Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1550
Hei

Jeg har ikke særlig mye erfaring med bygging av pcer, derfor kommer jeg til dere i håp om noen tips og forslag til handlelister på komplett. Jeg er på utkikk etter en pc som klarer de kraftigste spillene med konstant 60+ fps og som i tillegg klarer å streame uten fps drop. Jeg håper på en pc som klarer å streame f.eks LoL i 60+ fps eller BF4 i 60 fps.

Pcen jeg har nå kjører LoL i 80-120fps men når jeg prøver å streame dropper den til 10-20 og jeg vet ikke hvorfor.

Budsjettet ligger på 20k men om nødvendig kan jeg strekke meg til 25k.

Alle kommentarer er satt pris på.
Bare lurer.. Hva er å "streame"?
Trådstarter
10 0
Livestreaming. Ei side folk livestreamer på er "twitch.tv".
Du må ha deg et Nvidia kort GTX650 eller høyere for og få ShadowPlay http://www.geforce.com/geforce-experience/shadowplay


"Pcen jeg har nå kjører LoL i 80-120fps men når jeg prøver å streame dropper den til 10-20 og jeg vet ikke hvorfor."

Har du GTX 650+ er det bare feil programvare.
Sist endret av Hager; 17. januar 2014 kl. 13:48. Grunn: edit
Gikk for dette, utrolig beast pc. Hele to 780ti, sammen med den beste "vanlige" cpuen på markedet. Plenty av RAM og ett supert hovedkort for flere skjermkort. En knøttestille og god strømforsyning sammen med ett bra og stille kabinett. Har også lagt ved en vannkjøler, så du kan overklokke prosessoren. 780ti har støtte for Shadowplay, så du kan streame helt fint. Håper virkelig du har en bra skjerm, for denne pcen er latterlig overkill til en vanlig 1080p 60hz skjerm, selv når du streamer.

Merk, du trenger på ingen måte bruke 20K på en PC du kan streame BF4 og Lol med 60 fps på. Du kan fint komme deg unna med en billigere PC, men det skader jo på ingen måte.
Trådstarter
10 0
Sitat av fatfro Vis innlegg
Gikk for dette, utrolig beast pc. Hele to 780ti, sammen med den beste "vanlige" cpuen på markedet. Plenty av RAM og ett supert hovedkort for flere skjermkort. En knøttestille og god strømforsyning sammen med ett bra og stille kabinett. Har også lagt ved en vannkjøler, så du kan overklokke prosessoren. 780ti har støtte for Shadowplay, så du kan streame helt fint. Håper virkelig du har en bra skjerm, for denne pcen er latterlig overkill til en vanlig 1080p 60hz skjerm, selv når du streamer.

Merk, du trenger på ingen måte bruke 20K på en PC du kan streame BF4 og Lol med 60 fps på. Du kan fint komme deg unna med en billigere PC, men det skader jo på ingen måte.
Vis hele sitatet...
Takk for at du tok deg all den tiden for å hjelpe meg Pcen trenger ikke koste 20k, men det er det jeg har å bruke. Jeg er åpen for billigere alternativer også.
Da trenger du på ingen måte mer enn en versjon av skjermkortet, og da kan du også gå for denne istedenfor strømforsyningen jeg har satt opp. Resten syns jeg kan stå, da har du ett utrolig bra utgangspunkt for framtiden også for ikke mer enn 15K.

Bare lurer, hvordan skjerm har du?
Trådstarter
10 0
Jeg har en BenQ g2420hd.
Da er ett 780ti mer enn nok
Med en så god PC ville jeg straks skaffet en skjerm som kan vise 120/144hz.
Trådstarter
10 0
Er det egentlig noe vits å ha to skjermkort? Er det veldig stor forskjell på ytelsen om jeg har ett skjermkort i stedet for to?
Og om noen har noen skjermtips hadde det vært fint.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Vil du vite noe?

Flaskehalsen blir din internettlinje. For å streame burde du har mer enn 5Mbps opp. Dvs. det beste hadde vært om du hadde fiberlinje. F.eks. 20/20.
Sist endret av uaexed; 17. januar 2014 kl. 17:51.
Trådstarter
10 0
Vi har fiberlinje. Ganske sikker på at vi har 60/60 mbps, så det skal ikke være noe problem.
En kompis er veldig fornøyd med denne
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
skal du ha 780ti i Sli er det jo skam og ikke ha en 1440p@120hz skjerm
Trådstarter
10 0
Vurderer denne: http://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2420t/792697
Men er ikke sikker om jeg betaler for mer enn jeg får.
Hvis pengene ikke strekker til på den skjermen, har du bomma.
Trådstarter
10 0
Da blir det vel den jeg bestiller.
Hva med å kjøpe to maskiner? Mange streamere har en maskin til å spille på, og bruker den andre maskina til å streame det som skjer på maskin nr 1. Med det budsjettet får du en heftig gamer-pc pluss streamingmaskin.

Fordelen med dette er jo at du vil merke null performance penalty mens du gamer.
Sist endret av Eplekjekk; 17. januar 2014 kl. 20:53.
Trådstarter
10 0
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Hva med å kjøpe to maskiner? Mange streamere har en maskin til å spille på, og bruker den andre maskina til å streame det som skjer på maskin nr 1. Med det budsjettet får du en heftig gamer-pc pluss streamingmaskin.

Fordelen med dette er jo at du vil merke null performance penalty mens du gamer.
Vis hele sitatet...
Det hadde sikkert funket, men problemet for øyeblikket er at jeg ikke har plass til to pcer. Prøver å holde meg til én pc.
Har du peiling på hva du driver med, eller vil du bare ha en beast computer?
Trådstarter
10 0
Sitat av Lounacy Vis innlegg
Har du peiling på hva du driver med, eller vil du bare ha en beast computer?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg vet nesten ingenting om pc deler og pc bygging, jeg har andre til å bygge den for meg. Jeg vil bare ha en "beast" pc.