Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2794
Hei jeg vil lage meg en startsperre til Tsen min sånn at den ikke starter i enkelte kjipe sittuasjoner. Er allerede en nødstopp vippebryter så jeg bruker bare dette systemet men vil ha trådløst da det er enda sikrere . Noen som har en ide om hvordan jeg skal få det til og som foreksempel hvor jeg kan kjøpe en trådløs bryter (eller ta fra en gammel dings) å få den til å funke. Er 12v spenning og batteri på sykkelen.
Sist endret av Kirekzulu; 13. juni 2007 kl. 23:21.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
F.eks ta en tur på bilopphuggeriet å få tak i en sender\mottaker for trådløs sentrallås, denne kan du så modde over til å fungere som et startsperrerelè.
Du kan jo legge noen kroner i en ordentlig moped alarm
http://www.mc-artikler.no/alarm.html til 2000kr.

Til hjemmemekk løsning er elfa eller clas ohlson fin. Fant en løsningen for 250 kr.
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...spx?id=8740319. Litt mekk skal til og 4 meter er jo kanskje litt i korteste laget? Finnes sikkert mange andre produkter som er bedre, men skal tidlig opp i morgen så de får andre finne
Sist endret av _Ole_; 14. juni 2007 kl. 00:39. Grunn: trøtt:S
4 meter er sikkert en flott lengde det, hvis politiet kommer til skolen for og sjekke trimma sykkler så blir de som eier sykkelene bedt om og gå ut, da er det bare og trykke på knappen/drite i og trykke på knappen når du står like ved, kan jo være en ide og ikke ha denne knappen på nøkkelknipet da de lurer på hvorfor du har en fjernlås nøkkel på nøkkelknipet ditt
Du kan modde en trådløs ringeklokke.
Du kan jo heller kjøpe trådløs turtallsperre. www.crash.no
det er ingen lov som sier at man må starte mopeden for politiet, det er ikke ulovlig og nekte.
Uansett, det er lovlig og ha en trimma moped så lenge du ikke starter den, du kan bare si du triller den frem og tilbake til skolen
Han har ikke lov å ha skilter på den (da skal den være godkjent av biltilsynet) hvis den er trimmet.
Sist endret av jørgs; 15. juni 2007 kl. 13:17.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dj_Evelen
det er ingen lov som sier at man må starte mopeden for politiet, det er ikke ulovlig og nekte.
Uansett, det er lovlig og ha en trimma moped så lenge du ikke starter den, du kan bare si du triller den frem og tilbake til skolen
Vis hele sitatet...
Nei, men da kan dei avskilte den på plassen. Du har plikt til å framstille kjøretøyet for kontroll viss politi eller vegvesen ber om det. Viss du ikkje kan framstille det til kontroll, kan dei avskilte. Your choice.
jaG
Produktutvikler
han er ute etter en start sperre, ser det ut som, ikke turtall-sperrer og alarmer...

men forslaget til AtXbYeA var ikke så ille det
Sist endret av jaG; 15. juni 2007 kl. 15:02.
Sitat av Steeny
han er ute etter en start sperre, ser det ut som, ikke turtall-sperrer og alarmer...

men forslaget til AtXbYeA var ikke så ille det
Vis hele sitatet...
Må da være mye bedre om mopeden går i 45 med turtallsperre enn at den "tilfeldigvis ikke starter" akuratt når biltilsynet er der med trallen.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Ja, hva om dette bare er for og sikre sykkelen jørgs?
Sorry, var sikker på at dette hadde noe med politiet å gjøre hehe
det billigste er og modde en tråløs ringeklokka med rele. eller bruke en tråløs bryter som går på 220volt(dem fleste går på 12volt inni dem). eller bare kjøpe ir-kitt , eller rf-kitt.
du finner sånt på http://www.electradeshop.com/elbygges.htm (butikken er i sandefjord) han sender og i posten.
Trådstarter
Sitat av vidarlo
Nei, men da kan dei avskilte den på plassen. Du har plikt til å framstille kjøretøyet for kontroll viss politi eller vegvesen ber om det. Viss du ikkje kan framstille det til kontroll, kan dei avskilte. Your choice.
Vis hele sitatet...
Tror ikke akuratt at de springer vekk med skiltet når de ser en 10 år gammel moped som ser helt original ut ikke starter. Det kuleste med denne nødknappen som jeg modder er at mopeden starter men bare dauer igjen etter et sekund som om det er noe galt med blandingen eller noe sånn. Å springe litt fortvilet fram og tilbake på skolen for å trillstarte den gjør det jo ekstra genialt

Skal forresten se litt på det så skal jeg gi tilbakemelding om jeg fikk det til Takk for svar så langt.

Og ja det er til sikring av mopeden og siden alt du trenger til å starte disse mopedene er en hvilken som helst nøkkel eller et skrujern til å vri om tenningslåsen.

Sitat av jørgs
Må da være mye bedre om mopeden går i 45 med turtallsperre enn at den "tilfeldigvis ikke starter" akuratt når biltilsynet er der med trallen.
Vis hele sitatet...
Prøv å sett en blodtrimma moped med Db nivå på 100 sikkert oppå en tralle som sperrer i alle gir på 3000rpm å se hva som skjer :P
Sist endret av Kirekzulu; 16. juni 2007 kl. 03:28.