Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2107
Aftenposten har i dag en artikkel om bunkersen under Oslo handelsgymnasium, legg spesielt merke til avsnittet om de hemmelige gangene over til Akershus festning og slottet:
Driftsleder Elseberg har boret et hull i gulvet i bunkeren. Under det første laget ligger et lag med pukk. Under pukken er det betong.

Neste steg er å bore seg gjennom betongen og ned til det de antar er bunker nummer to. Det er herfra tunnelene skal gå.
Vis hele sitatet...
Noen som har litt mer kjennskap til bunkersen enn det som kommer frem i Aftenposten sin artikkel?
Sikkerhetsklarert
Hvis dette var bunkere i drift. Så ville de vel ha rømningsveiene/tunellene lett tilgjengelige, hvorfor støpe igjen med to lag betong og pukk?
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Hvis dette var bunkere i drift. Så ville de vel ha rømningsveiene/tunellene lett tilgjengelige, hvorfor støpe igjen med to lag betong og pukk?
Vis hele sitatet...
sikkert tyskerene som stengte dette når de okkuperte landet eller forlot det.
Veldig fasinerende artikkel.
Bra at du la den ut.
Bare jeg som så sigaretter av norskavlet tobakk?
Sitat av Kolobok Vis innlegg
Bare jeg som så sigaretter av norskavlet tobakk?
Vis hele sitatet...
Heimvernet tok over bunkeren i 1945, ble det sagt i reportasjen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Lol, jeg jobber på Oslo handelsgym og er der i skrivende stund... Lurer på hvor jeg kan finne denne :P