Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1960
Har seg sånn at jeg har sendt 2 brev til 2 forskjellige personer som får post levert av samme postmann. Ingen av disse personene står registrert på addressen, men postkassene er merket med navn og addressen de bor på. De ble sendt med A-post. Det står heller ikke avsender på brevet, kun motttaker.

Det ene brevet har ankommet, men ikke det andre. Hva er sjangsen for at det andre brevet ankommer når det ikke kom samme dag som det andre? Det er jo på samme post rute/samme postmann.

Takk
Postbudet har mest sannsynlig ikke funnet ut hvem den andre mottakeren er. Han blir sikkert å klistre en returlapp på brevet, men siden det ikke står avsender ender nok brevet til brevåpningssentralen hvor de åpner brevet for å finne ut om de kan finne mottaker/avsender ved å se på innholdet.
Sitat av Undiken Vis innlegg
Postbudet har mest sannsynlig ikke funnet ut hvem den andre mottakeren er. Han blir sikkert å klistre en returlapp på brevet, men siden det ikke står avsender ender nok brevet til brevåpningssentralen hvor de åpner brevet for å finne ut om de kan finne mottaker/avsender ved å se på innholdet.
Vis hele sitatet...
Daså, den var litt kjip, da det ikke er noe av innholdet som kan identifisere avsender. Det jeg synes er litt merkelig er at postkassen står på ett felles stativ for alle i den gaten, og postkassen er synlig og godt markert.
Sitat av Sånn er det. Vis innlegg
Daså, den var litt kjip, da det ikke er noe av innholdet som kan identifisere avsender. Det jeg synes er litt merkelig er at postkassen står på ett felles stativ for alle i den gaten, og postkassen er synlig og godt markert.
Vis hele sitatet...
Ring kundeservice og fortell dem hvor mottaker bor, be kundeserice ringe postbudet som kjører den ruten og forklare hvor han skal levere brevet.
Sitat av Undiken Vis innlegg
Ring kundeservice og fortell dem hvor mottaker bor, be kundeserice ringe postbudet som kjører den ruten og forklare hvor han skal levere brevet.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg får gjøre det om det ikke kommer frem innen ett par dager. Takk for svar
Sitat av Sånn er det. Vis innlegg
Ja, jeg får gjøre det om det ikke kommer frem innen ett par dager. Takk for svar
Vis hele sitatet...
Ring gjerne kundeservice så fort som mulig, så rekker du kanskje å få gitt beskjeden før brevet blir sendt til brevåpningskommisjonen.
Da kom brevet frem etter 1 uke. A-post her i landet..
Sitat av Sånn er det. Vis innlegg
Da kom brevet frem etter 1 uke. A-post her i landet..
Vis hele sitatet...
Da har du vært maks uheldig. Jeg har vel sendt og mottatt ca 100-150 brev siden senhøsten ifjor. Har ikke tatt mer enn 3-4 dager for samtlige.

Et par av brevene har til og med kommet frem på under 24 timer..
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Da har det helt sikkert blitt sendt litt frem og tilbake i landet. En enkel skrivefeil på adresse-brevet kan resultere i at et brev som skulle til Oslo, kan havne i Bodø.