Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 10545
Jeg er på ingen måte noen spill-geek, men jeg kjenner jeg blir lettere opphisset når jeg ser hvilke spill som er under utvikling. Deriblant;

1. Star Citizen! Sjekk også ut dette og dette!!
2. Watch Dogs
3. The Division
4. Titanfall
5. Destiny
6. Metal Gear Solid 5

+ Mange flere! Personlig synes jeg Star Citizen ser utrolig bra ut og håper bare de greier å gjøre gameplayet sinnsykt bra! Kanskje det spillet jeg ser mest frem til. Watch Dogs har jeg allerede forhåndsbestilt og gleder meg som et barn!

Et annet spill jeg vil nevne er Mirror's Edge 2 som bare ser kult ut! Finnes lite bilder fra spillet foreløbig men tror dette er et spill man kan like. Tror ikke det blir ferdig i 2014 men også et spill vi kan se frem til!

Som mange har fått med seg er DayZ: Standalone ute som alpha nå og foreløbig ser det bra ut, men det gjenstår fortsatt mye arbeid igjen. Personlig liker jeg slike "open world"-spill hvor man har mye frihet! Survival-spill generelt er bare gøy!

Hvilket spill gleder DU deg mest til???



Siden det ser ut til å bli et meget bra år for spill tenkte jeg å investere i en god gaming-laptop. Har hovedsaklig vurdert 2 gaming-laptoper: ASUS G750JH og Kunshan P375S


Har stått mellom disse to og tror jeg faller på ASUS siden de har fokusert på kjøling. Dessuten er det flere småting som er mer praktisk for meg på ASUSen som f.eks. hurtigtaster til lysjustering, lydutganger og strømkabel på høyresiden osv.

MEN! Det store spørsmålet er; Bør jeg vente med å kjøpe gaminglaptop i påvente på ny modell i år ELLER kan jeg forvente at ASUS G750JH blir å greie å kjøre de mest krevende spillene som kommer i år og neste år?

Noen innspill?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Watch Dogs blir for konsoll only?

Hvorfor kjøpe dyr laptop når du kan bygge bedre med bedre muligheter for oppgraderinger?
Sitat av uaexed Vis innlegg
Watch Dogs blir for konsoll only?

Hvorfor kjøpe dyr laptop når du kan bygge bedre med bedre muligheter for oppgraderinger?
Vis hele sitatet...
Hmm.. Har lest at det kommer til PC også. Jeg har derimot forhåndsbestilt det til konsoll.
EDIT: Kilde - http://www.pcgamer.com/2013/08/21/wa...nior-producer/


Visste det ble å komme spørsmål om hvorfor jeg ikke kjøper stasjonær pc. Grunnen er så enkel som at jeg elsker å kunne bruke laptopen overalt. Om jeg er på ferie, på besøk eller ha den på fanget i sofaen. Liker mobiliteten og ble frelst i 2010 da jeg kjøpte min første gaming-laptop. Jeg hadde spart penger på å bygge stasjonær PC selv, men jeg liker bare ikke stasjonær PC.
Sist endret av Trezpazr; 13. januar 2014 kl. 03:21.
Ser veldig frem til å prøve:
Wildstar
Elder Scrolls Online
Diablo III: Reaper of Souls

Litt synd at jeg vil være ute å reiser når de lanseres, men har noe å se frem til hvertfall.

Her er en oversikt over 2014 lanseringer forresten - http://en.wikipedia.org/wiki/2014_in_video_gaming
Gleder meg mest til Dark Souls 2.
Få Watch Dogs gratis: http://www.youtube.com/watch?v=dxZ8baKsnVA
Vet ikke om det blir å funke da
Synd at de ikke blir å få ferdig The Division i år.. :/ Får håpe Watch Dogs leverer!

Sitat av Trezpazr Vis innlegg

MEN! Det store spørsmålet er; Bør jeg vente med å kjøpe gaminglaptop i påvente på ny modell i år ELLER kan jeg forvente at ASUS G750JH blir å greie å kjøre de mest krevende spillene som kommer i år og neste år?

