Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  161 13064
Sitat av Skambank Vis innlegg

Nå har det seg sånn at innvandrere som blir akseptert inn i Norge har de eksakt samme rettigheter som Ola Nordmann, og i Norge er det sånn at kriminelle blir satt i fengsel og psykisk syke får behandling, jeg er sikker på at du veit det.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at det er her vi bør renske opp tinga, og få kasta ut de psykisk syke/kriminelle innvandrerne.

La oss si vi har en kvote på 10000 personer. Da mener jeg at en som kommer hit for og drive med menneskesmugling/drap/gjengvirksomhet/drive med sin kvinne kultur her osv tar opp 1 plass for mye av den kvoten.

Jeg mener også at feks irak bør få straffe krekar for det han har gjort, risikerer han dødstraff er det noe han burde visst når han gjorde de tinga.
Hva om feks bin laden hadde kommet til norge? Da hadde han risikert maks 21 års fengsel, og div politikere i norge ville sikkert nekta og utlevert han selv om usa trua med krig.

Sitat av Widow Vis innlegg
Bold skrift : Personlige erfaringer aka du ble banka en gang av en innvandrer, eller en venn av en vennine ble voldtatt av en innvandrer?
Du kan ikke holde dine personlige erfaringer så høyt at du lar enkelt hendelser skape en negativ holdning mot flere tusen.
Vis hele sitatet...
Personlige erfaringer aka de fleste jeg kjenner, snakker med osv. De har et meget anstrengt forhold til somaliere, pga alt man hører om at somalierne gjør. Og det er ikke flere hundretusenvis av somaliere i norge. Og her snakker vi ikke bare om etnisk norske folk..

Det er en grunn til at du hører om så mange "enkelthendelser" ang somaliere. Ikke bare i norge, vi ser det med kapringene av båter der nede også.

Det har lett for og bli litt kulturklæsh når man naivt og uten grenser importerer tusener fra en stammekultur anno år 0 til vårt samfunn. Mange av dem er flinke osv, men en del av de er det bare og kaste ut.
Sist endret av legalize_it; 11. desember 2008 kl. 00:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av minigolf Vis innlegg
Er det bare jeg som ser ironien i at en person vet så altfor mye om hvorfor noen innvandrere begår kriminalitet, er født og oppvokst i et velferdssamfunn med en sølvskje i ræven?
Vis hele sitatet...
jeeeZZZ det er ikke alle i norge som er født og oppvokst med en sølvskje i ræven heller, tenk på det før du uttaler deg..

Men det er flott at noen syntes innvandringen fungerer fint som den gjør i dag, og at vi bare skal la det fortsette.. Problemet til ola nordmann og co er at han er så jævla feig og redd for hva konsekvensene er hvis vi setter ned foten eller kommer med negative utspill om ikke-vestlige innvandrere..
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Jeg mener at det er her vi bør renske opp tinga, og få kasta ut de psykisk syke/kriminelle innvandrerne.
Vis hele sitatet...
Ehhh... Unnskyld meg, men er du riktig vel bevart? Skal vi kaste ut alle som har Aids/HIV også da? Og hva med de som har kreft? Vi må heller ikke glemme de med lungebetennelse, forkjølelse og urinveisinnfeksjon heller!

Sitat av legalize_it Vis innlegg
La oss si vi har en kvote på 10000 personer. Da mener jeg at en som kommer hit for og drive med menneskesmugling/drap/gjengvirksomhet/drive med sin kvinne kultur her osv tar opp 1 plass for mye av den kvoten.
Vis hele sitatet...
Hva tror du egentlig foregår i hodet på en innvandrer? Si at vi nå snakker om en innvandrer fra et krigsherjet land. Han har trosset uhorvelige mengder med fare. Han har satt sitt eget og andres liv på spill for å komme seg ut av landet. Han kommer seg ut av landet, og inn i Norge. Tror du det første han tenker da er at "Hey, faen heller! Jeg tror jeg tar å dreper et par stk her jeg, nå som jeg først er her!"??? Om du i såfall tror det, så har jeg newsflash for deg: det er ikke riktig.

Og for den humoristiske verdien med deg: vennligst forklar hva DU mener med "drive sin kvinne kultur her".


Sitat av legalize_it Vis innlegg
Personlige erfaringer aka de fleste jeg kjenner, snakker med osv. De har et meget anstrengt forhold til somaliere, pga alt man hører om at somalierne gjør. Og det er ikke flere hundretusenvis av somaliere i norge. Og her snakker vi ikke bare om etnisk norske folk..
Vis hele sitatet...
Jeg sliter veldig med å forstå hva du vil fram til her. Okey, det finnes ikke flere 100 000 somaliere i Norge. Det har du rett i.

Og hva mener du med at du og folk du kjenner har et dårlig forhold til somaliere, fordi du har hørt noe om de? Hvis jeg forteller deg at det fantes en same som var pedofil i 1978, har du og dine venner et anstrengt forhold til samer da?

Dessuten teller det overhodet ikke som "personlig erfaring" hvis du har hørt på nyhetene om at en somalier var slem og ikke fikk julepresang. For at du kan påberope deg retten om å ha personlig erfaring med noe, så må du ha kjent det på kroppen selv.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det er en grunn til at du hører om så mange "enkelthendelser" ang somaliere. Ikke bare i norge, vi ser det med kapringene av båter der nede også.

Det har lett for og bli litt kulturklæsh når man naivt og uten grenser importerer tusener fra en stammekultur anno år 0 til vårt samfunn. Mange av dem er flinke osv, men en del av de er det bare og kaste ut.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg skal svare på dette, men what the heck. Hvor dum går det an å bli egentlig? For det første, det heter ikke "importerer". Å importere noe er noe man gjør med ting som feks. biler. Ikke mennesker med følelser og håp. Men jeg vil anta at du ikke skjønner forskjellen.

I tillegg vil jeg vite hvem i Norge i dag som har kommet fra en stammekultur som er på samme nivået som vi var her i Norge da Jesus bel født?

Og avslutningsvis må jeg få komme med et par velmenende ord til deg:

Når man skal argumentere for en sak som dette, hvor menneskelige følelser, etnisitet, tro og håp er innvolvert, kan det være greit å ha kilder å støtte seg til. Det har ikke du. Du slenger ut hodeløse påstander om ting du tilsynelatende ikke har peiling på. Jeg vil overhodet ikke anbefalle deg å fortsette i denne diskusjonen, for du driter ut deg selv og alle andre som deler din oppfattelse om den norske innvandringspolitikken.

Her får du et par tips du bør kunne krysset ut før du fortsetter i denne diskusjonen:

- Lær deg norsk gramatikk.
- Lær deg kunnskaper om det du snakker om.
- Ikke tro at du "veit hva du snakker om" fordi du er født og oppvokst i Drammen. Det er ikke annet enn dumt og nesten litt trist.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
i alle tilfelle burde du få med deg alle kompisene dine, finne disse "opplyste" menneskene og grisebanke hele bunten.
Vis hele sitatet...
Jaha ja. batonger og grisejuling. Tror du faktisk dette er løsningen? Vold fører sjeldent med seg noe bra, uansett hvor mye vedkommende fortjener det.
Mange er negative til innvandring her i Norge. Spesielt den eldre garde. For å gjøre det helt klart, så tviler jeg på at det fører med seg noe spesielt goodwill for innvandrere ved å ty til vold. Misforstå meg ikke. Jeg synes også vigrid er helt på tryne og komplett idioter. Men bare for å understreke det.
minigolf:

Stemmer du sv? haha, bare kødder med deg mann.. er legalize fra drammen også?

Hvis den siste setningen av din forrige post var til meg så..

jeg gikk desverre på vgs med alt for mange ikke vestlige, og lærte ikke en dritt unntatt å få respekt.. timene kort fortalt gikk i å høre på skrikinga til noen ikke-vestlige kompiser, høre på hvor mye de elsket islam og hatet jøder, hvem norske jenter de hadde dopa ned å pult, hvem de hadde bråket med i hælga, og selvsagt hvem de skulle ta...

Var så vanvittig glad den dagen jeg ble ferdig og fikk sjansen til å dra inn i forsvaret hvor jeg er pr.dags dato..

så til dere i sos rasisme og gud veit hva.. isteden for å bry dere om rasisme blant nordmenn så kanskje sett fokus på rasisme mot nordmenn.. ganske utbredt hvis dere ikke har fått med dere det..
Sist endret av voids; 11. desember 2008 kl. 01:36.
Jeg gikk på vgs med en gjeng som var irriterende.

De satt i timene og skreik og hoijet. Hver mandag satt de å fortalte om hvem de hadde banket opp, hvem de hadde pult, og ikke minst om hvor jævlig dum så og si alle innvandrere var.

Jeg kan legge til at de var født og oppvokst i Norge med norske foreldre, hver og en av dem.
Gir KP til minigolf for innlegg nr. 103 i denne posten, han tok ordene ut av munnen på meg. Legalize_it, jeg veit ikke hvorfor du har denne instillingen men hvis du spør vanlige oppegående nordmenn som faktisk har litt vett mellom ørene, så skjønner du at innvandring er noe som må til for å dra dette landet opp til en status som en større makt, og for å dra landet opp til et høyere nivå økonomisk og sosialt.

Hater du innvandrere? jeg veit det er en helt forrykt påstand å komme med, men jeg tror den er rettferdiggjort i ditt tilfelle.. Jeg kan ærlig si at jeg elsker en kebab etter en sen lørdagskveld, og at pizzasjappa nede på hjørnet er en deilig befrielse når jeg ikke orker å lage mat. Har ei heller ikke noe imot Gyros eller spaghetti, det er god mat som metter!
Du skjønner.. et flerkulturelt samfunn bringer mer godt med seg enn ondt, og som jeg leser det virker det som du også hater Somaliere spesielt.

Du skal ikke skjære alle over en kam. alle har sine sorte får, for å støtte minigolfs siste innlegg.
QUOTE=minigolf;Ehhh... Unnskyld meg, men er du riktig vel bevart? Skal vi kaste ut alle som har Aids/HIV også da? Og hva med de som har kreft? Vi må heller ikke glemme de med lungebetennelse, forkjølelse og urinveisinnfeksjon heller!

Hvor skal vi kaste dem ut da? Våre egne syke borgere, er vårt eget ansvar...
Du kan ikke sammenlikne det med og være syk, med det og være kriminell....
Og er det ikke bedre at vi heller hjelper noen som prøver og få et bedre liv, enn feks en kriminell båt kaprer? Eller en fyr som lever i middel aldern, og mener alle jenter er horer?


Hva tror du egentlig foregår i hodet på en innvandrer? Si at vi nå snakker om en innvandrer fra et krigsherjet land. Han har trosset uhorvelige mengder med fare. Han har satt sitt eget og andres liv på spill for å komme seg ut av landet. Han kommer seg ut av landet, og inn i Norge. Tror du det første han tenker da er at "Hey, faen heller! Jeg tror jeg tar å dreper et par stk her jeg, nå som jeg først er her!"??? Om du i såfall tror det, så har jeg newsflash for deg: det er ikke riktig.
------
Det første du sier der, er jo et ganske godt eksempel på generalisering
Greit nok at det ikke er hans feil at han er fucka i hodet pga krigen, men det er fremdeles ingen vits og sleppe han inn, for og belaste den overbelasta psykriatrien her i landet enda mer... Det er kynisk og si det, men da er det bedre at han dør, og at vi slipper inn en psykisk frisk person som har større sjangser for og få ett bedre liv.
Og nei, psykisk syk person tenker ikke slik, men det er godt mulig han gjør noe liknende. Netopp pga sykdommen hans...


