden med tilbehør mot øvre del. I tillegg til dette bruker man sunn fornuft, og bruker så kort tid med sigaretten nærme rommet mens du tar et trekk.
I tillegg til dette brukte jeg også andre forhåndsregler hvis mulig;
- Ta av deg genseren når du har tatt røyken. Legg denne under sengen/inni skapet etc. Røyklukten har en tendens til å såvidt sette seg rundt brystpartiet.
- Bruk antibac/vask hendene. Største luktkilden ligger i hånden du har holdt sigaretten.
- Ha noe å drikke, gjerne med kraftig smak. Dette kamuflerer ånden, og er forfriskende! Tyggis kan også brukes.


Hvis man følger dette, vil jeg påstå at rommet er 100% luktfritt innen 10-15 minutter moderat lufting etter ugjerningen er gjort!
nuff said ^^


Hvis man er noia røyker, eller bor hjemme..!
Sist endret av selvmord; 20. mai 2011 kl. 03:14.
Jeg husker ikke helt hvor jeg leste det, finner ei eller kilder. Men at lukten forsvinner realitvt raskt, sånn ca 30-45 minutter?

I værstefall, kan du jo bare gå en tur ut om kveldningen og ta deg en spliff?
Et par tips:

En skål med edikk på rommet fjerner veldig mye lukt, hvertfall hvis du skal røyke ut av vinduet.

Et annet triks en kamerat lærte meg er å sette seg i vinduskarmen/stå på huk, og komme seg så høyt opp men kommer. Ikke len deg utover, men prøv å komme deg opp, å hold spliffen helt øverst i vinduet, da vil røyken blåse utover som oftest, med mindre det blåser utenifra og inn.

Du får ha lykke til =) I værste fall kan du jo bare ta turen utafor å ta deg en blås!
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Røykte mye ut av vinduet når jeg bodde hjemme selv, men skal ikke repetere alle triksene som allerede har blitt nevnt ovenfor.
Men har et lite forslag:
Kjøp en helt normal trepipe, da blir du baked på 3 - 4 trekk og mellom hvert trekk kan du sperre brønnen slik at det kommer minimalt med røyk ut.
Når du er ferdig kan er det bare å dunke ut aska og tørke brønnen med litt papir. Så kan du eventuelt teipe fast pipa på vinduskarmen ute, ingen som ser den viss du bor på toppen av en bygård.

Synes dette er greit fordi hele prossesen går jævlig fort, det kommer lite røyk inn i rommet i forhold til når du fyrer en spliff/sigg og man blir jævlig fjern av pipe.
Sist endret av Kimbobo; 20. mai 2011 kl. 13:29.
http://www.supermarket.no/shop/index...59&prod=226757

AirWick 4 in 1 lover neutralisering av duftmolekyler. Jeg har lagt ett "lag" av denne rundt døra før jeg har røyket, så sprayet etterpå også. Funker bra hos meg. Kjøpes på butikken, Rema mener jeg.
Sist endret av Marisa; 22. mai 2011 kl. 12:35.
Et tips er å først få fyr i lighteren og se hvilken vei det blåser så holder du jointen/bongen helt oppe i kanten der den blåser.. Og da er det ikke mamma lukta det når hu har kommet inn.. Det er også greit å ha vinduet litt oppe i 5-10 min etterpå
Jeg pleier å åpne ruta mi helt, sitte på rommet og røyke! Ha et plagg ved dørterskelen (du aner ikke hvor mye lukt som slipper ut her)... Har du litt flaks (som regel alltids) så blåser det litt og du ser røyken gå ut :P Hmm times tid til to... Men tbh ikke dømm selv om det lukter/ikke lukter... Jeg har flere ganger fått mor/far inn på rommet en times tid etter, jeg merker reaksjonen på ansiktet, men de sier ikke no...

Hvis foreldra lager pes for deg, så røyk heller ute...
Nå vet ikke jeg hvor mye du røyker, men røyker du kun én spliff med hasj om kvelden - og det i vinduet - så burde lukta være ute etter ca 30 min lufting. Hasj sitter ikke så lenge, og dersom noen lukter røyk, så er det sannsynligvis tobakken de lukter. Grønt er imidlertid en annen sak

EDIT: Anbefaler forøvrig en luftrenser til de som måtte bekymre seg over dette. Den tar bort veldig mye av lukta.
Sist endret av caperno; 22. mai 2011 kl. 15:56.
Sitat av Hadii Vis innlegg
Et tips er å først få fyr i lighteren og se hvilken vei det blåser så holder du jointen/bongen helt oppe i kanten der den blåser.. Og da er det ikke mamma lukta det når hu har kommet inn.. Det er også greit å ha vinduet litt oppe i 5-10 min etterpå
Vis hele sitatet...
W00T?