Noen innspill?
Vis hele sitatet...

Asus-laptopen er vel noe av det beste du får av gaminglaptoper nå til dags. Det eneste som er bedre er Nvidia GTX 780m SLI. Hvis du tar en titt på Youtube så kan du kjøre de aller fleste spill på Ultra settings med den laptopen.
Synes Asus har gode laptoper med god kvalitet så vil absolutt anbefale den hvertfall. Vet ikke helt om Kunshan har samme kvalitet og om de kan takle varmen som blir generert av laptopen.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Watch Dogs blir for konsoll only?
Vis hele sitatet...
Nei, det kommer til PC også.
Gleder meg latterlig til star citizen! , men håper Star Wars Battlefront 3 kommer i år å!
Kommer Star Citizen i år? Hvor sikkert er det? Et av de spillene jeg har gledet meg mest til
Sist endret av Xernox; 14. januar 2014 kl. 13:23.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Kommer Star Citizen i år? Hvor sikkert er det? Et av de spillene jeg har gledet meg mest til
Vis hele sitatet...
I følge Wikipedia sikter de på Q1 2015 release.
Så lenge de gjør det ordentlig og ferdig kan de bruke så lang tid de vil. Venter heller lenger på et ferdig spill enn et uferdig spill (sikter til Rome 2 ja)
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
For meg blir det å vente på The Crew, WoW:WoD og Wildstar. 2014 kan ikke bli mye dårligere enn 2013 vertfall.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Så lenge de gjør det ordentlig og ferdig kan de bruke så lang tid de vil. Venter heller lenger på et ferdig spill enn et uferdig spill (sikter til Rome 2 ja)
Vis hele sitatet...
Spillet er vel basert på ren "fundraising" hvor folk donerer penger for å få spillet laget. De passerte $35mill i desember. Tror de vil gjøre en skikkelig jobb siden de ikke får tidsfrister fra producere osv. slik som andre spill som f.eks. Call Of Duty. Spillet slippes når det er _helt_ ferdig vil jeg tro.
Sitat av Trezpazr Vis innlegg
Spillet er vel basert på ren "fundraising" hvor folk donerer penger for å få spillet laget. De passerte $35mill i desember. Tror de vil gjøre en skikkelig jobb siden de ikke får tidsfrister fra producere osv. slik som andre spill som f.eks. Call Of Duty. Spillet slippes når det er _helt_ ferdig vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Ja jeg leste litt om det og det er helt sykt hvor mye penger de har fått inn. Har også sett på videoer av hangarene og det er sykt hvor mye detalj de har. Håper bare de fortsetter sånn og ikke "slakker" med resten. Mange spill har mye fokus på én ting og resten blir ganske meh.

Kanskje dette spillet blir det spillet jeg ønsket EVE Online skulle være, og jeg håper de ikke streamliner ting slik som økonomi.
Leste også at de kanskje skulle få atmosfæreflyging, det hadde vært toppen av kransekaka!
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ja jeg leste litt om det og det er helt sykt hvor mye penger de har fått inn. Har også sett på videoer av hangarene og det er sykt hvor mye detalj de har. Håper bare de fortsetter sånn og ikke "slakker" med resten. Mange spill har mye fokus på én ting og resten blir ganske meh.