Og for den humoristiske verdien med deg: vennligst forklar hva DU mener med "drive sin kvinne kultur her".
-----
"Alle jenter som ikke har dekka til hele huden, er horer" Hørt det før?
"Jenter skal ikke få bestemme hvem de skal gifte seg med, det skal vi(foreldra)"
"Vi må sende alle ungene våres til somalia i sommerferien for og omskjæres"
"Du blir kvitt hiv/aids om du har deg med en jomfru"
Hørt det før? Hvis ikke er du passe blind.....


Jeg sliter veldig med å forstå hva du vil fram til her. Okey, det finnes ikke flere 100 000 somaliere i Norge. Det har du rett i.

Og hva mener du med at du og folk du kjenner har et dårlig forhold til somaliere, fordi du har hørt noe om de? Hvis jeg forteller deg at det fantes en same som var pedofil i 1978, har du og dine venner et anstrengt forhold til samer da?
-------------------
Her er det ikke snakk om en. Men maaaaange hendelser. 1 + 1 + 1 = 3...
Og 3 er halvparten av 6..


Dessuten teller det overhodet ikke som "personlig erfaring" hvis du har hørt på nyhetene om at en somalier var slem og ikke fikk julepresang. For at du kan påberope deg retten om å ha personlig erfaring med noe, så må du ha kjent det på kroppen selv.
------
Dette er erfaringer jeg har kjent på kroppen, erfaringer mine kjente har kjent på kroppen, det du leser om i nyhetene hver dag. Osv


Jeg vet ikke om jeg skal svare på dette, men what the heck. Hvor dum går det an å bli egentlig? For det første, det heter ikke "importerer". Å importere noe er noe man gjør med ting som feks. biler. Ikke mennesker med følelser og håp. Men jeg vil anta at du ikke skjønner forskjellen.
-------------------
Skal vi ha norsktime her, kan jeg opplyse deg med at "men what det heck," ikke er ett norsk ord.
Det å importere var bare ett uttrykk jeg brukte, som en sammenlikning med hva norge driver med idag.


I tillegg vil jeg vite hvem i Norge i dag som har kommet fra en stammekultur som er på samme nivået som vi var her i Norge da Jesus bel født?
------------------------
Hvis du vet noe som helst om Afrika, så vet du at mange av dem lever i en ganske primitiv stammekultur. Dette er en av grunnene til at de har de samme probleme nå, som vi hadde i middelaldern.
Hvis du er så lite opplyst at du ikke har fått med deg dette kan jeg jo slenge ut en google link: http://www.africaguide.com/culture/tribes/maasai.htm

Nei det og leve i jordhytter er jo en ganske moderne ting. Jeg hørte at de skal bygge ett jordehytte kompleks på Bygdøy til sommern?


Og avslutningsvis må jeg få komme med et par velmenende ord til deg:

Når man skal argumentere for en sak som dette, hvor menneskelige følelser, etnisitet, tro og håp er innvolvert, kan det være greit å ha kilder å støtte seg til. Det har ikke du. Du slenger ut hodeløse påstander om ting du tilsynelatende ikke har peiling på. Jeg vil overhodet ikke anbefalle deg å fortsette i denne diskusjonen, for du driter ut deg selv og alle andre som deler din oppfattelse om den norske innvandringspolitikken.

-----------
Jepp for det virker jo som om du har så mye peiling selv.
Det virker som du skumleser gjennom det jeg har skrevet, for og tolke det i hytt og pine. Jeg har slengt ut noen påstander ja, og de fleste er ganske greit backa opp hvis du har leser noen aviser, og litt på nettet..
Ville egentlig ikke anbefalt deg og skrive så her heller, men du er jo på nivå med de fleste andre radisser som deler det samme synet som deg.


Her får du et par tips du bør kunne krysset ut før du fortsetter i denne diskusjonen:

- Lær deg norsk gramatikk.

Fint glasshus du har. Husk nå på og ikke kast stein i det.

- Lær deg kunnskaper om det du snakker om.

Den møtte du desverre deg selv i døra med.

- Ikke tro at du "veit hva du snakker om" fordi du er født og oppvokst i Drammen. Det er ikke annet enn dumt og nesten litt trist. -

Er nok desverre ikke født og oppvokst i Drammen, har heller aldri påstått det.
Lær deg og les igjennom ett inlegg før du svarer!

Jeg gjentar , jævla pent glasshus du har.. Synd det holder på og knuse.

Sitat av Skambank Vis innlegg
Gir KP til minigolf for innlegg nr. 103 i denne posten, han tok ordene ut av munnen på meg. Legalize_it, jeg veit ikke hvorfor du har denne instillingen men hvis du spør vanlige oppegående nordmenn som faktisk har litt vett mellom ørene, så skjønner du at innvandring er noe som må til for å dra dette landet opp til en status som en større makt, og for å dra landet opp til et høyere nivå økonomisk og sosialt.

Hater du innvandrere? jeg veit det er en helt forrykt påstand å komme med, men jeg tror den er rettferdiggjort i ditt tilfelle.. Jeg kan ærlig si at jeg elsker en kebab etter en sen lørdagskveld, og at pizzasjappa nede på hjørnet er en deilig befrielse når jeg ikke orker å lage mat. Har ei heller ikke noe imot Gyros eller spaghetti, det er god mat som metter!
Du skjønner.. et flerkulturelt samfunn bringer mer godt med seg enn ondt, og som jeg leser det virker det som du også hater Somaliere spesielt.

Du skal ikke skjære alle over en kam. alle har sine sorte får, for å støtte minigolfs siste innlegg.
Vis hele sitatet...
Ja innvandring er noe vi trenger. Helt enig. Men vi må ha bedre kontroll på innvandringa. Jeg synes synd på de etterlatte etter feks trikkemorderen. Hadde vi hatt noen lukka mottak som kunne fanga opp denne mannen, og sendt han tilbake, da hadde vi sluppet ett drap.

Nei, jeg hater ikke innvandrere, jeg kjenner en god del innvandrere for å si det sånn. Det jeg hater, er norges naive innvandringspolitikk. Tror du forresten alle innvandrere lager kebab og pizza, og kanskje tom kjører taxi? Virker nesten sånn.

Igjen, vi har for liten kontroll på innvandringen. Det ser vi også på alle horene på karl johan. Her bør hallikene kastes i fengsel/utvises, og horene bør på hjelp så godt det lar seg gjøre. Om det betyr og sende dem hjem, so be it. Greit nok at de ble lurt hit osv, men skal vi ta vare på dem alle, blir det en del etter hvert. Ettersom det er mye krig i afrika/somalia finnes det mange gale, og kriminelle personer der nede. Det bør ikke være våres jobb og passe på disse. Ei de som sitter her og snylter på sosialen, voldtar folk eller smugler dop for og støtte krigføringa der nede.

Vi har feks en jævel(jepp fra somalia) i ommerådet her, som driver med det meste av faenskap. Han har blitt kasta ut en gang, men det tok ikke lang tid før han kom tilbake hit. Han burde vært kastet ut for godt! Kanskje han gifter seg snart. Og slippe inn slike folk, kaller jeg en naiv innvandringspolitikk..

Sitat av Skambank Vis innlegg
Du skal ikke skjære alle over en kam. alle har sine sorte får, for å støtte minigolfs siste innlegg.
Vis hele sitatet...
Så sant så sant, men det er da ikke vits og importere flere sorte får?
Disse går det ann og luke ut. Det er poenget mitt. Men da må det strengere regler til. Men da kommer jo rødstrømpene og kaller deg "rasist" som er ett så utvanna begrep som deg kan bli.

Sitat av Ezzi Vis innlegg
Nå jeg har veldig positivt syn på utlendinger. Er selv sammen med ei jente fra midtøsten. Men jeg synes nå at norsk poletikk angående å kaste ut folk er alt for slapp. Mange av mine venner og deres familier kom hit for mange år siden. Og jeg skulle ønske det var mange flere av de, men i steden så fyller vi opp "kvota" med landsbyitioter som sloss, stjeler, voldtar og selger dop. Jeg synes at det burde være en ganske liten terskel på hva som skal til for å bli kasta ut igjen. Det er nok av skikkelige folk som trenger et godt land å bo i. Kast ut de som ikke kan oppføre seg og ta inn noen nye hvor vanskelig kan det være? Og det er de som lager faen som skaper fremmedfrykt her i norge (seff noen idoter som er mørkredde uansett faen).
Vis hele sitatet...
Word!!!!!!!
Sist endret av legalize_it; 11. desember 2008 kl. 03:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Minigolf, synes du ikke at vi burde være mer forsiktig med hvem vi slepper in? Er det noe galt med å prioritere de som oppfører seg? Og legalize_it, du er vel litt på kanten med en god del her. For vi har et mye rikere land pga invandring. Og ikke glem vi skyller midtøsten for alle olje pengene vi har, ikke glem vi fikk et rentefritt lån til å bygge ut oljefeldtene vår. Noen burde virkelig bli kasta på hue å ræva ut men de fleste er gode og flittige mennesker som jobber hardt for samfundet vårt.
Sitat av Ezzi Vis innlegg
Minigolf, synes du ikke at vi burde være mer forsiktig med hvem vi slepper in? Er det noe galt med å prioritere de som oppfører seg? Og legalize_it, du er vel litt på kanten med en god del her. For vi har et mye rikere land pga invandring. Og ikke glem vi skyller midtøsten for alle olje pengene vi har, ikke glem vi fikk et rentefritt lån til å bygge ut oljefeldtene vår. Noen burde virkelig bli kasta på hue å ræva ut men de fleste er gode og flittige mennesker som jobber hardt for samfundet vårt.
Vis hele sitatet...
Er litt på kanten, men hele poenget mitt er at vi har en aaalt for naiv innvandringspolitikk her idag. Vi kan ikke redde alle, og da må vi prioritere.

Jeg har ingen ting imot innvandring, men vi må få luka ut de "råtne eplene"
Sant sant, synes vi trenger å få luka litt her ja, jeg ser hvor mye noen invandrere ødelegger for andre. De fleste utlendinger jeg går sammen med er mer rasister mot andre utelendinger enn vigrid(en spøk) fordi de blir sett på som om de er ute å sloss hver helg og banker dama i fritiden. Som sagt det er utrolig mange som trenger et godt og trygt sted å bo, så hvor ikke ta inn de som kan hjelpe norge med å bli et kurturellt rikere land. Ikke ikke ta inn idioter som ikke setter pris på hvilken sjanse de har her. Jeg sier ikke at de må oppføre seg eksemplarisk men de burde få beskjed at desverre så er det mange som vil inn så dersom dere lager mye faen så får noen andre muligheten.
Nei, jeg hater ikke innvandrere, jeg kjenner en god del innvandrere for å si det sånn. Det jeg hater, er norges naive innvandringspolitikk. Tror du forresten alle innvandrere lager kebab og pizza, og kanskje tom kjører taxi? Virker nesten sånn.
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg ordla meg feil, kanskje ikke. Poenget mitt hvis du leser litt lengre ned i hva jeg skrev er at et flerkulturelt samfunn bringer mye godt med seg!

