Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4197
Hei freaks!
Har lest meg litt opp angående Lionsmane/piggsvinsopp, og grunnet dens helsefremmende funksjoner kunne jeg tenkt meg å gro den selv.

Er det noen som har erfaring med dette, eller vet hvor grow-kits kan kjøpes?
Evt. om det er mulig å importere fra utlandet?
Uvaksinert 👍
Kan jo bare kjøpe den fra tights.no da, fult lovlig.
Trådstarter
8 2
Sitat av daffe Vis innlegg
Kan jo bare kjøpe den fra tights.no da, fult lovlig.
Vis hele sitatet...
De selger det desverre bare som kosttilskudd. Jeg vil gjerne prøve å gro det selv...
Samme! Visst du finner, si gjerne fra!
Uvaksinert 👍
Står utsolgt men kan jo høre med dem?
http://www.efferus.no/Hericium%20erinaceus.html
Sitat av daffe Vis innlegg
Kan jo bare kjøpe den fra tights.no da, fult lovlig.
Vis hele sitatet...
du får kjøpt brød i sjappa også
allikevel er det en drøss med gærninger som baker.
Forstå det den som kan
har erfaring med bruk av lions mane.

Bestilte det etter å ha lest meg opp på et par lovende studier hvor det tydet på forbedring av kognitive evner. Jeg er glemst av natur og det hjelper ikke at jeg røyker hasj minst 1 gang daglig - så jeg ville se om det kunne hjelpe meg i hverdagen. Til de som bestiller på nett så er det viktig å velge riktig produkt. Etter å ha lest meg opp fant jeg ut at mange forhandlere selger produkter som er mest "fillers" (altså mindre mengder innhold av lions mane). Blant annet Amazon og norske nettbutikker har produkter som jeg ville unngått. Kjøp lions mane ekstrakt (kan anbefale Real Mushrooms).

Gikk på det i 1 mnd +/-. Min opplevelse var at jeg fikk mer energi og ikke var så giddeløs som vanlig. Jeg mener det fikk meg til å tenke klarere og at jeg fikk mer strukturerte tanker. Vanligvis var hukommelsen litt "hazy" og var dårlig til å konsentrere meg om én ting om gangen, men etter noen uker merket jeg en klar forbedring. Sluttet med det siden jeg merket at jeg hadde dårligere libido enn vanlig. Leste meg opp på nett at dette visstnok er en vanlig bivirkning.

men er nesten umulig å nøyaktig måle virkningen med nootropics som lions mane. Placebo er definitivt en faktor, men om man føler seg bedre av den grunn er det jo likevel verdt det. I tillegg har de fleste humør- og libido endringer innimellom.
Digital nomade
trippy's Avatar
Jeg holder på å starte opp nettbutikk hvor jeg kommer til å selge dyrkeutstyr til egenproduksjon av sopp og koloniserte vekstposer til østers, shiitake og piggsvinsopp Håper på å ha sjappa delvis oppe i november
Trådstarter
8 2
Sitat av daffe Vis innlegg
Står utsolgt men kan jo høre med dem?
http://www.efferus.no/Hericium%20erinaceus.html
Vis hele sitatet...
De får ikke inn noe før neste år :/
Jeg betalte rundt 90kr for sporesprøyte med Lions mane på ebay. Har ikke prøvd å dyrke den ennå. Mener den trives best på rug ellernoe sånt. Har aldri dyrket sopp før, men har en plan om å prøve etterhvert
Trådstarter
8 2
Sitat av trippy Vis innlegg
Jeg holder på å starte opp nettbutikk hvor jeg kommer til å selge dyrkeutstyr til egenproduksjon av sopp og koloniserte vekstposer til østers, shiitake og piggsvinsopp Håper på å ha sjappa delvis oppe i november
Vis hele sitatet...
Så kult! Legg gjerne ut link til nettbutikken i denne tråden eller send meg en PM
▼ ... over et år senere ... ▼
Trippy, er site oppe? Hvis ikke kan Lions mane på agar fås av meg innenlands, pm