Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1697
Som overskriften sier. Mener dere FIFA 14 er verdt penga?

Hvordan er karrieremodus i forhold til Fifa 13?
Hold deg langt unna!

Karrieremodus er ikke spesielt forbedret, er noe som heter Globalt Speidernettverk, som innebærer at du må speide på spillere for å vite noe om ferdighetene dine. Menyene er grusomt trege, og ikke minst:
Hvis du spiller på verdensklasse eller over (Har ikke spilt særlig på lavere vanskelighetsgrad), prøver ikke dataen å spille fotball i det hele tatt. Du jager og jager ball hele tiden, og går dritt lei til slutt.

Videre er det "scripting" online, som innebærer at forskjellene mellom gode og dårlige spillere delvis jevnes ut (spesielt i Ultimate Team). EA sitt standpunkt er at dette ikke finnes i spillet, men hvis du har spilt mye FIFA, kan du ikke unngå å legge merke til det
Grafikken er ikke så mye bedre heller, heller ikke gameplayet. Synes også det er en del flere bugs i spillet. Menyen osv er wack i forhold til FIFA 13.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Det spørs selvsagt hvor mye du skal betale for det, men som ivrig FIFA-spiller mener jeg det er verdt det.
We got machetes!
er det mange som spiller fifa 13 fortsatt online da`?
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
er det mange som spiller fifa 13 fortsatt online da`?
Vis hele sitatet...
Jeg spiller Fifa 13 online. Spiller sånne treningskamper mot folk..

Hvordan legger man til folk?
Har ikke spilt karriere ennå, så kan ikke uttale meg om det. Spiller bare UT og mot venner. Jeg vil si de har gjort en god del endringer i selve gameplayet. I de forrige spillene var fart utrolig viktig. det er nå mindre viktig (fortsatt viktig). Skills som pasning, ballkontroll, heading og styrke har fått mye mer fokus i spillet. Dette gir nye utfordringer og du må nå spille på nye måter. Føler spillet er mer balansert nå enn før. Likte det ikke med en gang, men liker det nå. Så selve gameplayet har endret seg en del. Innlegg er kanskje litt vell bra, og høyt gjennomspill har fått mye klager, men føler denne pasningen var bedre i fifa 12 og 13. Plasserings skudd var veldig dårlig på fifa 13 ( hvertfall UT), men er nå tilbake.

Jeg føler det var verdt kjøpet. Spillet er en ny utfordring.
Undiken's Avatar
Trådstarter
Vil egentlig bare ha oppdaterte lag og spillere siden jeg liker Karrieremodus veldig godt.

Er det steder hvor jeg får Fifa 14 superbillig noen steder? Det begynner jo "nesten" bli litt gammelt Tenker under 200 lappen..
I tilfelle kjøpter du det på PS4.
Mye bedre kvalitet og f.eks menyen på karrieremodus er ikke treg i det hele tatt!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Undiken's Avatar
Trådstarter
Fikk det for noen dager siden... Aldri vært så skuffet siden jeg tok jomfrudommen.

Jeg kjøpte spillet hovedsaklig for å spille Karrieremodus. Menyene er for det første treg, men det er ikke det største problemet. Det største problemet er at det er uoversiktlig, man er nødt å speide etter spillere noe som resulterer i at man må bruke halve budsjettet på en god speider for at han skal finne noen klassespillere som f.eks. Suarez, Reus osv. Grunnen til at jeg likte karrieremodus på Fifa 13 var nettopp på grunn av man kunne se hele listen med de aller beste rangerte spillerne. Tragedie at de endret det.

I tillegg er jo CPUen en stor vits å spille mot. Man må jo jage ball HELE tiden og gjennombruddspassninger gjennom luften er dømt i 95% av tilfellene å havne i motstanderens føtter. Eller at det blir offside.. aldri spilt et spill hvor det er så mye offside.

Jeg ga opp karrieremodus temmelig kjapt prøvde Ultimate team som jeg ikke skjønte bæra av, synes heller det ikke ga meg noe særlig å spille det. Forstår det sånn at det er ganske populært men jeg skjønner ikke hva som er morsomt med det.

Et annen jævlig irriterende moment er at selv om du har 95+ i spurthastighet så greier selv de tregeste midtstopperne å ta deg igjen. Latterlig! I tillegg er jo cornere som å ta straffespark, alt for enkelt å score på dem. Fifa 13 var såååå mye bedre. Synd de har ødelagt spillet på den måten.

Men det ALLER mest irriterende er at spillerne er så sabla treg med ballen. Det tar bokstavelig talt 1-2 sekund fra jeg beveger analogen til spilleren faktisk beveger seg. Sykt irriterende når man er rett utenfor 16-meteren og forsvarerne bare kan løpe frem og snappe ballen fra deg. Gameplayet virker å være så "planlagt". Gjennombruddspassninger går nesten bestandig til motstanderen og det går grisetreigt å sparke vanlige passninger.

Har blitt så jævlig forbanna over det spillet der på så kort tid. Blir ikke å spille Fifa 14 mer.. for en skandale av EA.
Sist endret av Undiken; 28. januar 2014 kl. 00:50.