Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4363
Ridder av 1. klasse
hallois

Er det noen som vet hvordan jeg kan få neon-lys til å blinke? kan jeg bruke noen IC eller blink reele til dette? eller finnes det ferdige neon-lys som blinker?
Sitat av Mchjort
hallois

Er det noen som vet hvordan jeg kan få neon-lys til å blinke? kan jeg bruke noen IC eller blink reele til dette? eller finnes det ferdige neon-lys som blinker?
Vis hele sitatet...

strobelys? kan det være tingen, er vel ikke akkurat neon, meeen er blanke lys som blinker annenhver gang.. vetke hva du skal bruke det til , meeen hvis du skal bruke det på bilen og leke onkel politi, er det jo bare å tre på blå hetter på pærene, bli jo nesten politi lys det hehe
Hva slags lys er det? Har du link? Det finnes forskjellige typer neonlys, og noen lys blir ofte feilaktig "beskyldt" for å være neonlys, mens de faktisk er kald katode e.l., og ikke alt er "blinkbart".
Ridder av 1. klasse
Trådstarter
har ikke sett på noen spesielle neon lys enda, men tenker på sånne lange rør som blir brukt under biler osv. Men for å si det sånn da, er ute etter noen farget lys i rør som jeg kan få til å blinke, eller som er laget for å blinke. Vet at noen er bygget opp av Led's, og er det mulig å få de til å blinke ved å bruke en IC-krets?
Sist endret av Mchjort; 5. juli 2007 kl. 22:00.
du kan se om du finner noe på dioder.no
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=82383

Den tråden fra deg finst fortsatt og opplyser om korleis du kan få leds o.l. til å blinke.
▼ ... noen uker senere ... ▼
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Bruk en 555 koblet som astabil vippe med en transistor eller et rele (555 kan drive et rele direkte på utgangen) til belastningen.
Releet kan bli en sann plage å høre på, så jeg anbefaler transistorer. Uansett er dette allerede besvart, så vidt jeg kan se..