Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1997
Hei! Jeg må begynne å lete etter jobb om et års tid på grunn av flytting, og i den anledning lurer jeg på hvordan det er å finne ny jobb innenfor IT i disse dager. Spesielt med tanke på ustabilitet og nedsving i oljebransjen.

Av erfaring har jeg 5 år som IT-konsulent hos en voksende og anerkjent MSP, og meget godt bestått fagbrev hos Evry. Per i dag har jeg ingen kurs eller sertifiseringer, men jeg stor interesse rundt IT og leker meg mye på fritiden og kan så mangt om ganske mye.

Er det verdt å bruke tid på å ta sertifiseringer om jeg må ta de på fritiden, eller burde erfaringen være tilstrekkelig? Lurer også på hvor mye konkurranse er det om stillingene innenfor IT-drift\support nå om dagen. Hvordan har det vært å få seg jobb innen IT i det siste? Noen som har positive eller negative erfaringer? Fortell litt om situasjonen deres.
Jeg jobber også som IT konsulent og jeg har aldri hatt så mye å gjøre. Jeg driver med Unified Collaboration som det heter. F.eks driver jeg mye med Cisco Callmanager, Cisco Telepresence, Pexip, Acano osv. Her er markedet varmt om dagen. Uansett anbefaler jeg deg å ta CCNA. Det er så verdt det. Den er vanskelig ja. Men, det er verdt det. Jeg støtter meg mye på kunnskapen jeg fikk fra CCNA samt jeg hadde ikke hatt jobben jeg har nå uten den.