Er litt på kanten, men hele poenget mitt er at vi har en aaalt for naiv innvandringspolitikk her idag. Vi kan ikke redde alle, og da må vi prioritere.
Jeg har ingen ting imot innvandring, men vi må få luka ut de "råtne eplene"
Vis hele sitatet...
Mulig jeg tar feil, men jeg følte ikke når jeg leste hva du har skrevet at du ikke har noe imot innvandring. Jeg skjønner hva du mener nå, men for å være helt ærlig så følte jeg at argumentene du brukte og måten du skrev det på hintet til en mer ekstrem innvandringspolitikk (dvs null innvandring).

Jeg kan skjønne hvordan det er når man virkelig brenner for en sak, og det ikke alltid er lett på putte tankene i ord, men les over innlegget og tenk deg om hvilken vinkling innlegget ditt har etter du har skrevet det. Du husker sikkert fra norsktimene om sender og mottaker, der mottakeren kan oppfatte det du skriver på en annen måte, og det er tydeligvis akkurat det som har skjedd her. Fordi du motsier deg selv minst to ganger hvis du leser igjennom de forskjellige postene dine, det virker ihvertfall sånn.

Værsåsnill, så snakker jeg til alle sammen.. Ikke ha en så aggressiv tone, og jeg føler det er unødvendig, men sier det likevel: Ikke kom med personangrep, selv prøver jeg å ikke gjøre det, fordi dere veit hva de sier?

Arguing on the internet is like participating on paralympics. Even if you win, you are still a retard.

Selv tar jeg minigolfs side i saken, og føler at mange her argumenterer for en mer FRP-vinklet innvandringspolitikk. Jeg tror på menneskets evne til å forandre seg, og for å sitere Steven Hawkings: Intelligence is the ability to adapt.
Føler at spesielt dette sitatet er veldig relevant i sammenhengen i denne tråden.
Jeg synes også en god del virket som om det er verre enn det du egentlig mener. Nå er ikke jeg helt inne forstått med FRPs innvandringpolitikk men det jeg mener er at vi bør ta inn så mange som vi greier å intgrere inn i vårt samfunn, uten at vi mister sansen for det norske, for jeg synes at det et for stort skille mellom nordmenn og utlendinger. Og at noen av dem ikke skjønner at de må leve etter våre regler og samfunns moraler. Og ikke prøve å på tvinge oss en kultur de har. Jeg glemmer aldri når vi skulle ha fest her og det kom 5 voksene islamister å nekta alle jentene å delta fordi det er galt for gutter og jenter å delta samme fest. De gadd ikke å høre på oss en gang, politiet måtte innblandes. Nå sånne ting synes jeg de burde ha lært seg er sikkert helt normalt i sitt land men virkelig ikke ok i norge. Og den Hawking greia hvis den er ment som at vi burde la kriminelle få sjansen til å bli straffet for å se at de kansje lærer leksa si og oppfører seg, så må jeg si meg veldig uenig.
Sist endret av Ezzi; 11. desember 2008 kl. 03:54.
Sitat av Skambank Vis innlegg
Selv tar jeg minigolfs side i saken, og føler at mange her argumenterer for en mer FRP-vinklet innvandringspolitikk. Jeg tror på menneskets evne til å forandre seg, og for å sitere Steven Hawkings: Intelligence is the ability to adapt.
Føler at spesielt dette sitatet er veldig relevant i sammenhengen i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Litt OT, men

Jeg har gått litt hard ut her ja.
Om jeg selv skulle stemt på ett parti pga innvandringspolitikken dems, måtte det vært frp. Ikke fordi jeg er enig i den, men fordi det er de som har den politikken som ligger nærmest min. Problemet med politikken i norge, er at vi har frp på en side, som nærmest vil lukke igjen grensene helt, og vi har ap/sv som nærmest vil åpne grensene helt. Det blir for svart-hvitt til at det vil skje noen bra forandringer i det hele tatt..
Det er det samme med israel-palestina konflikten. Frp støtter Israel 100%, og sv støtter feks palestinerne 100%.

Selv synes jeg det politiske systemet(når feks sp kan komme i regjeringa, og krf kan få en statsminister), og de fleste av politikerne i norge er helt på trynet.
Må si meg enig her, det systemet vi har funker dårlig. Veldig skjeldent at noe virkelig går igjennom i norge. Vi har altfor mange partier så ingenting går i gjennom. Synes vi trenger et system det vi kan stemme på ideer ikke parier, hvis la oss si at 70% sier ja til å åpne grensene så greit da har folket talt. Men sånn som det er nå så blir det bare bullshit hvem som har makta og hva de får igjennom. Jeg stemmer FRP pga en god venn av meg er politiker der, men jeg vet at det er mye jeg ikke er enig i, men jeg kan ikke stemme SV bare fordi jeg er enig i et par småsaker.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Og er det ikke bedre at vi heller hjelper noen som prøver og få et bedre liv, enn feks en kriminell båt kaprer? Eller en fyr som lever i middel aldern, og mener alle jenter er horer?
Vis hele sitatet...
Det du ikke skjønner er at hvem vi "tar inn" i landet vårt ikke har noe med hvem som bidrar best. Hele poenget i denne saken er at det handler om ting som menneskeverd, nestekjærlighet og medmenneskelighet. Vi slipper hovedsakelig inn folk her som trenger det, ikke fordi vi trenger de. Misforstå meg rett; vi trenger de også. Norge hadde aldri vært det gode landet vi jo er i dag uten innvandring, men det er ikke primærgrunnen til at vi har innvandring. Grunnen er fordi folk trenger det, og ikke minst fordi vi har muligheten til å tilby dem hjelp.

Det finnes ingen i dag som lever i middelalderen. Vi lever alle i år 2008 e.kr ifølge vår tidsberegning. Middelalderen startet rundt 400 e.kr, og varte til omkring 1400 e.kr. Mer om middelalderen kan du lese her.


Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det første du sier der, er jo et ganske godt eksempel på generalisering
Greit nok at det ikke er hans feil at han er fucka i hodet pga krigen, men det er fremdeles ingen vits og sleppe han inn, for og belaste den overbelasta psykriatrien her i landet enda mer... Det er kynisk og si det, men da er det bedre at han dør, og at vi slipper inn en psykisk frisk person som har større sjangser for og få ett bedre liv.
Og nei, psykisk syk person tenker ikke slik, men det er godt mulig han gjør noe liknende. Netopp pga sykdommen hans...
Vis hele sitatet...
Nei, det var overhodet ikke generalisering. Jeg skrev nemlig "Si at vi snakker om <putt inn eksempelet mitt her>". Jeg vil anta at du ser forskjellen på det jeg skrev, og det å skrive at dette var tilfellet for alle innvandrere?

En person som er psykisk syk har enormt gode forutsetninger for å få et fantastisk liv hvis personen får riktig behandling. Vi her i Norge er så heldige at vi har muligheten til å tilby alle borgere denne behandlingen. Dermed er det på en måte en ekstra "gest" å tilby den fiktive personen; ikke bare kommer han til et sted hvor det er ro og fred, vi kan også tilby han å hjelpe mot alt det vonde han har vært igjennom. Er ikke det en fantastisk ting? Du har helt rett i at det koster penger. Massevis av penger! Men hva er penger, når vi snakker om et menneskeliv?

Du har også rett i at en psykisk syk person kan finne på å drepe et annet menneske av helt syke grunner. Dette skjer riktig nok svært sjeldent her til lands, men dog så vet vi at det har skjedd. Derfor er det viktig at vi er flinkere med å tilby hjelp på alle plan så fort som overhodet mulig med en gang vi får en ny landsmann. (Les: integrering)


Sitat av legalize_it Vis innlegg
"Alle jenter som ikke har dekka til hele huden, er horer" Hørt det før?
"Jenter skal ikke få bestemme hvem de skal gifte seg med, det skal vi(foreldra)"
"Vi må sende alle ungene våres til somalia i sommerferien for og omskjæres"
"Du blir kvitt hiv/aids om du har deg med en jomfru"
Hørt det før? Hvis ikke er du passe blind.....
Vis hele sitatet...
Nei, dette har jeg aldri hørt før, for å være helt ærlig. Jeg vil svært gjerne se hvilken avis/TV-kanal/whatever som sier dette er muslimers (antar det er de du snakker om?) leveregler. Her, kompis, er du virkelig på villspor.


Sitat av legalize_it Vis innlegg
Her er det ikke snakk om en. Men maaaaange hendelser. 1 + 1 + 1 = 3...
Og 3 er halvparten av 6..
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du blander to diskusjoner, isåfall er dette siden du leter etter.


Dette er erfaringer jeg har kjent på kroppen, erfaringer mine kjente har kjent på kroppen, det du leser om i nyhetene hver dag. Osv[/quote]

Nå skal ikke jeg be deg fortelle oss hva alle verdens mennesker utenom nordmenn har gjort deg, men jeg må si at jeg er nysgjerrig. Du og dine venner har altså kjent på kroppen det jeg ser på nyhetene hver dag?




Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvis du vet noe som helst om Afrika, så vet du at mange av dem lever i en ganske primitiv stammekultur. Dette er en av grunnene til at de har de samme probleme nå, som vi hadde i middelaldern.
Hvis du er så lite opplyst at du ikke har fått med deg dette kan jeg jo slenge ut en google link: http://www.africaguide.com/culture/tribes/maasai.htm

Nei det og leve i jordhytter er jo en ganske moderne ting. Jeg hørte at de skal bygge ett jordehytte kompleks på Bygdøy til sommern?
Vis hele sitatet...
Jeg nekter å tro at det er mange fra maasai-stammen som har innvandret til Norge. Og om det skulle være noen, så tviler jeg også på at de har gjort noe altfor gale. Jeg vet naturligvis at det er mange stammer rundt om i verden hvor befolkningen lever primitivt iforhold til hva vi gjør. Men det var ikke poenget i denne diskusjonen. Poenget her er naturlig nok innvandrere i Norge. Og denne typen innvandrere skaper lite til ingen problemer her til lands.

Og hvis du tror at det faktum at noen mennesker lever i leirhytter er grunnen til økonomisk, helsemessig, velferdsmessig etc. svikt, så tar du alvorlig feil. Om du er interressert i grunnen til hvorfor endel land i feks. Afrika sliter, kan du lese om kolonisering.



Sitat av legalize_it Vis innlegg
Jepp for det virker jo som om du har så mye peiling selv.
Det virker som du skumleser gjennom det jeg har skrevet, for og tolke det i hytt og pine. Jeg har slengt ut noen påstander ja, og de fleste er ganske greit backa opp hvis du har leser noen aviser, og litt på nettet..
Ville egentlig ikke anbefalt deg og skrive så her heller, men du er jo på nivå med de fleste andre radisser som deler det samme synet som deg.
Vis hele sitatet...
Jeg utroper ikke meg selv til å være noe innvandringsekspert. Det jeg kommer med her er meninger. Og kommer jeg med en og annen påstand, så backer jeg det opp med fakta. Det gjør imotsetning ikke du, av den enkle grunn at du ikke kan.

