Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1568
Hei, jeg skal igang med ett lite prosjekt å trenger litt hjelp da jeg kan 0 om dette.

Tenkte å bruke en dyppvarmer på 300w, eller ett vankoker-element på 2200w. Må ha mulighet til å regulere varmen opp og ned, har funnet denne regulatoren, er denne brukenes til det jeg trenger den til?

http://i1260.photobucket.com/albums/ii563/libaining/home/12030010001/1.jpg

Input Voltage: 220V
Maximum Power: 3800W
Adjustable Voltage: 0-220V



også sett litt på denne, men det ser litt med inviklet ut, å jeg ønsker å gjøre det på enklest mulig måte.

http://www.ebay.com/itm/All-purpose-...60500320307202

Håper på at det er noen som kan hjelpe meg
Sist endret av Dub; 9. juli 2012 kl. 17:51.
Overskuddsmateriell
Så lenge du skal regulere kun et varmeelement vil det fungere å regulere spenningen

Klarer ikke se sammenhengen mellom bildet og linken du la ut så uttaler meg på generel basis
Jeg brukte en dimmer fra Claser'n når jeg kokte for flerfoldige år siden, og det fungerte knall. Tar litt tid å varme opp med 300w dyppvarmer, men bare å isolere dunken bra så går det fint nok

Tar litt tid å finne riktig posisjon første gangen man koker, for å ikke koke for hardt. Men når du har funnet et nivå du er fornøyd med så markerer du med en tusj el.l.
Sist endret av LoOzR; 9. juli 2012 kl. 21:50.
Dub
Trådstarter
Sitat av Bullhill Vis innlegg
Så lenge du skal regulere kun et varmeelement vil det fungere å regulere spenningen

Klarer ikke se sammenhengen mellom bildet og linken du la ut så uttaler meg på generel basis
Vis hele sitatet...
Så den første jeg linket til vil passe, tåle strømmen fra veggkontakten og fungerer til å justere en dyppvarmer eller ett vannkoker element?

Det kan godt hende den siste der ikke er noe av det samme men da er det jo greit! :P

Sitat av LoOzR Vis innlegg
Jeg brukte en dimmer fra Claser'n når jeg kokte for flerfoldige år siden, og det fungerte knall. Tar litt tid å varme opp med 300w dyppvarmer, men bare å isolere dunken bra så går det fint nok

Tar litt tid å finne riktig posisjon første gangen man koker, for å ikke koke for hardt. Men når du har funnet et nivå du er fornøyd med så markerer du med en tusj el.l.
Vis hele sitatet...
Hehe, ingen her som skal koke noe som helst, skal kjøpe varmtvannsfisk!

Takker for svar, og link mest gira på vannkoker egentlig, men er veldig usikker. Mulig jeg går for flere dyppvarmere til å varme opp akvariumet, så bare ha en med dimmer når jeg nærmer meg riktig temp.
Sist endret av Dub; 10. juli 2012 kl. 02:53.
Sitat av Dub Vis innlegg
Hehe, ingen her som skal koke noe som helst, skal kjøpe varmtvannsfisk!
Vis hele sitatet...
Løgner.
Sitat av Dub Vis innlegg
Takker for svar, og link mest gira på vannkoker egentlig, men er veldig usikker. Mulig jeg går for flere dyppvarmere til å varme opp akvariumet, så bare ha en med dimmer når jeg nærmer meg riktig temp.
Vis hele sitatet...
Du kan trygt bruke et varmeelement på 2,2kW og den effektregulatoren sammen, ja!
Du burde ihvertfall være OBS på at effektregulatoren blir varm, så jeg anbefaler at du monterer en vifte på kjøleribba!

Har også tidligere gjort akkurat det samme som LoOzR, fungerte flott det også