Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2124
Har en adapter her med gåen termosikring.

Spec. sikring:
3A, 130*C, 250v
Kapsling: Som denne

Den jeg har tilgjengelig er denne jeg har linket til over her, men den er bare på 1A. På adapteren er det spesifisert 340mA, så det skulle egentlig gått bra med den på 1A og at den på 3A er overdimensjonert. Men siden den på 3A har gått(enten pga. for høy strøm eller temperatur) så lurer jeg litt på om den på 1A kommer til å gå rimelig kjapt også.
Lurer på om apparatet adapteren er tilkoblet til kanskje har en start strøm som er litt høy, men har et forbruk på ca 340mA.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i samme type termosikring som tåler høyere strøm?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Farnell? Elfa? Begge dei har termosikringer afaik.
Trådstarter
55 0
At farnell og elfa har termosikringer er jeg fullt klar over. Jeg har linket til en termosikring som er fra farnell og det er den jeg har liggende.
Men ellers har de termosikringer med kapsling av denne typen:
http://www.elfa.se/images/highres/h1268.jpg

mens jeg er på utkikk etter kapsling av denne typen:
http://no.farnell.com/productimages/farnell/standard/42415380.jpg
Sjekk ebay, hvis hverken farnell eller elfa har. Ellers så er det en sticky med elektronikkleverandører i forumet.
Hvorfor må du ha akkurat den typen? En hvilken som helst kapseltype burde vel duge så lenge den ikke tar opp vesentlig mer plass?
Tips: Kjøp en to-pins sokkel til å sette sikringen i, så slipper du å lodde mange sikringer hvis problemet skulle vedvare.
Sist endret av Provo; 29. juni 2007 kl. 21:34. Grunn: Skrivefeil..
Trådstarter
55 0
Sitat av Provo
Sjekk ebay, hvis hverken farnell eller elfa har. Ellers så er det en sticky med elektronikkleverandører i forumet.
Hvorfor må du ha akkurat den typen? En hvilken som helst kapseltype burde vel duge så lenge den ikke tar opp vesentlig mer plass?
Tips: Kjøp en to-pins sokkel til å sette sikringen i, så slipper du å lodde mange sikringer hvis problemet skulle vedvare.
Vis hele sitatet...
Det er veldig vesentlig at sikringen har denne type kapsling. Siden denne termosikringen skal slå ut om trafo'en blir for varm. Sikringen sitter da nesten inni trafo'en, og de andre typene får ikke plass(det er et rom den skal inn i). Auksjoner eller lignende er uaktuelt å bruke, jeg leter etter en forhandler. Og jeg har vært å sett på forhandler tråden, men ikke funnet noen som har denne typen(Farnell er vel de eneste jeg har funnet som har den, men ikke større enn 1A)
Hva med å spørre produsenten? Kanskje de har en oversikt over forhandlere på nett, eller så kan du evt sende de en mail.