Og hvorfor kommer du med personangrep? Jeg (og sikkert mange andre) har rimelig lyst å kalle deg for både det ene og det andre, men det er ikke konstruktivt for diskusjonen. Men fortell meg da; hva er det som er så radikalt med å ønske det beste for andre? Hvorfor er jeg radikal hvis jeg mener at vi bør bruke vår overveldende formue og ressurser til å gjøre livet bedre for endel personer? Er man radikal hvis man bryr seg om andre, selv om man ikke kjenner dem personlig?
Minigolf, et helt enkelt spm som ligger i bunnen av diskusjonen her som du ser ut til å ungå er rett å slett, hvem fortjener mest å få disse mulighetene, en "normal" familie, eller en familie som driver med kriminalitet ol? Synes ikke du at vi burde heller ta in familier som vil påkoste vårt samfun så lite som mulig i integrering? Altså et enkelt regnestykke er en normal familie kommer seg kansje opp på beina i norge på kansje 2 år, mens en familie som bare driver faenskap vil kost oss mye mer i både penger og resurser og kansje bruke 10-15år på å bli skikkelig integrert. Altså hvis vi er flinkere med utvelgelsen så har vi mulighet til å ta inn flere som trenger det og er ikke det beste for oss alle?
Sist endret av Ezzi; 11. desember 2008 kl. 04:15.
Og den Hawking greia hvis den er ment som at vi burde la kriminelle få sjansen til å bli straffet for å se at de kansje lærer leksa si og oppfører seg, så må jeg si meg veldig uenig.
Vis hele sitatet...
Unnskyld Ezzi, men vil ikke virke som en drittsekk når jeg sier at i henhold til sammenhengen jeg brukte sitatet mitt i, så har det ikke noe med kriminelle å gjøre overhodet. Hvis det virket sånn så beklager jeg det.

og legalize_it: Ikke kom med hodeløse påstander når du ikke har fakta til å backe det opp. Hvis du vil vite hvordan man får sine poenger igjennom på forumet så les flere tråder. Selv har jeg lurket rundt her siden 2004, men\ av flere grunner har jeg en ny bruker nå.

Litt OT, men
Vis hele sitatet...
Legalize, hva som er OT er relativt, sett utifra at tråden startet som en vigrid diskusjon og har utviklet seg til en innvandringsdiskusjon kan fra mange sees på som OT også..
Hva jeg skrev var ikke OT i det hele tatt, med tanke på at du nærmest sier at alle Somaliere er kriminelle, en litt mer ekstrem vending en det jeg ventet meg, enda du har kommet med en del forrykte påstander i de siste 30 postene i tråden.

Selv synes jeg det politiske systemet(når feks sp kan komme i regjeringa, og krf kan få en statsminister), og de fleste av politikerne i norge er helt på trynet.
Vis hele sitatet...
Så du er med andre ord RV, som vil gjøre Norge til en republikk?
Sist endret av Skambank; 11. desember 2008 kl. 04:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ezzi Vis innlegg
Minigolf, et helt enkelt spm som ligger i bunnen av diskusjonen her som du ser ut til å ungå er rett å slett, hvem fortjener mest å få disse mulighetene, en "normal" familie, eller en familie som driver med kriminalitet ol? Synes ikke du at vi burde heller ta in familier som vil påkoste vårt samfun så lite som mulig i integrering? Altså et enkelt regnestykke er en normal familie kommer seg kansje opp på beina i norge på kansje 2 år, mens en familie som bare driver faenskap vil kost oss mye mer i både penger og resurser og kansje bruke 10-15år på å bli skikkelig integrert. Altså hvis vi er flinkere med utvelgelsen så har vi mulighet til å ta inn flere som trenger det og er ikke det beste for oss alle?
Vis hele sitatet...
Sorry mack, så ikke det spørsmålet isted.

Jeg er av den oppfattelsen at de innvandrerene som er kriminelle som oftest blir det etter de kommer inn i landet "vårt". Da kan man jo spørre seg selv: hva skyldes dette?

Jeg mener at dette er fordi vi har for mye fordommer og for dårlig integrering.
Mange sliter på skolen. De er ikke vant til språket, og mange av dem har kanskje aldri gått på skole. Det er trist, men dessverre sant. Likevel kommer flesteparten seg gjennom skolegangen minst like godt som oss "etniske nordmenn".

Men hva skjer da? Vi hører stadig vekk om innvandrere som ikke får jobb pga. feks. navnet, utseende og språket. Hvilke forutsetninger gir vi de da? Hvis de ikke får jobb, hvordan skal de da få penger? Da er jo kirminell virksomhet en veldig lett løsning.

Men hva skal man gjøre? "De" har akkurat like stor rett å være her i Norge, enten du liker det eller ei. De er nordmenn, akkurat som du og jeg. Skulle vi kastet ut David Toska etter NOKAS-ranet da? Han har like mye/lite rett å være her som en innvandrer med oppholdstillatelse og norsk statsborgerskap.

Jeg forsvarer på ingen måte kriminell virksomhet, det være seg om det er Ali eller Ola som begår. Men det jeg mener, er at jeg forstår at det noen ganger kan virke som en løsning for endel innvandrere.

Også kan man jo spekulere i hva vi etniske nordmenn må gjøre for å unngå dette. Her mener jeg integrering er et nøkkelord.
Sitat av minigolf Vis innlegg
Sorry mack, så ikke det spørsmålet isted.

Jeg er av den oppfattelsen at de innvandrerene som er kriminelle som oftest blir det etter de kommer inn i landet "vårt". Da kan man jo spørre seg selv: hva skyldes dette?

Jeg mener at dette er fordi vi har for mye fordommer og for dårlig integrering.
Mange sliter på skolen. De er ikke vant til språket, og mange av dem har kanskje aldri gått på skole. Det er trist, men dessverre sant. Likevel kommer flesteparten seg gjennom skolegangen minst like godt som oss "etniske nordmenn".

Men hva skjer da? Vi hører stadig vekk om innvandrere som ikke får jobb pga. feks. navnet, utseende og språket. Hvilke forutsetninger gir vi de da? Hvis de ikke får jobb, hvordan skal de da få penger? Da er jo kirminell virksomhet en veldig lett løsning.

Men hva skal man gjøre? "De" har akkurat like stor rett å være her i Norge, enten du liker det eller ei. De er nordmenn, akkurat som du og jeg. Skulle vi kastet ut David Toska etter NOKAS-ranet da? Han har like mye/lite rett å være her som en innvandrer med oppholdstillatelse og norsk statsborgerskap.

Jeg forsvarer på ingen måte kriminell virksomhet, det være seg om det er Ali eller Ola som begår. Men det jeg mener, er at jeg forstår at det noen ganger kan virke som en løsning for endel innvandrere.

Også kan man jo spekulere i hva vi etniske nordmenn må gjøre for å unngå dette. Her mener jeg integrering er et nøkkelord.
Vis hele sitatet...
Vel at dette skjer at de blir kriminelle etter å kommet til landet kan så være, men synes ikke du det er galt å ikke prioritere folk som ikke er kriminelle? Jeg ser virkelig ikke hva som er galt med å si her er oppholdstillatelsen din den har du på prøve i 5 år. At de har like mye rett til å være her om jeg liker det eller ikke er nettopp det som gjør meg så engasjert i denne saken. For det irriterer meg at vi skal gi nøkkelen til noen som driter på den. Hvorfor ikke velge ut de som oppfører seg? Det ville skape mindre fremmedfrykt, mindre gjeng mentalitet, lettere integrering, mindre kostnader og sist men ikke minst at vi lettere kunne tatt inn flere som trenger vår hjelp. Er det galt å kaste ut en som er kriminell og ta det vi har brukt på han og heller bruke samme beløpet på å integrere 2 nye folk som oppfører seg.

Btw snakker ikke om å kaste ut folk som allerede har bodd her i mange år dette er snakk om de vi tar inn nå. De kriminelle vi allerede har tatt inn er som Davis Toska og får pent bli, uansett faen hvor dumme de ser ut i lusekofte i en rettsal.
Jeg skjønner ikke hvorfor man plutselig skal få rasisme anklager flyvende mot seg så fort man mener det er noe galt med innvandringspolitikken i dette landet her. ( referer nødvendigvis ikke til denne tråden men på generelt grunnlag mener jeg rasisme beskyldningene hagler alt for ofte )

Man skal ikke skyve under en stol at det er noe som er riv ruskende galt med innvandringspolitikken her til lands, det er så lett å få opphold i Norge, man kan jo gjøre hva som helst uten noen som helst sjanse for at man blir sendt tilbake igjen.

Leste senest i dag tidlig om en bygd med 90 innbyggere som i dag dobler folketallet med 100 asylsøkere på ett mottak. Det kan da umulig bli en suksess? Hvor lett blir det for disse asylsøkerne å integrere seg i det norske samfunnet i en bygd hvor det faktisk er flere nye landsmenn enn nordmenn? Jeg tipper det kommer til å gå kort tid før vi kommer til å høre om at asylsøkerne sloss med hverandre pga religion eller noe lignende. Her jeg kommer fra lagde de noen rekkehus i umiddelbar nærhet til hverandre, midt i det nyeste boligfeltet i kommunen. Rekkehusene skulle være såkalte integreringsleiligheter og etter at våre nye landsmenn hadde flyttet inn tok det mindre enn 2 uker før 1 person hadde knivstukket naboen fordi han hadde konvertert til kristendommen og faktisk gjort ett hederlig forsøk på å bli norsk. Burde ikke de ansvarlige sett faremomentene ved denne karen som knivstakk før? Burde han få fortsette oppholdet sitt i Norge? Hadde han gjort det hvis han visste at ved å begå en slik handling ville det vært første fly hjem og aldri lov til å komme tilbake?


Terskelen for å bli kastet ut av landet her er også altfor høy. Jeg mener at det er ett fett om man kommer til Norge som flyktning fra ett krigsherja land eller om man flytter hit for å studere. Gjør du noe som strider mot Norsk lov så skulle man blitt satt på første fly hjem igjen uten noen mulighet for å få komme tilbake.

I følge mitt syn er flertallet kjempehyggelige mennesker som gjør det de kan for å integrere seg, lærer seg norsk og aksepterer den norske kulturen og måten å leve på. Mens ett lite mindretall gjør de tingene som fører til at oppfatningen til mange blir det stikk motsatte.

Jeg har hatt mange ansatte som ikke er etnisk norske og jeg er like fornøyd med de som de norske. De eneste jeg har hatt samarbeidsproblemer med er jenter/koner som lever undertrykt i hjemmet sitt, men dette er selvfølgelig ikke deres egen feil og de kan ikke lastes for det.
minigolf Det du ikke skjønner er at hvem vi "tar inn" i landet vårt ikke har noe med hvem som bidrar best. Hele poenget i denne saken er at det handler om ting som menneskeverd, nestekjærlighet og medmenneskelighet. Vi slipper hovedsakelig inn folk her som trenger det, ikke fordi vi trenger de. Misforstå meg rett; vi trenger de også. Norge hadde aldri vært det gode landet vi jo er i dag uten innvandring, men det er ikke primærgrunnen til at vi har innvandring. Grunnen er fordi folk trenger det, og ikke minst fordi vi har muligheten til å tilby dem hjelp.
-----------------------------------
Hva tror du koster samfunnet minst penger? A: En ærlig kar, som prøver og lære seg språket, få en jobb osv når han kommer hit. Eller B: En fyr som kommer hit, og enten en psykotisk i hodet, eller ta med seg sin kriminelle karriere hit til norge?