I didnt get it?
Sitat av Zitto Vis innlegg
W00T?

I didnt get it?
Vis hele sitatet...
Han mener at du skal blåse trekket mot der det trekker fra (ding). Så er du så "heldig" at du har ett hull gjennom veggen og ut, så kan du jo blåse røyken ut der. Det mest effektive er nok å bare åpne vinduet. Det er jo ikke alle som har hus som trekker heller.
En ting som fungerer meget bra for meg er "linen spray'en" fra H&M, den fjerner all lukt, brukte den faktisk nettopp da jeg røyka bong. spray 2-3 ganger og det er en deilig parfymert lukt etterpå I tillegg trenger du ikke å stresse så fælt hvis du velger å kjøpe sprayen. Men som andre sier, ta deg en tur ut og kos deg i stedet for å gjemme deg hjemme.
Hasj lukt forsvinner relativt fort! Tobakk lukt henger seg i vegger osv. og du kan kjenne lukten lenge etterpå.
Jeg røyker aldri tobakk inne, det får jeg ikke lov til hos noen av mine venner heller, men hasj går greit.

Bruk bong til nattingsen isteden for J, så er det mye mer kontrollert røyk!

Jeg har en enkel metode med Bong, det er å sitte chill i sofaen (Sofa plasert ved et vindu) og ha gardiner foran viduet slik at jeg bare blåser all røyk inn i gardinene med vinduet på gløtt. Lukta er helt borte innen 30min-1time.

Har også en fin metode for å fjerne all lukt på minuttet. En vifte foran vidu og bare slå den på med en gang jeg er ferdig, slik at luft sirkuleres i rommet og fjerner all lukt.

Har prøvd alle de parfymene som selges på butikken. Men ble nesten kvalm av lukta til de fleste (sinnsyk søtlukt)
De sprayane bare overdøvde hasjlukta i noen minutter og så forsvinner eller blander seg med hasj lukta; Ikke til å annbefale
The Merciful One
mr5050's Avatar
hvis du er bekymra for lukten så ta deg en utefyrings isteden
Sitat av caperno Vis innlegg
Han mener at du skal blåse trekket mot der det trekker fra (ding). Så er du så "heldig" at du har ett hull gjennom veggen og ut, så kan du jo blåse røyken ut der. Det mest effektive er nok å bare åpne vinduet. Det er jo ikke alle som har hus som trekker heller.
Vis hele sitatet...
Mente setningen
Og da er det ikke mamma lukta det når hu har kommet inn..
Hmm, etter mine erfaringer har hasjlukten vært minimal i forhold til andre lukter. Har puffa en god del og aldri blitt tatt pga. lukten. Mulig det lukter mer enn jeg har oppfattet da...
som sagt, blås ut helt oppe i vinduet. du kan og fylle en papprull med dopapir som du sprayer med parfyme, blås røyken ut gjennom den og du er bra safe pakk alt i plastposer og legg det en lur plass.
Hva ville mcguyver gjordt hvis han var på kjøret?

Han ville gått på europris, kjøpt aktivt kull, et rør og en colaflaske, festet røret til colaflasken, tatt et kaffefilter ned i andre enden av røret, tapet det fast, fyllt den med aktivt kull, puttet et kaffefilter oppå der igjenn for å holde kullet på plass, tapet den. Og da kan mcguyver på kjøret nyte spliffen sin under flasken.
Sitter i samme stilling som topic starter, sett bortfra at jeg sitter i mitt eget rom, det jeg pleier å bruke er et fuktig håndkle som jeg plassere ved dørkarem, mest for at den kalde luften vil bli tvunget ut vinduet, ikke ned trappen.
Da funker den tidligere nevnte metoden enda bedre ("varme høyt, kaldt lavt").
er vel ikke vanskelig å finne ut ? bare å ta tida det...
hos en av kompisene mine hvor jeg røyka mye hadde han en sånn stor bar-vifte i taket på gutterommet. Skru den på og lukk opp vinduet og røyk hvor du vil. All lufta vil bli byttet ut med en gang og du kan slappe av med røykinga. Røyken er den som setter lukta mest i rommet, jeg lukta aldri brunt da jeg gikk inn på rommet hans, når jeg tenker meg om lukta det ikke vanlig røyk der heller. Vi røyka mest bong, veldig rett fram egentlig. Bong gir lite røyk og jeg pleide å holde nede røyken til det ikke kom noe ut av lungene igjen.

Er faktisk veldig behagelig med en sånn vifte. God atmosfære gir det og.
Sist endret av smint; 30. mai 2011 kl. 23:24.