Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3229
Prøver å finne ut hvor PU oppbevarer folk som skal deporteres (siden de fjerner dem fra Trandum i god nok tid til å ikke bli plaget av aktivister), og har oppdaget de har politistasjon rett ved hovedbygningen, samt en innvendig enhet i 1. etg.

Den i 1. etg har jeg vært på - passerte en sikkerhetskontroll og fikk snakke med politisjefen (??!), men den arresten de har, har jeg fått høre at sjelden blir brukt av PU - som da altså nok har sine egne fasiliteter.

Noen som hr idé om hvor det kan tenkes at PU oppbevarer folka de skal deportere - etter at de er fjernet fra Trandum?

Om noen har tilgang til kart eller lignende over Gardermoen, er det veldig til hjelp. De bruker ikke vanlig avgangshall-innsjekk, og jeg vil gjerne finne ut hvilken de bruker og hvordan de kommer seg dit.
Hvorfor?
Jeg kan gi deg svarene på alle disse spørsmålene, men stiller meg litt undrende til hva du skal med denne informasjonen.................

Klarer du å gi meg et svar på dette, som jeg finner tilfredsstillende, så skal jeg fortelle deg alt du lurer på vedr. OSL.

Men jeg ser for meg at du skal prøve å forhindre utsendelse av DEPA, og vet ikke helt om jeg er interessert i å gi deg den informasjonen du spør etter, dersom det er dette som er grunnen.
Sitat av Pax
Prøver å finne ut hvor PU oppbevarer folk som skal deporteres (siden de fjerner dem fra Trandum i god nok tid til å ikke bli plaget av aktivister), og har oppdaget de har politistasjon rett ved hovedbygningen, samt en innvendig enhet i 1. etg.

Den i 1. etg har jeg vært på - passerte en sikkerhetskontroll og fikk snakke med politisjefen (??!), men den arresten de har, har jeg fått høre at sjelden blir brukt av PU - som da altså nok har sine egne fasiliteter.

Noen som hr idé om hvor det kan tenkes at PU oppbevarer folka de skal deportere - etter at de er fjernet fra Trandum?

Om noen har tilgang til kart eller lignende over Gardermoen, er det veldig til hjelp. De bruker ikke vanlig avgangshall-innsjekk, og jeg vil gjerne finne ut hvilken de bruker og hvordan de kommer seg dit.
Vis hele sitatet...
Fra SOS-rasisme eller?
drQ
Egendefinert
Politistasjonen ved hovedbygningen du snakker om er helt sikkert Gardermoen politistasjon. Den har nix og nada med PU/Trandum. Arrestene de har her er fyllearrester som nok er forholdsvis sjelden i bruk. I utgangspunktet er denne stasjonen like interessant i forhold til dette som det Flekkefjord politistasjon er. Eneste sammenhengen er at de ligger i samme kommune.

Hørtes litt tvilsomt ut dette opplegget, og hvordan kan du være så sikker på at det finnes slike lokaler det er snakk om?
Pax
Trådstarter
23 0
Sitat av Max_Uflax
Fra SOS-rasisme eller?
Vis hele sitatet...
Nope.


Sitat av drQ
Hørtes litt tvilsomt ut dette opplegget, og hvordan kan du være så sikker på at det finnes slike lokaler det er snakk om?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg fikk beskjed om at PU oppbevarte de i "egne lokaler" på området.


M&G: skriver en pm.
▼ ... over en uke senere ... ▼
pax hvis du kjener en som skal bli sendt ut så bare abboner på sånn sporings greie på tlf. så finner du fort ut hvor dem har sted for dem.

vet netcom har sånn sporings greier.
Pax
Trådstarter
23 0
Eh...hva for slags sporingsgreie?
Lokasjon over mobilnettet, NetCom Buddy f.eks
hvis du ikke klare og gå på netcom sin web side og bestille det. Trur jeg det du har tenkt til og, gjøre/(ikke) er så lurt.
Sist endret av ranvik; 4. august 2006 kl. 22:28.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ranvik
pax hvis du kjener en som skal bli sendt ut så bare abboner på sånn sporings greie på tlf. så finner du fort ut hvor dem har sted for dem.

vet netcom har sånn sporings greier.
Vis hele sitatet...
Med nøyaktighet på ±1km i nedoverbakke og medvind? Neppe så nøyaktig at du finn ut kor inne på gardermoen flyplass sitt område du finn dei... Og uten et godt kart over flyplassen er det totalt unyttig.
Pax
Trådstarter
23 0
Men nå er det altså ikke snakk om én men mange, og jeg kjenner dem heller ikke. Så det kunne vært en god idé, men altså likevel ikke.
Sitat av Pax
Men nå er det altså ikke snakk om én men mange, og jeg kjenner dem heller ikke. Så det kunne vært en god idé, men altså likevel ikke.
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle oss hva du vil fram til med dette? noe spes grunn til alt det du lurer på?
Stoppe luft trafikken til/fra OSL er jo en mulighet dersom du skal midlertidig stanse utsendelse.
Dersom folk bryr seg så mye, så burde ikke det være noe problem for vedkommende.
Eller er det på nivået "jeg kan godt hjelpe, bare det ikke koster meg noe eller jeg kan bli straffet for det..." ? I så fall så synes jeg vel at dere burde stole på at UDI har gjort jobben sin.

Ellers så har vel trådstarter egentlig fått all den info som kan oppdrives vedr. dette temaet?
Pax
Trådstarter
23 0
Jeg har fått endel info, men om noen vet mer er det bare å sende en pm.

Men hehe, det er litt forskjellige strafferammer på ting. Èn ting er litt sivil ulydighet og rabulering, en helt annen er bombetrusler og stæsj. Det er ikke heeelt ufornuftig å vurdere handlingene sine i forhold til det også.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Den som sitter på informasjon anngående Gardermoen flyplass som er konfidesiell, jobber eller har mest sannsynligvis jobba der. Å utlevere slik informasjonen ville vært særdeles teit av den personen, taushetserklæringen gjelder livet ut.
hvilken taushetserklæring? Jeg har ikke hørt om at de blir pålagt noe slikt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
stemmer det Cappy sier;

alle ansatte ved OSL har taushetsplikt overfor sin arbeidsgiver og ovenfor OSL resten av livet!
For å være taushetspliktig må man først skrive under en ærklæring. Dette gjelder i alle sektorer, så det stemmer kanskje det Cappy sier, men hvis m&g ikke har gjort det er han heller ikke forplikta. annet enn moralsk da
Sist endret av fantOle; 19. august 2006 kl. 12:00.
Jeg har nylig verdt inne på flyplassområdet å skiftet dekningsplater. Jeg skal love deg det at man har taushetserklæring.

Ikke bare det, men på tross av at vi hadde terrorklarering, ble vi passa på av intet mindre en 6 politimenn konsekvent gjennom tre dager.
Alle som skal oppholde seg airside har sikkerhetsklarering, for å få det må man underskrive taushetserklering.
Skulle tro jeg jobber på OSL da. OG jeg har SRA/CSRA tilgang.
Og jeg har ikke skrevet under på noen livsvarig taushetserklering.
Men samma det. Bet byr med egentlig midt i ræ** hvorvidt folk har tilgang til informasjon og/eller har avlagt livsvarig "taushetsløfte".