Kanskje dette spillet blir det spillet jeg ønsket EVE Online skulle være, og jeg håper de ikke streamliner ting slik som økonomi.
Leste også at de kanskje skulle få atmosfæreflyging, det hadde vært toppen av kransekaka!
Vis hele sitatet...
Det var selve flygingen og grafikken rundt det som bekymret meg egentlig. Selve detaljene og grafikken på romskipene og inne i hangaren er jo sykt bra hvertfall. Håper ikke de begynner å "rushe" spillet og slurver med grafikken utenfor slik at universet ser ut som en sort pappvegg med hvitmalte stjerner på.
Prøve ESO i helgen, Var ikke helt noe å skryte av enda. Men var utrolig bra grafikk.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Trezpazr Vis innlegg
Spillet er vel basert på ren "fundraising" hvor folk donerer penger for å få spillet laget. De passerte $35mill i desember. Tror de vil gjøre en skikkelig jobb siden de ikke får tidsfrister fra producere osv. slik som andre spill som f.eks. Call Of Duty. Spillet slippes når det er _helt_ ferdig vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Det som er med spill som blir fundraisa... De kjører mye mer ut til brukerne. Se på DayZ og Rift. Begge er releasa i alpha. Brukerne er med fra dag 1. Det er det som er episk spillutforming. Man må gå ut til brukerne, til kundene, man må høre hva de vil ha også må man ta hensyn til det.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Det som er med spill som blir fundraisa... De kjører mye mer ut til brukerne. Se på DayZ og Rift. Begge er releasa i alpha. Brukerne er med fra dag 1. Det er det som er episk spillutforming. Man må gå ut til brukerne, til kundene, man må høre hva de vil ha også må man ta hensyn til det.
Vis hele sitatet...
Er det som er så bra! Jeg blir neppe å kjøpe/spille Alpha eller Beta selv, rett og slett for at jeg frykter å bli lei av spillet før den ferdige versjonen kommer ut. Vet om folk som er lei av Dayz: Standalone nå. Spørsmålet blir jo om de er like lei når den ferdige versjonen kommer ut.
Er noe jeg også vil anbefale folk å holde seg unna, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg gjør det selv. Har nok ødelagt litt av DayZ SA opplevelsen ved å kjøpe spillet i Alpha, men så er jeg også en person som er veldig glad i å følge med på tidlig utvikling av spill osv.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Det blir nok det beste gamingåret på svært lenge ja! Xbox One og PS4 er nye på markedet, og vi blir nok å se mye kule spill og lignende på den fronten. Vi her i Norge har jo uheldigvis ikke fått testet Xbox One enda, men når vi gjør det og får sett de uendelige mulighetene til den og PS4 så blir nok det rimelig kult!
At folk i tråden mener at DayZ kommet til å bli bra et en spøk. Bohemia interactive hat millioninntekter med VBS3, arma og DayZ er bare hobby prosjekter. Motoren er 10 år gammel og netcoden har vært buggy helst siden opf.
Sitat av MrZone Vis innlegg
At folk i tråden mener at DayZ kommet til å bli bra et en spøk. Bohemia interactive hat millioninntekter med VBS3, arma og DayZ er bare hobby prosjekter. Motoren er 10 år gammel og netcoden har vært buggy helst siden opf.
Vis hele sitatet...
Synes DayZ Standalone er bra selv om det bare er alpha nå. Konseptet er såpass bra at man kan overse bagateller når spillet er ferdig. Dessuten blir det jo mer morsomt når det kommer kjøretøy, flere våpen osv. inn i spillet. Sluttresultatet blir ihvertfall ikke dårligere enn det det er nå.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trezpazr's Avatar
Trådstarter
Flere som gleder seg til The Forrest kommer ut på Steam? Skal deffinitivt testes!
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=o9mr4k9X6c8

22. Mai er datoen!
The Man In Black
Dovregubben's Avatar
Sitat av Trezpazr Vis innlegg
Flere som gleder seg til The Forrest kommer ut på Steam? Skal deffinitivt testes!
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=o9mr4k9X6c8

22. Mai er datoen!
Vis hele sitatet...
Ja jeg gleder meg en del. Dette er faktisk hvordan jeg lenge har sett for meg drømme spillet mitt. Fiske, jakte, bygge etc. Bare at jeg aldri så for meg et horror spill, jeg så for meg mer et spill hvor du gjorde dette med en koloni eller noe slikt. Nesten litt som Banished. Men dette spillet ser veldig lovende ut og er garantert noe jeg skal skaffe. En ting jeg ville hatt isteden hadde vært at fienden din isteden for mutanter eller aliens var ville dyr, kannibaler og kanskje noen form for monster.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trezpazr's Avatar
Trådstarter
Noen som har testet Watch Dogs? Bra?
30 fps 720p på next gen er ikke bra i mitt hode, men selve gameplayen virker bra
Sitat av uaexed Vis innlegg
Watch Dogs blir for konsoll only?

