Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 743
Heisan, jeg har en av de "gamle" 360'ene som har en 20gb hdd. Fikk nettop en 120gb disk i posten, men mitt spørsmål er hvordan får jeg over savegames etc fra 20gb disken til den nye?
Jeg har googlet litt, å funnet noe "file transfer kit" eller noe, men om jeg ikke har forstått feil må jeg ha en Elite maskin...
Om noen klarer å rote frem en enkel fremgangsmåte hadde det vært knall
Vel, uten at jeg har så mye kjennskap til temaet, men går det ikke ann å bruke pc'en, bare koble den ene hardiscen inn i de, legge filene der, så koble inn 120gb'en og føre filene over i den igjen?
Eller er det ikke usb?
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Nei, jeg tror ikke det vil fungere da harddiskene til 360 ikke er "vanlige" harddisker i den forstand at de er bygd inn i et "cover" så den har ingen vanlige kontakter eller noe.
Kan du kanskje boote en slags "Avalaunch" eller liknende Xbox-software, for deretter å sette opp en FTP-server sånn at du får overført filene?

Eventuelt kan du vel bare knekke opp coveret og kople til en vanlig IDE/SATA-kontakt? Forbeholdt at coveret er et slags adapter fra den ene til den andre tilkoplingen? I mine øyne bør det være sånn, siden det ville vært veldig dyrt å få spesialprodusert disker for å forhindre små hackere som vil gjøre ting på sin egen måte...
Hvis du har windows media center på pcn din tror jeg det går fint. Siden du kan legge inn filmer, musikk og til og med surfe på internett hvis du har koblet xboxen din til pcn via media center.
men hvordan er jeg ikke helt sikker på, sidne har aldri gjort det selv.

Lykke til
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Det å knekke opp coveret vil _kanskje_ fungere, men er uaktuelt da jeg ikke vet hvordan den ser ut etterpå å ikke er 100% garantert at det vil fungere.
Jeg har ikke funnet noe FTP muligheter enda, dette gikk vel på den gamle xboxen (1).
I mediacenter kan jeg ikke overføre savegames.... Å jeg tror heller ikke jeg kan kopiere video etc FRA 360 til PC.. Mediacenter brukes vel bare til å streame fra pc-->xbox om jeg ikke tar feil..

Hmmm... Dette ser ut til å være mer kronglete en først antatt. Søskenbarnet mitt sa for lenge siden at en kunne bare koble to 360'er sammen, men dette er vist heller ikke mulig etter googling.
Når man kjøper en 120GB disk i butikk er det ihvertfall med et "Transfer Kit", dette kobler begge diskene til maskinen og speiler den gamle disken over på den nye. Om dette kan kjøpes løst vet jeg ikke, eBay?
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Jeg spurte vedkommende som solgte meg disken om dette fulgte med, da jeg hadde sett snakk om det på google. Men han trodde ikke det.
Er du sikker på at det følger med _alle_ pakker med 120gb disk, eller kun i spesielle "transferkit pakker" som har hdd med.
Alle pakker vi selger på jobben har ihvertfall det, og det står ikke noe annet sted enn på baksiden der det er nevnt i jungelen av liten skrift.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Ok, men da skal jeg purre på ham å mase litt mer Så får vi se om han finner utav noe.
Om han ikke finner ledningen, så kan jeg jo benytte anledningen til å spørre om det er noen fra rogaland som har en slik ledning tilgjengelig som jeg kan låne.
Ålgård, Sandnes, Stvg, Egersund er mulige plasser jeg kan reise.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Da var alt ordnet. Han sjekket en ekstra gang i esken til xboxen å fant filetransfer kabel og en cdplate.
Takk for forsøket