Selvfølgelig A. Og når vi da bruker mindre penger på A, og ikke slipper inn B, så kan vi sleppe inn flere personer som A på ett år.
Vi kan ikke redde alle, så da er det vel bedre og redde de som vil reddes?

Skulle vi sluppet inn mange millioner i året bare for og "hjelpe dem" uten og tenke på hva samfunnet ville fått tilbake, hadde vi fort endt opp like fattig som det landet innvandrerne kom fra. Og det ville vært en bra bjørnetjeneste..



Det finnes ingen i dag som lever i middelalderen. Vi lever alle i år 2008 e.kr ifølge vår tidsberegning. Middelalderen startet rundt 400 e.kr, og varte til omkring 1400 e.kr. Mer om middelalderen kan du lese her.
Ikke ta ting så bokstavlig. Mener du at diverse stammer i afrika er like moderne som oss? Vi bruker svære traktorer når vi arbeider med jorda feks, de bruker håndkraft eller lar dyra sine trekke arbeidsredskapet.


Nei, det var overhodet ikke generalisering. Jeg skrev nemlig "Si at vi snakker om <putt inn eksempelet mitt her>". Jeg vil anta at du ser forskjellen på det jeg skrev, og det å skrive at dette var tilfellet for alle innvandrere?
Du generaliserte, da du mente alle i samme situasjon var helt like osv..


En person som er psykisk syk har enormt gode forutsetninger for å få et fantastisk liv hvis personen får riktig behandling. Vi her i Norge er så heldige at vi har muligheten til å tilby alle borgere denne behandlingen. Dermed er det på en måte en ekstra "gest" å tilby den fiktive personen; ikke bare kommer han til et sted hvor det er ro og fred, vi kan også tilby han å hjelpe mot alt det vonde han har vært igjennom. Er ikke det en fantastisk ting? Du har helt rett i at det koster penger. Massevis av penger! Men hva er penger, når vi snakker om et menneskeliv?

Hvis vi bruker 10 millioner på en psykisk syk person, og en million på en psykisk frisk person. Hva er det lurest og gjøre? Redde en psykisk syk persom, som kanskje aldri kan bli helt frisk, eller redde 10 friske personer, som på sikt kan bli gode samfunnsborgere, og betale skatt osv.

Kunne vi redda alle, så hadde vi selvfølgelig gjort det, men face it, det kan vi ikke. Da blir det litt "survival of the fittest". Vi ser også at psykriatrien/helsevesenet i norge ikke har kapasitet til og ta seg av slike folk som trikkemorderen og de andre som har gått amok med kniv.


Du har også rett i at en psykisk syk person kan finne på å drepe et annet menneske av helt syke grunner. Dette skjer riktig nok svært sjeldent her til lands, men dog så vet vi at det har skjedd. Derfor er det viktig at vi er flinkere med å tilby hjelp på alle plan så fort som overhodet mulig med en gang vi får en ny landsmann. (Les: integrering)




Nei, dette har jeg aldri hørt før, for å være helt ærlig. Jeg vil svært gjerne se hvilken avis/TV-kanal/whatever som sier dette er muslimers (antar det er de du snakker om?) leveregler. Her, kompis, er du virkelig på villspor.

Nei, jeg snakker ikke om muslimer. Jeg snakker om stammesamfunnet i afrika generelt. Har du følgt litt med på medier de siste åra, burde du ha hørt mye om omskjæring av afrikanske jenter. Har ikke tid til og finne for mange kilder nå, men så også på en dokumentar fra en stamme i afrika. Alle som hadde blitt enker der, måtte gå til stammelederen, og ha sex med han. Dette for og bli "renset". Her kan du også lese om en gammel tradisjon i ett stammesamfunn i etiopia; http://www.klikk.no/helse/barn/article381709.ece.
Jeg vil si dette er en middelaldersk kultur.


Vet ikke om du blander to diskusjoner, isåfall er dette siden du leter etter.


Dette er erfaringer jeg har kjent på kroppen, erfaringer mine kjente har kjent på kroppen, det du leser om i nyhetene hver dag. Osv[/quote]

Nå skal ikke jeg be deg fortelle oss hva alle verdens mennesker utenom nordmenn har gjort deg, men jeg må si at jeg er nysgjerrig. Du og dine venner har altså kjent på kroppen det jeg ser på nyhetene hver dag?
-----
Gidder ikke å drive og kverulere med deg om noe du tydeligvis ikke skjønner.. Se litt på tv, les noen aviser osv.





Jeg nekter å tro at det er mange fra maasai-stammen som har innvandret til Norge. Og om det skulle være noen, så tviler jeg også på at de har gjort noe altfor gale. Jeg vet naturligvis at det er mange stammer rundt om i verden hvor befolkningen lever primitivt iforhold til hva vi gjør. Men det var ikke poenget i denne diskusjonen. Poenget her er naturlig nok innvandrere i Norge. Og denne typen innvandrere skaper lite til ingen problemer her til lands.
-------
Det var en link, ettersom du tydeligvis mener hele afrika er anno europa år 2008, og at de ikke har noen problemer, med stammer som lever etter meget gamle "regler"


Og hvis du tror at det faktum at noen mennesker lever i leirhytter er grunnen til økonomisk, helsemessig, velferdsmessig etc. svikt, så tar du alvorlig feil. Om du er interressert i grunnen til hvorfor endel land i feks. Afrika sliter, kan du lese om kolonisering.
-----------
Jepp det er den hvite stygge mannen sin skyld alt sammen.. Hva med zimbawbe da? Er det kolonistene sin skyld det også, eller kanskje en viss mann ved navn mugabe. Samme hvor mye du unnskylder dem med at det var vi som gjorde dem fattige, hjelper det ikke, da det er de som må ta de første stega oppover.




Jeg utroper ikke meg selv til å være noe innvandringsekspert. Det jeg kommer med her er meninger. Og kommer jeg med en og annen påstand, så backer jeg det opp med fakta. Det gjør imotsetning ikke du, av den enkle grunn at du ikke kan.
------------

Det og komme med noen wikipedialinker som du gjør, er ikke dokumentasjon.
Jeg gidder ikke og skrive 100 sider med referanser, da du tydeligvis ikke følger med på nyheter, eller lever aviser og liknende..

Vedder på at 99% her har fått med seg at det foregår en del omskjæring av Afrikanske jenter, men det har tydeligvis ikke du.


Og hvorfor kommer du med personangrep? Jeg (og sikkert mange andre) har rimelig lyst å kalle deg for både det ene og det andre, men det er ikke konstruktivt for diskusjonen. Men fortell meg da; hva er det som er så radikalt med å ønske det beste for andre? Hvorfor er jeg radikal hvis jeg mener at vi bør bruke vår overveldende formue og ressurser til å gjøre livet bedre for endel personer? Er man radikal hvis man bryr seg om andre, selv om man ikke kjenner dem personlig?
-----------------------------------
Du mener vi kan hjelpe alle uansett hva problemene er osv. Hvis vi hjelper alle, uten noen grenser, så vil vi ende opp med og gjøre dem en bjørnetjeneste. Skulle vi feks sluppet inn alle folka i Somalia i Norge, så ville Norge fort endt opp like fattig som somalia..
Hva tror du koster samfunnet minst penger? A: En ærlig kar, som prøver og lære seg språket, få en jobb osv når han kommer hit. Eller B: En fyr som kommer hit, og enten en psykotisk i hodet, eller ta med seg sin kriminelle karriere hit til norge?

Selvfølgelig A. Og når vi da bruker mindre penger på A, og ikke slipper inn B, så kan vi sleppe inn flere personer som A på ett år.
Vi kan ikke redde alle, så da er det vel bedre og redde de som vil reddes?

Skulle vi sluppet inn mange millioner i året bare for og "hjelpe dem" uten og tenke på hva samfunnet ville fått tilbake, hadde vi fort endt opp like fattig som det landet innvandrerne kom fra. Og det ville vært en bra bjørnetjeneste..
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne vite din fantastiske løsning på det problemet som oppstår når man skal finne ut hvordan man skal kunne skille de.
Hvordan i helvete skal vi være i stand til å slippe inn flere millioner i året? Det er fysisk umulig, grunnet at vårt kjære samfunn ikke har plass til å slippe inn flere millioner i året, ville vært spennende å sett den byggeboomen som hadde oppstått da..

Hvis vi bruker 10 millioner på en psykisk syk person, og en million på en psykisk frisk person. Hva er det lurest og gjøre? Redde en psykisk syk persom, som kanskje aldri kan bli helt frisk, eller redde 10 friske personer, som på sikt kan bli gode samfunnsborgere, og betale skatt osv.
Vis hele sitatet...
Jeg blir kvalm. Så du mener at hvis du har en søster, en sønn, eller en far som lider av Schizofreni eller er mentalt depressiv, og står i fare for å ta sitt eget liv, ikke er berettiget behandling? Sett at din far er uføretrygdet, er han ikke berettiget gratis helsetjeneste eller psykologisk rådgivning? Har de et Norsk statsborgerskap er de Norske, og dette gir de AKKURAT de samme rettighetene som Ola Nordmann..
For å svare på det "redde alle" utsagnet ditt, så er vi FINT I STAND TIL Å GI ALLE INNVANDRERNE SOM KOMMER TIL NORGE OG SKAFFER SEG NORSK STATSBORGERSKAP PSYKOLOGISK RÅDGIVNING HVIS DET TRENGES

revenues: $226.3 billion
expenditures: $158.7 billion (2007 est.)
Vis hele sitatet...
Ser du dette? Dette er hentet fra CIA-factbook. Etter en rask omregning der jeg gikk utifra at kursen er 6 fordi det er det mest relevante nummeret med tanke på de siste 6 månedene, hadde Norge 405,6 MILLIARDER kroner overskudd i 2007. 10 Millioner for psykologisk rådgivning er også et latterlig høyt tall, bare for å ta det i betraktning.

Nei, jeg snakker ikke om muslimer. Jeg snakker om stammesamfunnet i afrika generelt. Har du følgt litt med på medier de siste åra, burde du ha hørt mye om omskjæring av afrikanske jenter. Har ikke tid til og finne for mange kilder nå, men så også på en dokumentar fra en stamme i afrika. Alle som hadde blitt enker der, måtte gå til stammelederen, og ha sex med han. Dette for og bli "renset". Her kan du også lese om en gammel tradisjon i ett stammesamfunn i etiopia; http://www.klikk.no/helse/barn/article381709.ece.
Jeg vil si dette er en middelaldersk kultur
Vis hele sitatet...
Veit du hva? Det er ikke et nevneverdig stammesamfunn i Afrika. De menneskene du referer til bor i leirhytter fordi det er en ekstrem fattigdom i visse land, MEN de jobber i byer og tettsteder for å ha råd til å fø familien sin, noe de ikke alltid har. Jeg kan med sikkerhet si at ALLE landene i Afrika har et minimum av stammesamfunn (med stammesamfunn mener jeg isolerte stammer, upåvirket av verden utenfor, upåvirket av kapitalisme og politikk).

