Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 764
Hei!

Jeg er på utkikk etter et videokamera, men lurer stekt på hvilket!
I og med at det er så mange forskjellige lagringsmåter, vinkler og all slags tekniske saker, så trenger jeg litt hjelp.

- Kameraet må være lite og lett
- Litt rimelig, ikke altfor dyrt
- Bra levetid på batteriet
- Lett å overføre filmene til pc
- Oversiktlig og brukervennlig

Tips, anbefalinger, linker? Anything!

Setter pris på alle info
Vet ikke helt hvilken prisklasse du tenkte på, men sjekk for eksempel ut Panasonic NV-GS80. Ellers så finner du sikkert noe nyttig på www.akam.no og forumet der.
Trådstarter
Sweet! Noe sånt jeg ser etter. Prisklassen er på 2000-4500kr.
Trådstarter
Hva med Sony DCR-HC47E da? Noen meninger for eller mot det?

Skal forresten bruke kameraet til å filme litt snowboardkjøring, så det må tåle litt vær, hvis det han noen betydning på hvilket kamera jeg velger.
Sist endret av ThaMan; 29. juli 2007 kl. 10:33.
Jeg hadde nesten det samme kameraet som vist over... Har brukt det _mange_ timer til utefilming som snowboard. Det har vært mye fuktig og fått en god støyt nå og da, men fungerer helt fint enda! Batteriet er likt som på alle andre DVkameraer. Lønner seg å kjøpe et ekstra. Batterikapasiteten synker også veldig når du har med kameraet ut i minus grader.
Sist endret av OracIe; 29. juli 2007 kl. 10:44.
Trådstarter
Hvilken lagringsmåter ville dere ha anbefalt da? Lagrer DV-kameraer på kasset?