Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1052
Hei og hopp!

Planlegger en Amerika tur til sommeren med kvinneskinnet, først en uke i alabama hvor jeg bor hos bror, og så en uke på Hawaii. Alabama har jeg sånn nogenlunde covered iogmed at broren min bor der, så der får vi nok å gjøre, men er det noen som har noen erfaring med ferie på Hawaii?

Noen byer som er å foretrekke?
Noen hoteller?
Noen andre tips som er kjekt å vite?

Kommer til å kravle endel igjennom traveladvisior etc for erfaringer.
Er ute etter helt vanlig solferie, pleie kærligheden og oppleve nye ting.
Hvis noen har tips om tattoveringsstudio som er godt kom gjerne med det også, da jeg skal få litt blekk der nede.

Alle tips, innspill osv belønnes med stor takk!
Dra til Big Island (Hawai'i). Det er mange grunner til det. Går direktefly dit fra vestkysten av USA, forresten. Bo i Kona(Kailua-Kona). I Hilo regner det. Lei bil og kjør rundt øya. Se Kilauea i aksjon (kontinuerlig utbrudd i snart 20 år nå), se soloppgangen fra toppen av Mauna Kea ved observatoriet (høyeste fjellet på jord, om man måler fra foten ved havbunnen, lol) og ta en dagstur i Waipio Valley (få turister der, og helt vanvittig moro jungelnatur. ANBEFALES). Sjekk ut Hapuna Beach (diger strand med masse plass og moderate bølger), men også Magic Sands (liten strand med potensielt enorme bølger) og de andre snørrogførti strendene.
Sjekk også South Point, som er det sydligste punktet i USA. Får litt Nordkapp-følelse.
Lær å surfe!

Tatoveringer vet jeg ingenting om.
Ellers er stedene som USA ellers. McDonalds, Walmart, K-mart, osv osv osv. Bare litt mer turisme rundt om kring, samt at folk er brunere. Også et ganske stygt crystal meth-miljø der, men det har jeg kun hørt om og aldri merket noe til selv.
Vær også obs på at det aller meste av øya er lavasvart ørken/månelandskap. Idyllene er det mange av, men i rent areal er det for det meste svart og skarp lava som ikke er spesielt pen, men selvsagt spennende om du er into denslags.

Source: Har bodd i Kona tre ganger i totalt 9 måneder.
Sist endret av Nougatti; 28. desember 2012 kl. 23:39.
Nougatti kommer med noen svert gode tips her. Har selv vært på Hawaii, nermere bestem "Waikiki". Det var veldig bra der altså, ikke misforstå, men det var nok litt turistifisert for min smak. Prøv å få hvertfall noen dager utenfor de mest kjente turistdestinasjonene er mitt tips