Gidder ikke å drive og kverulere med deg om noe du tydeligvis ikke skjønner.. Se litt på tv, les noen aviser osv.
Vis hele sitatet...
Du burde være overrasket over at brukerne her på forumet gidder å krangle med deg også, med tanke på alle de hodeløse påstandene du slenger rundt deg i hytt og pine, og merk deg: Dette er ikke personangrep, dette er kun å konstantere allerede tydelig vist fakta


Det var en link, ettersom du tydeligvis mener hele afrika er anno europa år 2008, og at de ikke har noen problemer, med stammer som lever etter meget gamle "regler"
Vis hele sitatet...
Nå drar du egne slutninger, dette var ikke det han sa. Det er en utrolig stor forskjell på middelalderen og det Post-Moderne Europa.

Jepp det er den hvite stygge mannen sin skyld alt sammen.. Hva med zimbawbe da? Er det kolonistene sin skyld det også, eller kanskje en viss mann ved navn mugabe. Samme hvor mye du unnskylder dem med at det var vi som gjorde dem fattige, hjelper det ikke, da det er de som må ta de første stega oppover.
Vis hele sitatet...
Det er jævlig lett for deg som sitter på toppen av fjellhyllen og ser ned på alle andre, for så å be de dra seg opp av ekstrem fattigdom. Dette har du virkelig ingen peiling på, og mener for din egen skyld at du så absolutt ikke bør dra dette inn i denne diskusjonen. Hvis du virkelig vil bli kvitt din ignorante holdning i henhold til "å dra seg opp av fattigdommen" oppfordrer jeg deg til å se Roger & Me av Michael Moore.

Det og komme med noen wikipedialinker som du gjør, er ikke dokumentasjon.
Jeg gidder ikke og skrive 100 sider med referanser, da du tydeligvis ikke følger med på nyheter, eller lever aviser og liknende..

Vedder på at 99% her har fått med seg at det foregår en del omskjæring av Afrikanske jenter, men det har tydeligvis ikke du.
Vis hele sitatet...
Definer en del.
Dette er ganske relativt hva "en del" betyr. Det du sier virker som er basert på hva du hører fra andre, rykter og hva du snapper opp på TV2 en gang iblant, fordi det har en liten kjerne av sannhet, men det er faen meg det eneste.

Du mener vi kan hjelpe alle uansett hva problemene er osv. Hvis vi hjelper alle, uten noen grenser, så vil vi ende opp med og gjøre dem en bjørnetjeneste. Skulle vi feks sluppet inn alle folka i Somalia i Norge, så ville Norge fort endt opp like fattig som somalia..
Vis hele sitatet...
Tror du har misforstått her, det er så absolutt ikke snakk i å slippe inn alle fra Somalia overhodet, skjønner ærlig talt ikke hvor du har det fra. Dette er utrolig Off-Topic, og jeg kan ærlig talt ikke skjønne hva du har imot Somaliere, for hvis jeg ikke tar helt feil kan jeg si at du kjenner ikke ALLE Somaliere, og ved å si som du sier, setter du ALLE Somaliere i boks ved å si at landet består av voldtektsmenn og kriminelle.


En ting til: VÆRSÅSNILL LÆR DEG Å BRUKE QUOTE FUNKSJONEN ORDENTLIG
utrolig slitsomt, og irriterende å lese.
Sitat av Skambank Vis innlegg
Jeg vil gjerne vite din fantastiske løsning på det problemet som oppstår når man skal finne ut hvordan man skal kunne skille de.
Hvordan i helvete skal vi være i stand til å slippe inn flere millioner i året? Det er fysisk umulig, grunnet at vårt kjære samfunn ikke har plass til å slippe inn flere millioner i året, ville vært spennende å sett den byggeboomen som hadde oppstått da..
Vis hele sitatet...
Det var ikke ett svar på din post, men det var ett svar på hvordan enkelte folk tror vi kan redde "hele verden". Vi kan ikke redde hele verden, så derfor må vi PRIORITERE!

Jeg blir kvalm. Så du mener at hvis du har en søster, en sønn, eller en far som lider av Schizofreni eller er mentalt depressiv, og står i fare for å ta sitt eget liv, ikke er berettiget behandling? Sett at din far er uføretrygdet, er han ikke berettiget gratis helsetjeneste eller psykologisk rådgivning? Har de et Norsk statsborgerskap er de Norske, og dette gir de AKKURAT de samme rettighetene som Ola Nordmann..
For å svare på det "redde alle" utsagnet ditt, så er vi FINT I STAND TIL Å GI ALLE INNVANDRERNE SOM KOMMER TIL NORGE OG SKAFFER SEG NORSK STATSBORGERSKAP PSYKOLOGISK RÅDGIVNING HVIS DET TRENGES
Vis hele sitatet...
Jepp har de ett norsk statsborgerskap, så har de rett på behandling. Det skulle bare mangle. Men det er ingen tvil om at en psykisk syk asylsøker vil belaste systemet, og koste mer penger enn en frisk en. Da er det bedre og la 2-3 friske asylsøkere få komme hit. Sett at hele norge gikk dukken, og vi alle måtte flykte til Sverige. Hva ville du fortetrukket? At sverige slapp inn 1 million norske flyktninger, som ikke vare gode oppi hodet pga traumer, og lot resten dø pga ressursmangel. Eller at de slapp inn 3 millioner friske flyktninger, og lot den siste millionen dø? Verden er et fælt sted. Face it!
Vi kan jo ta ett eksempel til. Hva foretrekker du at de veldedige organisasjonene du har gitt penger til gjør i afrika? Gir medesiner til 5 000 personer som har HIV, pga at medesinene er meget dyre, og de vil være avhengige av dem resten av livet. Eller at hjelpeorganisasjonen bruker penga på billigere mat, og klær og redder 20 000 personer fra sultedøden?
Jeg vil si du har en ganske naiv tankegang.

Ser du dette? Dette er hentet fra CIA-factbook. Etter en rask omregning der jeg gikk utifra at kursen er 6 fordi det er det mest relevante nummeret med tanke på de siste 6 månedene, hadde Norge 405,6 MILLIARDER kroner overskudd i 2007. 10 Millioner for psykologisk rådgivning er også et latterlig høyt tall, bare for å ta det i betraktning.
Vis hele sitatet...
Jepp vi går hele tiden i overskudd. Vi har bl annet ett oljefond vi driver og leker på børsen med. Disse pengene må også brukes til andre formål. Vi kan jo selvfølgelig bruke dem alle på div hjelpearbeid og lignende, og deretter ende opp lut fattige i overimårra. Med en stjerne i boken, vel og merke.
Uansett, samme om vi er onkel skrue, så er det fremdeles bedre og redde 10 friske, ordentlige personer, som vil bidra til samfunnet enn og redde 3 psyskisk syke, eller kriminelle personer som ikke vil bidra til samfunnet..


Veit du hva? Det er ikke et nevneverdig stammesamfunn i Afrika. De menneskene du referer til bor i leirhytter fordi det er en ekstrem fattigdom i visse land, MEN de jobber i byer og tettsteder for å ha råd til å fø familien sin, noe de ikke alltid har. Jeg kan med sikkerhet si at ALLE landene i Afrika har et minimum av stammesamfunn (med stammesamfunn mener jeg isolerte stammer, upåvirket av verden utenfor, upåvirket av kapitalisme og politikk).
Vis hele sitatet...
Neivel, bare fortsett og være ignorant du. For og være stammesamfunn så trenger de ikke og være isolerte fra resten av verden.

Du burde være overrasket over at brukerne her på forumet gidder å krangle med deg også, med tanke på alle de hodeløse påstandene du slenger rundt deg i hytt og pine, og merk deg: Dette er ikke personangrep, dette er kun å konstantere allerede tydelig vist fakta
Vis hele sitatet...
Snakk for deg selv!


Nå drar du egne slutninger, dette var ikke det han sa. Det er en utrolig stor forskjell på middelalderen og det Post-Moderne Europa.
Vis hele sitatet...

Som sagt, middelaldern var ett begrep jeg brukte for og illustrere det jeg mente. Det er tom en stoooor forskjell på 30 tallet og 00 tallet i levemåte og kultur.

Det er jævlig lett for deg som sitter på toppen av fjellhyllen og ser ned på alle andre, for så å be de dra seg opp av ekstrem fattigdom. Dette har du virkelig ingen peiling på, og mener for din egen skyld at du så absolutt ikke bør dra dette inn i denne diskusjonen. Hvis du virkelig vil bli kvitt din ignorante holdning i henhold til "å dra seg opp av fattigdommen" oppfordrer jeg deg til å se Roger & Me av Michael Moore.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt det er lett, men man må prøve. Det er også en del land som har klart det. Jepp Michael Moore. Haha nå skjønner jeg hvor seriøs du er.


Definer en del.
Dette er ganske relativt hva "en del" betyr. Det du sier virker som er basert på hva du hører fra andre, rykter og hva du snapper opp på TV2 en gang iblant, fordi det har en liten kjerne av sannhet, men det er faen meg det eneste.
Vis hele sitatet...
Definer en del. Jeg kan jo definere en del ang det med omskjæring.
http://www.daria.no/skole/?tekst=6942 76-100%.
Det er også en del folk i norge som tar med seg barna sine ned til afrika, og omskjærer dem i sommerferien. Har du levd under en stein de siste åra?

Tror du har misforstått her, det er så absolutt ikke snakk i å slippe inn alle fra Somalia overhodet, skjønner ærlig talt ikke hvor du har det fra. Dette er utrolig Off-Topic, og jeg kan ærlig talt ikke skjønne hva du har imot Somaliere, for hvis jeg ikke tar helt feil kan jeg si at du kjenner ikke ALLE Somaliere, og ved å si som du sier, setter du ALLE Somaliere i boks ved å si at landet består av voldtektsmenn og kriminelle.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt alle!!! Men det er fler enn i feks andre land.
Det er ihvertfall min mening, og jeg vet om en god del som deler den meningen. Også folk som ikke er opprinnelig norske..

En ting til: VÆRSÅSNILL LÆR DEG Å BRUKE QUOTE FUNKSJONEN ORDENTLIG
utrolig slitsomt, og irriterende å lese.
Vis hele sitatet...
Bedre?
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Fakta: Innvandrere som gruppe bidrar suverent mer i skatt av sitt arbeide enn de av innvandrerne som får trygd. Ergo et netto overskudd som landet rent økonomisk tjener på.
Vis hele sitatet...
Javel, du måler mennesker i penger?
Sitat av minigolf Vis innlegg
Her får du et par tips du bør kunne krysset ut før du fortsetter i denne diskusjonen:

- Lær deg norsk gramatikk.
Vis hele sitatet...
Innlegget var fornuftig nok, helt til jeg kom til denne linja og lo høyt.
Sitat av Archj Vis innlegg
Innlegget var fornuftig nok, helt til jeg kom til denne linja og lo høyt.
Vis hele sitatet...
Hehe, litt svinn må man renge med klokken midt på natten!

Legalize: jeg føler meg ferdig med diskusjonen mellom oss. Du fortsetter å kaste ut påstander som du ikke backer opp med annet enn en dokumentar du angivelig har sett. Og når du i tillegg ikke qouter det jeg har sagt, blir det hele uoversiktelig og rotete.
Sitat av minigolf Vis innlegg
Hehe, litt svinn må man renge med klokken midt på natten!