Hvorfor kjøpe dyr laptop når du kan bygge bedre med bedre muligheter for oppgraderinger?
Vis hele sitatet...
Jeg sitter med spillet til PC i hendene akkurat nu.
Har sett mye på stream av Watch Dogs i det siste, og det jeg synes er skuffende er grafikken. Den minner meg om GTAIV grafikken, men jeg har sett mest på PS4 streams så det kan hende problemet ligger der, men grafikken på pc er heller ikke top notch. Den andre tingen er bilfysikken, nå har jo jeg bare sett på, men det ser ut som bilene "flyver" over bakken. Blir uansett spennende å få spillet i hendene på tirsdagen.
som sagt så syns jeg at 30fps og oppskalert 720p På de nye konsollene er alt for dårligt, minner om GTA IV ja, dette er jo på konsoll, men det er dårlige teksturer på PC også noe som er "for dårlig" i min mening :P
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av AndreasOa Vis innlegg
Har sett mye på stream av Watch Dogs i det siste, og det jeg synes er skuffende er grafikken. Den minner meg om GTAIV grafikken, men jeg har sett mest på PS4 streams så det kan hende problemet ligger der, men grafikken på pc er heller ikke top notch. Den andre tingen er bilfysikken, nå har jo jeg bare sett på, men det ser ut som bilene "flyver" over bakken. Blir uansett spennende å få spillet i hendene på tirsdagen.
Vis hele sitatet...
Kjørefysikken er ganske ræva. Filmet litt av den:
https://www.youtube.com/watch?v=s7CAayJyNoQ
spillet har et veldig bra konsept men utførselen er ikke akkurat den beste, med graffiken, kjørefysikken osv :P jævla dumt
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Jeg sitter med spillet til PC i hendene akkurat nu.
Vis hele sitatet...
Du sitter med den ulovlige versjonen til pc som ble lekket i dag, mener du?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Kjørefysikken er ganske ræva. Filmet litt av den:
https://www.youtube.com/watch?v=s7CAayJyNoQ
Vis hele sitatet...
Kan du sammenligne med et annet spill hvordan det føles å svinge osv. F.eks. GtaIv, GtaV, Saints Row, Sleeping Dogs, Mafia 2.
Sitat av Lima Vis innlegg
Du sitter med den ulovlige versjonen til pc som ble lekket i dag, mener du?
Vis hele sitatet...
Nope. Har mottat fra butikken jeg forhåndsbestille. Får ikke spilt eller noko som helst.
Jeg fikk mitt fra komplett tidlig i dag. Jeg fikk lastet ned og spilt, men er bugget som faen og litt rar grafikk, ingen drivere enda. Ikke noe day 1 patch.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av AndreasOa Vis innlegg
Kan du sammenligne med et annet spill hvordan det føles å svinge osv. F.eks. GtaIv, GtaV, Saints Row, Sleeping Dogs, Mafia 2.
Vis hele sitatet...
Tja, true crime og saints row 2 kanskje. Kjørefysikken i de andre spillene er mye bedre.
Syns det minner meg litt om Sleeping Dogs på steroider. Kjører mye raskere men svinger ganske likt imo.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av fatfro Vis innlegg
Syns det minner meg litt om Sleeping Dogs på steroider. Kjører mye raskere men svinger ganske likt imo.
Vis hele sitatet...
Er skuffende at et spill hvor kjøring er en såpass stor del også er den dårlig gjennomført. Optimaliseringen er også ganske dårlig, men la oss håpe det blir fikset i en framtidig patch.
Sist endret av Quakecry; 25. mai 2014 kl. 01:09.
Ja, kommer det ikke en slik day 1 patch da? Leste det på Reddit iallefall. Dette er jo 2-3 dager før official release, noe jeg tror har noe å si