Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1861
Hei på dere som ganske sikkert er smartere en meg når det gjelder mobiltelefon.
Jeg fikk en telefon i dag fra en person jeg ikke har hatt kontakt med på svært lenge. Vedkommende sa at hun hadde fått en melding fra meg 3.november, men jeg kan ikke huske å ha sendt melding, finner heller ikke meldingen på telefonen. Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg finner ut om jeg faktisk har sendt den meldingen?
Jeg har en LG telefon som sikkert er fire år gammel om det har betydning.
På forhånd takk for svar.
Klem fra Betty
Hvis du har nr til denne personen, så går du bare inn på meldinger og skriver en ny melding til denne personen. Hvis du da tidligere har sendt en melding til denne personen så vil det vises der.
Hvorfor ikke bare be henne ta print screen av meldingen og sende den til deg? Hvis ikke så går du jo bare på meldinger og finner henne og der vil alle meldinger stå. Så fremst du ikke har tilbakestilt telefonen til factory innstillinger.
Sist endret av Xernox; 21. september 2015 kl. 16:11.
Takk for svar til dere begge. Nå har jeg sjekket, og jeg har ikke sendt henne noen melding. De eldste meldingene på telefonen er fra februar 2012, så hun har nok funnet på det, hvorfor vet jeg ikke.
Klem fra Betty
For å være 100% så kan du muligens kontakte operatøren og be om spesifisert faktura. Er ikke helt sikker, men da kan du muligens se om det har gått sms inn eller ut på abonnementet ditt.
Takk for forslag, jeg har ikke sendt noen melding til henne fra denne telefonen som det viser seg at jeg har hatt siden februar 2012. Kanskje hun forveksler meg med en annen, men det tviler jeg på siden vi kjente hverandre godt. Saken er oppklart, lurer bare på hvorfor hun fant på det med meldingen. Det er vel ikke tråden for å spekulere i det.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Takk for svar til dere begge. Nå har jeg sjekket, og jeg har ikke sendt henne noen melding. De eldste meldingene på telefonen er fra februar 2012, så hun har nok funnet på det, hvorfor vet jeg ikke.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
<sarkasme>Ja, for det er jo ikkje mulig å sende melding fra et annen person sitt telefon nummer</sarkasme>
Jeg skjønner ikke hvorfor du skal være sarkastisk. Jeg kan ikke telefonnummeret hennes utenatt og har ikke hatt grunn til å kontakte henne. Jeg er fullstendig klar over at det går an å sende meldinger fra andre telefoner en sin egen.
Takk til dere som har bidratt konstruktivt,blir litt skuffet av sånne svar som 0xFF gir, trodde vi skulle ha en grei tone her på forumet.
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 21. september 2015 kl. 22:57.
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvorfor du skal være sarkastisk. Jeg kan ikke telefonnummeret hennes utenatt og har ikke hatt grunn til å kontakte henne. Jeg er fullstendig klar over at det går an å sende meldinger fra andre telefoner en sin egen.
Takk til dere som har bidratt konstruktivt,blir litt skuffet av sånne svar som 0xFF gir, trodde vi skulle ha en grei tone her på forumet.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Hadde ingen hensikt å skuffe, eller være nedlatende. Men er ikkje så enkelt med sarkasme på et forum. Så jeg beklager for den.

Poenget mitt var bare at, det er ikkje nødvendigvis du som har sendt den meldingen til mottakeren. Det kan være hvem som helst.

Alle som har tilgang til en SMS gateway har mulighet til å utgi seg for å være deg, så lenge dem har nummeret ditt. Det finnes ingen kontroll mekanismer for å kontrollere om meldingen faktisk kommer fra din telefon.
Ok, greit det, men jeg har ikke vært i kontakt med felles bekjente på minst sju år. Ingen av mine venner eller min familie kjenner henne. Jeg harde faktisk glemt navnet hennes, husket bare kallenavnet før jeg fikk tenkt meg om. Etternavnet husket jeg akkurat nå faktisk. Nei, jeg er ganske sikker på at hun ikke har fått noen melding fra meg 3.november.
Det var hyggelig å prate sammen etter så lang tid, ikke noe muffens eller ulovlig så det er klart.
Klem fra Betty
1.Venninnen din lyver.
2. Noen utgir seg for å være deg.
3. Du har sendt melding, slettet den fra sendte meldinger og glemt hele greien.
Ja, mest sansynlig 1,jeg vet ikke engang hvordan jeg sletter sendte meldinger fra telefonen. Det finnes ingen grunn til at noen skal utgi seg for å være meg. Personen er en perifer bekjent som jeg ikke har hatt kontakt med på mange år. Det spiller ingen rolle om hun fant på det med meldingen, hyggelig å prate med henne uansett.
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 22. september 2015 kl. 08:07.
Dette er litt i samme gate og siden Nurse Betty mer eller mindre har fått svarene sine så prøver jeg.

Jeg har ved et par anledninger opplevd at ei når veninne sender meg sms så er ikke det jeg mottar helt likt med det hun har sendt. Jeg har Android telefon og hun har Windows phone. Første gangen dette skjedde tenkte jeg ikke mer over dette, men så skjedde dette igjen for litt siden. Da ba jeg om å få lov til å se på meldingen ho hadde sendt på sin telefon, og sammenlignet med min mottatte sms, og det som er pussig er at meldingen begynte likt på begge telefoner, men etterhvert så ble det bare skriblerier på det jeg mottok, mens meldingen hun hadde sendt fortsatte på vanlig måte.

hvordan er dette mulig lurer jeg på?