Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3046
Hei folkens

Jeg tenker på å kjøpe 1 stk nye utgave Q22 dekodere for å bruke i et annet rom.
Slike som selges av folk som av ulike årsaker ikke har bruk for de lenger.
Jeg har andre, men de er av forrige generasjon og fungerer ikke sammen med de nye modemene og dekoderne.

Tenkte det var en ide å spørre Altibox om den ville fungere uten at min tilbyder konfigurerte den og la den til på min brukerprofil.
Da fikk jeg følgende svar:
"Hei Per! Det er ikke lovlig å selge / kjøpe Q22 dekodere. Dette må bestilles hos lokal leverandør av fiber."

Mitt spørsmål er det samme som jeg stilte Altibox:
Vil en hvilken som helst Q22 dekoder fungere uten at min tilbyder må konfigurere den og legge den til i min brukerprofil?
Det jeg vet er at den Q22 dekoderen jeg har i dag er registrert hos min tilbyder. Det ble gjort ved installasjon av Altibox. Det samme gjelder for to jeg har fra Canal Digital.

Kortversjon:
Kan en hvilken som helst Q22 dekoder brukes hvorsomhelst uanhengig av lokal tilbyder av Altibox og abbonnementen?
hva ønsker du å oppnå med dette? Den blir jo registrert ergo du får faktura for ekstra q22. Kan like greit bare ta kontakt med lokal leverandør så sender de deg en.