Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 835
Bring mistet kontroll på en ekspress over natt pakke, som forøvrig var på 5. dagen når den ble merket som "utlevert". Den ble til slutt merket som "utlevert", men ikke til meg. Nå er det ingen som vet hvor den tok veien.

Bring har beklaget det inntruffne både på SMS og over telefon, men ingen erstatning er blitt tilbydt. Verken for fraktkostnad eller verdien av pakken. Har prøvd å opprette en reklamasjon, men får da til svar at det er avsender som er eier av pakken og må opprette sak.

Ba avsender om å opprette sak, men da fikk dem til svar at pakken var utlevert og mottatt. Jeg som mottager må da vel ha noen rettigheter i en slik situasjon? Hvor er det normalt at slike saker blir behandlet/meglet i? Å kjøre advokat og søksmål for tapt verdi og arbeidsfortjeneste blir vel litt for amerikansk tenker jeg?
Du må mase på avsender. Legg ved dokumentasjon på at Bring beklager seg. Er det en privat selger? En seriøs bedrift ville vist interesse for å hjelpe kunden sin med dette.
Greenthumb's Avatar
Trådstarter
Ja det har vært en del mailer. Dem har nå endelig tatt det litt på alvor. Er snakk om en kriseviktig del til 43k, så rimelig skuffet over at bedriften ikke har tatt dette litt seriøst før nå. Bring vil ikke gi meg noen skikkelig dokumentasjon på at dem beklager seg., Bare henviser til avsender. Men jeg fikk nå en kundebehandler til å si at "det står svart på hvitt at pakken er mistet". Jeg tok opp samtalen...
Budet har visst bare lagt ifra seg pakken på feil adresse, uten signatur eller noenting. En snodig måte å behandle ekspress pakke på.
Opplevd en del rare ting med diverse postleverantører sist tid-naboens pakker lagt foran min dør(dhl-bud,selvsagt la jeg pakken utenfor naboens dør) men tenker hva som skjedd om jeg hade vært borte og noen stjelt pakken-dhl kanskje husket vilken dør de hade lagt den mot)
KVAKKsalver
Du blir aldri tilbudt erstatning. Du må KREVE erstatning. Se betingelser på posten.no/bring.no
Greenthumb's Avatar
Trådstarter
Dem sier at jeg ikke kan kreve erstatning. Kun avsender kan gjøre det. Avsender krever at jeg har kjøpt innholdet i pakken på nytt, og krever kvittering på det. Det virker helt urimelig for meg. Jeg må da vel ha krav på erstatning for tapet mitt uansett.
Ja. Dette er avsender sitt ansvar helt til du har mottatt pakken. Det betyr også at hvis du har betalt for pakken kan du kreve ny eller pengene tilbake fra selger. Du skal egentlig ikke betale før du har motatt den. Det er vanlig praksis i dag at pengene reserveres ved bestilling og trekkes først når du har mottatt varen.
Sist endret av Dough; 1 uke siden kl. 08:14.
Uvaksinert 👍
Hvordan betalte du for varen? Hvis det er betalt med kredittkort kan du opprette sak hos utsteder og kreve pengene tilbake derfra.
KVAKKsalver
Ble varen sendt med forsikring?
Avsender er juridisk eier av innholdet og den juridiske kunden for speditør (uavhengig om de (avsender) krever frakt fra deg så har ikke speditør et kundeforhold til deg som mottaker når du ikke har bestilt/betalt noe direkte til speditør).
Si til avsender at du tar saken til Forbrukerklageutvalget dersom din skriftlige klage ikke blir besvart (det er et krav fra FKU).

Hvis både avsender og mottaker kunne krevd refusjon så hadde speditør kunne endt opp med å betale dobbel regress, så det er ikke uten grunn at de kun forholder seg til et regresskrav fra en part (den parten som bestilte en vare/tjeneste direkte fra de).
Sist endret av Elijah Price; 1 uke siden kl. 12:26.
Greenthumb's Avatar
Trådstarter
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Ble varen sendt med forsikring?
Vis hele sitatet...
Alle ekspress pakker er forsikret for 50k.

Det som er litt spesielt er at dette er en del jeg sendte inn for overhaling. Så dens reele verdi er 3x mer enn hva jeg betalte. Da å kjøpe en ny blir å koste skjorta og litt til. Det er jo det bring må forholde seg til, ikke hva jeg betalte for å få den overhalt.

Avsender sier dem har laget sak hos bring, men at jeg ikke får noe før jeg viser kvittering på at jeg har kjøpt ny. Det kan da umulig være juridisk riktig. Er vel opp til meg hva jeg vil bruke erstatningen min på. Ikke har jeg midler til å kjøpe noe nytt heller, før jeg har fått erstatning for den de mistet.
Sitat av Greenthumb Vis innlegg
Bring mistet kontroll på en ekspress over natt pakke, som forøvrig var på 5. dagen når den ble merket som "utlevert". Den ble til slutt merket som "utlevert", men ikke til meg. Nå er det ingen som vet hvor den tok veien.

Bring har beklaget det inntruffne både på SMS og over telefon, men ingen erstatning er blitt tilbydt. Verken for fraktkostnad eller verdien av pakken. Har prøvd å opprette en reklamasjon, men får da til svar at det er avsender som er eier av pakken og må opprette sak.

Ba avsender om å opprette sak, men da fikk dem til svar at pakken var utlevert og mottatt. Jeg som mottager må da vel ha noen rettigheter i en slik situasjon? Hvor er det normalt at slike saker blir behandlet/meglet i? Å kjøre advokat og søksmål for tapt verdi og arbeidsfortjeneste blir vel litt for amerikansk tenker jeg?
Vis hele sitatet...
Måtte engang vente 9 dager, på noe som var bestilt på ekspresspost.
Var ikke noe store eller verdifulle ting. Men jeg klaget og fikk 10340 kr.
Ikke henvend deg til posten i det heletatt. Be formate du handlet fra bevies at du hat signert på motatt pakke. Kan de ikke det så krev penger tilbake om de ikke sender deg en ny.
Sist endret av Kaizen; 1 uke siden kl. 16:31. Grunn: Feil