Legalize: jeg føler meg ferdig med diskusjonen mellom oss. Du fortsetter å kaste ut påstander som du ikke backer opp med annet enn en dokumentar du angivelig har sett. Og når du i tillegg ikke qouter det jeg har sagt, blir det hele uoversiktelig og rotete.
Vis hele sitatet...
Jeg har dokumentert flere påstander en deg her. Menmen, du svarer jo kun på på halve inlegget, så ikke no problem.
Jeg nedverdiger meg faktisk til å svare: jeg har svart på innleggene dine i sin helhet. Det kan du bare sjekke opp i. Jeg har ikke utelatt noen av poengene dine (om du har hatt noen) noensinne. Det kan muligens stemme at et eller to avsnitt ikke har kommet med på svaret mitt, men det er av den enkle grunn at:

A: det var så idiotisk og på trynet at et svar ikke var nødvendig
eller
B: det var uforståelig.
Jeg har fulgt med på tråden og prøvd å skrive "legalize it" til fornuft, men for å være helt ærlig, det går ikke. Han er så fast bestemt på at det han har sett på Tv2 og hørt rykter om, er helt sant og alle er sånne.
La han leve i sin ignoranse. Legalize it, du burde ikke fortsette denne diskusjonen, i og med at du ikke vet hvordan du diskuterer på et saklig bevis.
Det jeg mener med den siste setningen er at du ikke har noe fakta bak det du skriver, noe kilder, utentatt selvfølgelig hva som går på nyheten.

På nyhetene var det en somalier som voldtok en kvinne, alle somaliere må være voldtektsmenn da.
Sist endret av Widow; 12. desember 2008 kl. 17:03.
Hvorfor "redder" ikke USA land i Afrika? Slik som de gjør i midt østen? Det er i Afrika de trenger å henrette ledere, osv... Ikke i Irak. Det er ingen som gjør noe fornuftig for å hjelpe Afrika. Det hjelper ikke å dele ut kjeks i hytt og pine. Vi må gi dem utdanning, være strengere og skape arbeidsplasser der. Innføre demokrati, likestilling, og mer... Så vidt jeg vet, så har Afrika masse ressurser, så det skulle ikke akkurat være noen problemer økonomisk?
Sitat av Widow Vis innlegg
Jeg har fulgt med på tråden og prøvd å skrive "legalize it" til fornuft, men for å være helt ærlig, det går ikke. Han er så fast bestemt på at det han har sett på Tv2 og hørt rykter om, er helt sant og alle er sånne.
La han leve i sin ignoranse. Legalize it, du burde ikke fortsette denne diskusjonen, i og med at du ikke vet hvordan du diskuterer på et saklig bevis.
Det jeg mener med den siste setningen er at du ikke har noe fakta bak det du skriver, noe kilder, utentatt selvfølgelig hva som går på nyheten.

På nyhetene var det en somalier som voldtok en kvinne, alle somaliere må være voldtektsmenn da.
Vis hele sitatet...
Da må du ha ganske dårlig syn, hvis du ikke har sett de kildene jeg har kommet med... Jeg har aldri sagt at alle somaliere er voldteksmenn osv, men det må da gå ann og ha litt bedre kontroll på de som kommer inn i landet her!
Menmen bare fortsett og vær en naiv tulling du!

Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvorfor "redder" ikke USA land i Afrika? Slik som de gjør i midt østen? Det er i Afrika de trenger å henrette ledere, osv... Ikke i Irak. Det er ingen som gjør noe fornuftig for å hjelpe Afrika. Det hjelper ikke å dele ut kjeks i hytt og pine. Vi må gi dem utdanning, være strengere og skape arbeidsplasser der. Innføre demokrati, likestilling, og mer... Så vidt jeg vet, så har Afrika masse ressurser, så det skulle ikke akkurat være noen problemer økonomisk?
Vis hele sitatet...
Så sant så sant. Vi bør sette ett myeee større press på en del ledere nede i Afrika. Feks mugabe, hva f gjør han som president i Zimbawbe ennå?

Sitat av minigolf Vis innlegg
Jeg nedverdiger meg faktisk til å svare: jeg har svart på innleggene dine i sin helhet. Det kan du bare sjekke opp i. Jeg har ikke utelatt noen av poengene dine (om du har hatt noen) noensinne. Det kan muligens stemme at et eller to avsnitt ikke har kommet med på svaret mitt, men det er av den enkle grunn at:

A: det var så idiotisk og på trynet at et svar ikke var nødvendig
eller
B: det var uforståelig.
Vis hele sitatet...
Eller
C: Fordi du ikke hadde noen mot argumenter.

Du påsto at du ikke hadde hørt om omskjæring i Afrika og/eller at det var ett mindretall som drev med det. Jeg ga deg en ganske grei kilde på at det var ett greit flertall som drev med det. Og har jeg fått no svar? Neida, du trekker deg unna og kommer med piss som vanlig.

Haha for en super debatant du er.

"Men først må deg lære dei norges gramatik." Kanskje jeg skal ha den quoten fra deg i signaturen min?
Sist endret av legalize_it; 12. desember 2008 kl. 22:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvorfor "redder" ikke USA land i Afrika? Slik som de gjør i midt østen? Det er i Afrika de trenger å henrette ledere, osv... Ikke i Irak. Det er ingen som gjør noe fornuftig for å hjelpe Afrika. Det hjelper ikke å dele ut kjeks i hytt og pine. Vi må gi dem utdanning, være strengere og skape arbeidsplasser der. Innføre demokrati, likestilling, og mer... Så vidt jeg vet, så har Afrika masse ressurser, så det skulle ikke akkurat være noen problemer økonomisk?
Vis hele sitatet...
si meg en ting.. hvorfor skal USA absolutt "redde" land i afrika? la dem ordne opp i ting selv, ta europa for eksempel, blir folk undertrykt etc gjør innbyggerne revolusjon.. sant det du sier om at afrika er rikt på ressurser.. men så lenge vesten såkalt "dumper" matvarer i afrika, som nederlandsk løk og poteter så kan faktisk ikke de lokale bøndene tjene penger, fordi nederlandsk løk og poteter er billiggere å kjøpe enn lokal løk og poteter..det syntes jeg er litt sykt..
Sitat av voids Vis innlegg
si meg en ting.. hvorfor skal USA absolutt "redde" land i afrika? la dem ordne opp i ting selv
Vis hele sitatet...
Fordi USA er jo ellers så opptatt med å blande seg inn i konflikter, så hvorfor kan de ikke blande seg inn i Afrika som virkelig trenger hjelp?

Sitat av voids Vis innlegg
la dem ordne opp i ting selv
Vis hele sitatet...
Det skjer ikke.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Da må du ha ganske dårlig syn, hvis du ikke har sett de kildene jeg har kommet med... Jeg har aldri sagt at alle somaliere er voldteksmenn osv, men det må da gå ann og ha litt bedre kontroll på de som kommer inn i landet her!
Menmen bare fortsett og vær en naiv tulling du!
Vis hele sitatet...
Kaller du en Daria stil skrevet av hvem som helst fra 10.klasse en kilde?
Ellers viser du bare til nyhetsartikler, som er enkelthendelser.
Ikke svar på dette hvis du skal fortsette og spytte ut hodeløse påstander, og personangrep.
Alle er ikke enige i det du sier i denne verden, de trenger ikke å være tullinger fordet.
Muradi, føler du ønsker en USA debatt som jeg er med enn gjerne med på men start en ny tråd vi er nok OT her fra før av hehe.

Men det jeg og legalize_it prøver å få igjennom er at vi synes at vi trenger mer kontroll over hvem som sleppes inn. Ikke for å gjenta meg selv men det er nok av folk som trenger et nytt hjem som kan oppføre seg, og hvorfor ikke heller gi plassene til disse folkene, Det hadde kostet norge mindre penger og lettere å integrere og dermed kunne vi tatt inn flere. Er det virkelig galt å gi oppholdstilatelse på "prøve"? Minigolf hadde et godt poeng med at de kommer fra veldig fucka steder og ikke helt ser forskjellen på rett og galt, men da må vi integrere de bedre og det går også på den dårlige invandringspolitikken vi har.
Det som er trist at norge er så instilt på å rope rasist til folk som er mot invandring.
Personlig har jeg ikke noe som helst i mot folk fra andre kulturer eller religioner, men når disse velger å dra dit det er penger å få blir jeg litt gretten. Den almene oppfatningen er kansje at det er kriser og krig i disse landene, men det er jo langt fra virkeligheten om man tar seg litt tid til å studere disse landene. De som arbeider hardt og sørger for seg selv og familien sin forblir i hjemmlandet sitt. De som har nådd bunnen kommer til norge for å leve resten av livet betalt av den norske stat. Invandrings politikken til norge er rett og slett ALT for slapp når det gjelds disse menneskene. Om noen påpeker dette er de RASISTER!. eller nei ?
vigrids meninger er et par hakk høyere opp på den stigen for å si det slikt, dette er mennesker som driver å vitser om jøder og negrer på sidene deres, og helt genuint tror at svarte mennsker i norge driver en konspirasjon for å ta over regjeringen eller no slikt. Helt sykt at disse menneskene ikke blir lynsjet. De har jo hodet så dypt under vann som man får det.

At disse driver en dør-til-dør kampanje er bare helt høl-i-hode, ikke mye mer å si om dette. Visse elementer med deres meniger kan være forståelig, men alt tatt i betraktning så er disse rett og slett idioter.

Håper de faktisk greier å få seg opp til et stortings valg, vil være en artig arikkel i vg også trur jeg ;" Partiet som fikk 100 stemmer" .
Sitat av Scr0tum Vis innlegg
Hvis det skjer skal jeg ta han med inn i leiligheten og servere han boller og brus og ta en lang prat om hva som egentlig foregår her i verden.

Holdt på å gjøre det samme med jehovas vitner som kom på døra, men endte med å stå i dør åpningen og diskutere..
Vis hele sitatet...
Jepp, hadde definitivt tatt ham med inn i leiligheten jeg også, tatt en lang prat med ham om Vigrids ideologi for deretter å avslutte i all vennskaplighet...

http://www.youtube.com/watch?v=qwicLgOGJOI

Omtrent sånn

Oter08
Sitat av Oter08 Vis innlegg
Jepp, hadde definitivt tatt ham med inn i leiligheten jeg også, tatt en lang prat med ham om Vigrids ideologi for deretter å avslutte i all vennskaplighet...

http://www.youtube.com/watch?v=qwicLgOGJOI

Omtrent sånn

Oter08
Vis hele sitatet...
Det er nok beklageligvis den eneste måten "diskusjon" vigrid forstår ja
Dette er lavpannede undermålere som prøver desperat og hevde seg selv.
Jeg gir 50 kroner i premie for hver vigrid tilhenger som blir eliminert !

Send en pm med bilde av den heldige, og ditt kontonummer.
Sitat av Widow Vis innlegg
Kaller du en Daria stil skrevet av hvem som helst fra 10.klasse en kilde?
Ellers viser du bare til nyhetsartikler, som er enkelthendelser.
Ikke svar på dette hvis du skal fortsette og spytte ut hodeløse påstander, og personangrep.
Alle er ikke enige i det du sier i denne verden, de trenger ikke å være tullinger fordet.
Vis hele sitatet...
Du må uansett være blind om du ikke vet at omskjæring av kvinner fra afrikanske land, spessielt Somalia er et stort problem i Norge.
Og det er ikke en gang dette har vært debattert i nyhetene.

Hva synes du feks om nazi partiet i Tyskland under krigen? Jeg regner med at disse også bare var flotte personer vi gjerne skulle sluppet inn i norge uten noen kontroll? De talene vi så på nyhetene som Hitler, Goebels osv talte, var jo bare "enkelthendelser" de og.

