Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 11409
Hei, noen som har oppsøkt Lier mentalsykehus den siste tiden? Tenkte meg en tur ditt igjen, og lurte på om det fortsatt er noe å se på der. Er det ofte vektere å fanger nyskjerrige der om dagen? Har en sikkerhetsklarering jeg ikke burde miste, så om det er mye vektere bør jeg kanskje revurdere turen :/

Takker for svar
Hei,
jeg var der for 1 mnd. siden, da var det ganske rolig rundt der iallefall, men så ut som de planla å rive ned noen av byggene, jeg var der en tur på natten, da var naboene som bor attmed der ganske ivrig på vakthold, de hadde også noen hunder som bjeffa bare man var på tur oppover mot byggene. De ringer vist politi/vektere med engang de hører noen, de lyser også ofte inn i skogen. Så det ble bare en veldig rask tur innom byggene for min del på natten, da hundene begynte å bjeffe ganske mye og naboene begynte å røre på seg.

Jeg dro opp igjen dagen etter, midt på dagen når det var lyst, da spaserte jeg bare oppover som om jeg hadde noe der å gjøre. Møtte flere folk på stien/veien som krongler seg oppover mot husene, og de bare smilte og sa hei til meg. Samt var det også en som var å inspiserte husene for riving eller noe? Slo av litt tørrprat med han, og det virket ikke som om at han hadde noe i mot at jeg spaserte rundt og så meg litt rundt.
Har aldri hatt problem med å komme meg inn der på dagtid i allefall, men en kan sikkert ha uflaks. Tippar dei er mest på vakt på kveldstid i helgene

Sitat av cos Vis innlegg
Samt var det også en som var å inspiserte husene for riving eller noe? Slo av litt tørrprat med han, og det virket ikke som om at han hadde noe i mot at jeg spaserte rundt og så meg litt rundt.
Vis hele sitatet...
Hvilke byggninger blei inspisert? Veit dei har jamna A-bygget, men håpte dei skulle la det vere med det inntil vidare.
Trådstarter
2 0
Er det store bygget som er revet? Lurer på om det var A-bygget jeg var i sist. Er vel dette som var det mest spennende å utforske?
Sist jeg var der var alle husene ribbet for alt inventar..
Game disconnected
pokemon's Avatar
Var der for et par måneder siden, så ingen vektere da hvertfall..
Sitat av Urbexxx Vis innlegg
Er det store bygget som er revet? Lurer på om det var A-bygget jeg var i sist. Er vel dette som var det mest spennende å utforske?
Vis hele sitatet...
Det er det første en fikk auge på når en kom den vanlige veien som er revet. Det som blei satt fyr på for nokon år sidan. Alle er strippa for inventar. A og B-bygget er meir eller mindre identiske. Spør du meg så var B-bygget mest spennande :P

http://i145.photobucket.com/albums/r205/annikbo/SCN_0018red3.png

http://farm4.staticflickr.com/3745/10124511454_43ebfaf281.jpg
Destroyer by annikbo, on Flickr
▼ ... noen uker senere ... ▼
er det begynt riving av fler enn A-bygget nå?, må få reist og tatt noen bilder en dag før alt er jevnet med jorden
Sitat av hebra Vis innlegg
er det begynt riving av fler enn A-bygget nå?, må få reist og tatt noen bilder en dag før alt er jevnet med jorden
Vis hele sitatet...
Var innom en tur for ei veke sidan og då såg alt ut som vanlig men er ikkje godt å vete kor lenge det fortsette sånn.
Jeg bodde rett ved det området for en stund siden, det var folk der hele tiden, og folk var flink til å tipse hvis ungdommer var i nærheten.

"Ungdommer i nærheten? Åja, de skal bryte seg inn"

Jeg ble forøvrig stoppet i nærheten av politi som spurte hvor brekkjernet mitt var, og når jeg var inne i bygget.

Hadde ikke gjort noe, så du kan jo si jeg var overrasket.
Sist endret av SkittenKanyle; 6. mars 2014 kl. 08:50.
jeg stikker dit i morgen, tar med en stappfull sekk med kamerautstyr...
Jeg var der for tilnærmet 6 måneder siden nå, og da var det ganske så greit det. Var innom på kveldstid rundt 8 - 9 tiden og da var det slik folk ovenfor har kommentert. Ble regelmessig lyst inn ved bygg a og b med lommelykt. Etter å ha lusket rundt der en liten stund, og et par steinkast på rutene senere (Grunnet over engasjerte fjortis venninner) så kom det vakter fra alle mulige utganger og ba oss hyggelig om å ikke luske rundt fordi det var farlig for oss grunnet falleklare bygg. Ellers så må jeg si at det virkelig ikke er noe spesielt å se der lenger, det er ikke noe interiør der lenger, bare store tomme bygninger.

Det jeg derimot hørte, var at de skulle lage en liten film om lier mentalsykehus, derfor skulle de utsette rivingen litt. Dette kan godt være tull for alt jeg vet, men jeg interesserte meg aldri nok til å undersøke det grundigere.

Men om du drar så riv med deg noe kamera utstyr så du ihvertfall får knipsa noe bilder av noe som snart ikke er der lenger!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg blir gjerne med neste gang noe skal dit
▼ ... noen uker senere ... ▼
Super tegning. blir tur der etter påske. må få sjekket ut dette før alt blir revet.
Leste et sted at alt er revet, men jeg har ikke vært der på en stund så jeg vet ikke om det stemmer
Nå ble jeg svørt nysgjerrig på og utforske lier. Men er det revet så er det revet.
Hva er det folk anbefaler og explore i oslo-området?
Var der i vinter. Da var det eneste som var igjen av de "forlatte" byggene F-bygget. Det sto tomt og klar til riving. Var ikke spesielt spennende der inne, egentlig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Var på tur forbi der i går på veg for å sjekke ut en forlatt sjukeheim og då kunne vi ikkje dy oss å stikke innom Lier og sjekke. E og B står der fremdeles, men det spira og gror ganske heftig på området så en må bare leite litt i buskene på denne tida av året

Asylum by annikbo, on Flickr

Asylum by annikbo, on Flickr