Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2318
Hei,

Var og tok noen bilder på en forlatt gård i Fetsund i dag. Seriøst forfall. Hele andre etasje har falt ned i første, og den ene veggen er i ferd med å skli ut på jordet bak huset. Da kollapser nok hele greia.

Jeg hørte at den gamle mannen som bodde der måtte fjernes med makt av politiet og legges inn på sykehjem. Området drives av andre bønder i dag, og låven som står på eiendommen er i bruk.

La ut noen bilder her;

http://pitchbright.com/journal/2011/1/2/the-farm.html

/g
Så jo ut til å ha vært en staselig gård en gang i tiden, men nå så er det vel ikke lang tid før hele gården ramler sammen nei.
Et vindpust så... .-)

Jeg tok meg selv i å tenke om dette egentlig kan kategoriseres som "Urban exploration". Best case er det jo suburban exploration
Hvorfor måtte du fikse så mye på bildene? Ble ikke fine, rett og slett. Mye morsommere å se de orginale bildene, om de er gode.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Liker bildene jeg. Må ha vært et flott hus ja. Synd det ikke har blitt tatt vare på. Jeg syns man kan bruke utrykket urban exploration for det jeg. Isåfall er det ganske mye her til lands som faller utenfor "urban" kategorien tenker jeg.
Tror nok vi her til lands strekker definisjonen av Urban Exploration ganske mye ja, men har vel inntrykket av at det også er tilfelle i mange andre land. Enkelte bruker jo Rural Exploration (rurex), men det har vel ikke blitt et like innarbeidet begrep, og inntrykket jeg har, er iallefall at urbex har blitt et paraply-begrep for det meste som har med å oppsøke gamle, forfallene og forlatte bygninger å gjøre.
Hvorfor måtte du fikse så mye på bildene? Ble ikke fine, rett og slett. Mye morsommere å se de orginale bildene, om de er gode.
Vis hele sitatet...
Hei. Jeg er ikke veldig fornøyd med bildene selv. Når det gjelder manipulasjon av bildene, er dette HDR. Det er en del som ikke liker det, og andre som ikke. Selv liker jeg HDR godt, når det ikke er voldsomt overdrevet. Jeg er enig i at disse ser litt kunstige ut. Jeg prøver meg frem.

Skal ta meg en tur opp til huset en mørk høstkveld eller en dag med tåke. Da blir det nok en annen "feeling" på bildene...
Vel, i utgangspunktet var ikke bildene ille.
Nå har vi gjerne forskjellig smak, også når det gjelder bilder.

Det jeg merker meg som ikke faller helt i smak med bildene dine, er haloene (hva heter det på norsk?) som du spesielt godt ser på bilde nr. 2, rundt taket på huset som en slags glorie.

Når jeg redigerer egne bilder ser jeg bevisst etter disse, som for meg blir en slags indikasjon på at man har overdrevet en effekt litt.

Men, nå er ikke dette en bildekritikk tråd...
Ser ut som en fin UE-spot, utforska du noe mer rundt på området?
Hadde vært gøy å sett enda flere bilder
Jøss... Gamle hjemmearenaen til lillestrøm sportsklubb dette. Visste det var noe kjent med den, bortetribunen på bilde 3 kjenner vel de fleste til, ihvertfall dem som har litt peil på fotball. KP!
Sist endret av grandiz; 8. januar 2011 kl. 11:59.
Lurer på hvor mye en sånn grunn koster. Får man det billig er det jo bare å tenne på og bygge opp nytt etterpå ^^
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Hadde likt bildene mye bedre om du ikke hadde redigert de til døde.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Lurer på hvor mye en sånn grunn koster. Får man det billig er det jo bare å tenne på og bygge opp nytt etterpå ^^
Vis hele sitatet...
Det är inte bara att bränna skiten. Så fort du har tänkt att göra något som helst med ett så gammalt hus så kommer kommunen komma in i bilden och förstöra dina planer
Sist endret av caan; 8. januar 2011 kl. 14:44.
Jeg syns bildene var helt nydelige