Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1539
hallo, etter jeg har lest om infiltrasjon/urban exploration treff i oslo, så tenkte jeg at i mo i rana kunne vi slenge i hop samme greia?
det er sikkert mange tøffe plasser her på mo, og siden det er en god del ranværinger her på forumet, så luerer jeg på om noen joiner da?
Jeg er med, og får sikkert med noen venner hvis det er litt interesse.
Mo burde jo være ett eldorado for UE, med jernværket og mange gruver i fjellsiden.
Hadde jeg ikke bodd i tigerstaden skulle jeg ha vært med.... :-(
jeg er med!!! åg jeg vet om minst 3stk til såm bir me
det blir bra! jeg kan også få med noen folk, noen som hvet noen andre plasser en gruvene rundt og sånt?
har hørt om en katakombe rund jernbanen ved havna, er ikke helt sikker.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Jorgens Vis innlegg
det blir bra! jeg kan også få med noen folk, noen som hvet noen andre plasser en gruvene rundt og sånt?
har hørt om en katakombe rund jernbanen ved havna, er ikke helt sikker.
Vis hele sitatet...
Det heter "vet" ikke "hvet"

UE inne på jernverket husker jeg var gnske spennende når jeg var 12-16 år.


Bunkersen ved lyngheim og vika er vel solid boltet shut bak digre igjenrustede dører,
Noen av inngangene er tapt for alltid (bl.a der hvor det nå er bygd blokker nedfor lillebakken, samt en annen ved langmoheia som visstnok skal være gravd over).

På nordmohøgda, i gata om går mellom ranheimgata og lars meyersgate er
et igjenmurt hull like ved veien som blei tetta på 80 tallet. Det tjente som fluktvei fra ei offisersbrakke som lå på haugen rett over. Hullet går et godt stykke nedover og skal komme ut ved jernbanen et sted. Det er tetta med lecastein så det skal ikke by på all verden av problemer å kakke seg hull.
Husk bare å skjule hullet med ei plate eller noe, så det ikke blir murt igjen med armert betong

Vikabåndet er og gøy. Der kan du gå ifra jernverket til rana gruber/koksverket hele vegen. Du kan gå inn enten under mjølanbrua, i tverråneset eller i bakken opp mot gruben, rett før du svinger av mot hammeren. (ikke gå inn he i finklærne, du BLIR svart. ) -støvmaske anbefales og.
-Jeg har og vært inne i anlegget ved sykkeltunnelen mot åga. -Dengang sto døra oppe i fjellsida åpen. Vet ikke om det er tilfellet lengre..

Under hele jernverket finnes store "katakomber" eller dukter som de kalles.
Du kan faktisk gå inn via en kjeller på kongsvegenskola og gå til jernverket under bakken. Dårlig plass, men det lar seg gjøre.