Dette gidder jeg uansett ikke diskutere med deg, du står tydelig fast på ditt naive syn om at alle mennesker er helt like, og at alt som er galt i afrika er de slemme hvite kollonistene sin feil.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Du må uansett være blind om du ikke vet at omskjæring av kvinner fra afrikanske land, spessielt Somalia er et stort problem i Norge.
Og det er ikke en gang dette har vært debattert i nyhetene.

Hva synes du feks om nazi partiet i Tyskland under krigen? Jeg regner med at disse også bare var flotte personer vi gjerne skulle sluppet inn i norge uten noen kontroll? De talene vi så på nyhetene som Hitler, Goebels osv talte, var jo bare "enkelthendelser" de og.

Dette gidder jeg uansett ikke diskutere med deg, du står tydelig fast på ditt naive syn om at alle mennesker er helt like, og at alt som er galt i afrika er de slemme hvite kollonistene sin feil.
Vis hele sitatet...
Hvorfor setter du ord i munnen min?
Du har tydeligvis fortsatt ikke forstått hva poenget mitt er.
Du får leve et ignorant liv bak skjermen din, og jeg lever mitt liv, åpent til at mennesker er forskjellige.
Jeg gidder ikke diskutere mer med deg, du bare kommer med personangrep hvert eneste innlegg og er tydeligvis ikke moden nok til å diskutere saklig på nett.
Det jeg er redd for at hvis legaliza_it flytter til Oslo eller omegn, og en gjeng med innvandrere, bare for å poengtere la oss si Somalere. Ja, en gjeng med Somalere besudler deg, da har jeg penga mine på at du blir en hardcore-skinnhead.

Igjen, dette er noe jeg tror. Og det med besudle mener jeg ikke noe seksuelt med.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Du må uansett være blind om du ikke vet at omskjæring av kvinner fra afrikanske land, spessielt Somalia er et stort problem i Norge..
Vis hele sitatet...
Joda, det stemmer. Men hvordan kan dét på virke deg, i så stor grad at du ikke vil ha dem her? Det lurer jeg litt på..

Og det er ikke en gang dette har vært debattert i nyhetene..
Vis hele sitatet...
wat

Hva synes du feks om nazi partiet i Tyskland under krigen? Jeg regner med at disse også bare var flotte personer vi gjerne skulle sluppet inn i norge uten noen kontroll? De talene vi så på nyhetene som Hitler, Goebels osv talte, var jo bare "enkelthendelser" de og.
Vis hele sitatet...
Nå snakker du bare usammenhengende. Med mindre du mener det det kan høres ut som om du gjør. At voldtektene er organiserte? Begynner å høres ut som du faktisk har svelga noe av det Vigrid tullet.

Dette gidder jeg uansett ikke diskutere med deg, du står tydelig fast på ditt naive syn om at alle mennesker er helt like, og at alt som er galt i afrika er de slemme hvite kollonistene sin feil.
Vis hele sitatet...
selvfølgelig er ikke alle mennesker like. Det er det da ingen her som har sagt heller?

Hvis du tror at "de slemme hvite kollonistene" ikke har så mye med dette å gjøre, så foreslår jeg at du sjekker litt rundt. Jeg kan ikke noe særlig om det selv, men jeg vil tro at søkeord som Apartheid kunne hjelpe deg med å finne noe.
Sist endret av Gamgee; 13. desember 2008 kl. 21:27.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Du må uansett være blind om du ikke vet at omskjæring av kvinner fra afrikanske land, spessielt Somalia er et stort problem i Norge.
Vis hele sitatet...
Og det er utelukkende et problem som rammer somaliske kvinner, ikke en eneste nordmann. Sjansen for at de samme kvinnene blir omskjært her i Norge er forøvrig mindre enn i somalia siden en del faktisk endrer væremåten sin. Så hvem sitt vel og ve en person som deg tenker på når du trekker frem slike saker er jaggu vanskelig å begripe.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Det jeg er redd for at hvis legaliza_it flytter til Oslo eller omegn, og en gjeng med innvandrere, bare for å poengtere la oss si Somalere. Ja, en gjeng med Somalere besudler deg, da har jeg penga mine på at du blir en hardcore-skinnhead.

Igjen, dette er noe jeg tror. Og det med besudle mener jeg ikke noe seksuelt med.
Vis hele sitatet...
Haha, morsom du.
Bor i Oslo, og har bodd her i hele livet mitt..
Kjenner ganske mange innvandrere også, og mange av dem mener det samme som meg, så den dreit du deg litt ut på..

Sitat av Kinseek Vis innlegg
Og det er utelukkende et problem som rammer somaliske kvinner, ikke en eneste nordmann. Sjansen for at de samme kvinnene blir omskjært her i Norge er forøvrig mindre enn i somalia siden en del faktisk endrer væremåten sin. Så hvem sitt vel og ve en person som deg tenker på når du trekker frem slike saker er jaggu vanskelig å begripe.
Vis hele sitatet...
Nei, da er det jo helt greit og ignorere det. Om noen er så gale at de kjønnslemlester sine unger, så er det godt mulig at de følger andre "skikker" også. De som ikke klarer og følge forbudet ang kjønnslemlesting i Norge, er det bare å kaste på huet og ræva ut! Så kan ungene få bli her og få hjelp.

Sitat av Semjuel Vis innlegg
Joda, det stemmer. Men hvordan kan dét på virke deg, i så stor grad at du ikke vil ha dem her? Det lurer jeg litt på..
Vis hele sitatet...
De som klarer og oppføre seg ordentlig, er hjertelig velkommen her. De som tar med seg stammeskikker, eller ikke klarer og følge lover osv her, bør kastet på huet og ræva ut igjen! Lukka asylmottak er første steget mot dette, da er det kanskje litt mindre sjangs for at folk rømmer fra dem, og må jobbe svart/bli kriminell pga dem ikke har noen papirer.


wat


Nå snakker du bare usammenhengende. Med mindre du mener det det kan høres ut som om du gjør. At voldtektene er organiserte? Begynner å høres ut som du faktisk har svelga noe av det Vigrid tullet.
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg prøvde og peke ut, var at man ikke kan avfeie alt som "enkelthendelser" og "enkeltpersoner".
Sist endret av legalize_it; 13. desember 2008 kl. 23:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Det jeg er redd for at hvis legaliza_it flytter til Oslo eller omegn, og en gjeng med innvandrere, bare for å poengtere la oss si Somalere. Ja, en gjeng med Somalere besudler deg, da har jeg penga mine på at du blir en hardcore-skinnhead.

Igjen, dette er noe jeg tror. Og det med besudle mener jeg ikke noe seksuelt med.
Vis hele sitatet...
pls, det er forskjell på skinheads og nynazister.
http://en.wikipedia.org/wiki/Skinhead
http://en.wikipedia.org/wiki/White_power_skinhead
Du må uansett være blind om du ikke vet at omskjæring av kvinner fra afrikanske land, spessielt Somalia er et stort problem i Norge.
Og det er ikke en gang dette har vært debattert i nyhetene.
Vis hele sitatet...
Nei et STORT problem i Norge er eldrehjelp og narkomane på gata.

Hva synes du feks om nazi partiet i Tyskland under krigen? Jeg regner med at disse også bare var flotte personer vi gjerne skulle sluppet inn i norge uten noen kontroll? De talene vi så på nyhetene som Hitler, Goebels osv talte, var jo bare "enkelthendelser" de og.
Vis hele sitatet...
Føler det er min plikt å informere deg om at de nevnte menneskene er døde, så de kan desverre ikke komme inn i Norge. btw, way to go med å trekke slutninger for andre personer!

Dette gidder jeg uansett ikke diskutere med deg, du står tydelig fast på ditt naive syn om at alle mennesker er helt like, og at alt som er galt i afrika er de slemme hvite kollonistene sin feil.
Vis hele sitatet...
Alle mennesker er helt like, sovnet du i naturfagtimen?
Sitat av Skambank Vis innlegg
Nei et STORT problem i Norge er eldrehjelp og narkomane på gata.
Vis hele sitatet...
En ting er ihvertfall sikkert, det vil bli ett større problem i fremtiden om vi fortsetter og sleppe inn folk uten å kaste ut de råtne epla.


Føler det er min plikt å informere deg om at de nevnte menneskene er døde, så de kan desverre ikke komme inn i Norge. btw, way to go med å trekke slutninger for andre personer!
Vis hele sitatet...
Det var ett hypotetisk spørsmål, men du skjønte kanskje ikke det?


Alle mennesker er helt like, sovnet du i naturfagtimen?
Vis hele sitatet...
Jepp all folk i verden er helt like, kvinner og menn. Alle har dessuten en helt lik kultur, like tradisjoner, og har like mye penger..

Er du blind??
Dette gidder jeg uansett ikke diskutere med deg, du står tydelig fast på ditt naive syn om at alle mennesker er helt like, og at alt som er galt i afrika er de slemme hvite kollonistene sin feil.
Vis hele sitatet...
Okay, nå vil jeg ha deg til å gi meg en jævlig god grunn for at kolonisering og imperialisme ikke har skapt fattigdom og ustabile styrer i Afrika per dags dato!
Dette skal ha kilder, kilder man kan stole på, ikke daria.no, propaganda.net eller itpro.no.

Jepp all folk i verden er helt like, kvinner og menn. Alle har dessuten en helt lik kultur, like tradisjoner, og har like mye penger..

Er du blind??
Vis hele sitatet...
Du ser ting i fra et latterlig objektivt perspektiv, det viker ikke som det nytter å diskutere med deg..
Det var ikke det jeg mente med utsagnet mitt. DET jeg mente var at alle mennesker tilhører den samme arten; HOMO-SAPIENS SAPIENS (correct me if Im wrong).
Derfor skal man ikke skille mellom kultur, hudfarge eller meninger, kan trygt si at det kalles rasisme!
Sist endret av Skambank; 14. desember 2008 kl. 17:50.
Sitat av Skambank Vis innlegg
Okay, nå vil jeg ha deg til å gi meg en jævlig god grunn for at kolonisering og imperialisme ikke har skapt fattigdom og ustabile styrer i Afrika per dags dato!
Dette skal ha kilder, kilder man kan stole på, ikke daria.no, propaganda.net eller itpro.no.
Vis hele sitatet...
Kolonisering osv har selvfølgelig skap en del av fattigdommen der nede, men ikke all. Det er dessuten en gooood stund siden kolonismen. Og hjelper virkelig all uhjelpa vi gir dem der nede? Virker ikke sånn. (Det kan dog være pga dårlig organisering osv)

Du ser ti]ng i fra et latterlig objektivt perspektiv, det viker ikke som det nytter å diskutere med deg..
Det var ikke det jeg mente med utsagnet mitt. DET jeg mente var at alle mennesker tilhører den samme arten; HOMO-SAPIENS SAPIENS (correct me if Im wrong).
Derfor skal man ikke skille mellom kultur, hudfarge eller meninger, kan trygt si at det kalles rasisme!
Vis hele sitatet...
Det var ikke det jeg mente helt øverst der.
Nei det og skille mellom kulturer som støtter omskjæring osv, er jo alt for galt. Du synes kanskje kulturen ang steining av kvinner er ok også?
Og det du sier om at du ikke kan skille mellom meninger. Rasisme er jo også en mening...