Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 937
Jeg har kjøpt meg en ny SMC 7904WBRA2 Det er et ADSL2-modem med router og trådløs sender i et.

Når jeg kobler i PCen (uten å ha i kabelen fra splitteren engang) får jeg først 0.0.0.0 som IP-adresse, også får jeg "en nettverkskabel er koblet fra" Deretter en begrenset tilkobling med en skrullete IP, jeg får ingen gateway.
Ipen jeg får er 169.254.165.102

En annen sak: Jeg ble fortalt at selv om det var et ADSL2-modem, så skulle det funke på vanlig ADSL så lenge jeg gav routeren disse verdiene: vpi 8, vci 35 og rfc 1483 (mannen i Bluecom kundeservice), men jeg har jo ingen sjangs til å teste dette ettersom jeg ikke får noen gateway av routeren. Noen som kan bekrefte at ADSL2-modemet vil fungere på vanlig ADSL fra bluecom?

Jeg får heller ikke svar fra den ipen routeren "skulle" ha hatt: 192.168.2.1 (bare for å sjekke liksom)

Har testet med 3 forskjellige PCer. Samme resultat på alle.
Den har en restknapp som den ikke ser ut til å reagere på, og en av/på-bryter som har den funksjonen man skulle forvente.
Hvis jeg derimot holder inne resetknappen i 5 sekkunder så blinker litt lys osv, også får jeg endelig gateway (192.168.2.1), og kommer meg inn på webserveren til routeren. Det eneste jeg møter etter en sånn firmware upgrade side, jeg har prøvd å bare restarte routeren, OG å legge inn nyeste firmware, begge metodene ender opp i samme helvette som ellers!

Et kjent problem? Ideas? Anyone?
Kanskje den ikke har web-interface? Sjekk dokumentasjonen. Kanskje telnet? telnet 192.168.2.1.
Jeg antar "får gateway" betyr "mottar nettverksinformasjon via DHCP". Jeg skjønner ikke helt vitsen med det første avsnittet, du får jo kontakt med routeren? Og resetknappen SKAL da holdes inne før den har noen effekt i det hele tatt?
Joda, den har web-interface. Uansett hadde jeg jo heller ikke klart å koble meg til den med telnet om jeg ikke "fikk gateway" fra den.

Med at jeg får gateway mener jeg at jeg har en ip som jeg kobler meg opp mot, du har sikkert rett i det med at jeg mottar nettverksinformasjon via DHCP når jeg har fått den.

Men da er det ikke noe galt med reset-knappen iallefall forvekslet sikkermt med restart jeg.
Ehh, long-shot, men, prøv å bytte netverkskabel ?
ztaale: Når han får kontakt er jo alt i sin skjønneste orden.

Hvorfor mister du i så fall kontaken? Når du får IP og slikt er jo ting som det skal, ja?
Det eneste jeg kommer inn på etter en slik 5 sec reset er en sånn firmware upgrade side og jeg har ikke mulighet til å gjøre noe annet enn å oppdatere firmware (som jeg har prøvd) eller å reboote routeren.

Har prøvd forskjellige nettverkskabler også
Sitat av BakkiZ
Det eneste jeg kommer inn på etter en slik 5 sec reset er en sånn firmware upgrade side og jeg har ikke mulighet til å gjøre noe annet enn å oppdatere firmware (som jeg har prøvd) eller å reboote routeren.

Har prøvd forskjellige nettverkskabler også
Vis hele sitatet...
Som skrevet over her... Kanskje den ikkje har web-interface?

Er du 100% sikker på at den har det?

---

edit: ser på sida at den har det...
Har du lest manualen???
Sist endret av 2rB; 23. september 2006 kl. 00:40.
Sitat av 2rB
Som skrevet over her... Kanskje den ikkje har web-interface?

Er du 100% sikker på at den har det?
Vis hele sitatet...
Ja 100%, jeg er ikke dum jeg har også en SMC-router fra før, som ikke er trådløs eller med modem. Kjenner webinterfacet godt også. Jeg har jo faktisk lest litt i manualen og da.

Men jeg er nesten overbevist om at routeren er fysisk ødelagt.
Sitat av BakkiZ
Ja 100%, jeg er ikke dum jeg har også en SMC-router fra før, som ikke er trådløs eller med modem. Kjenner webinterfacet godt også. Jeg har jo faktisk lest litt i manualen og da.

Men jeg er nesten overbevist om at routeren er fysisk ødelagt.
Vis hele sitatet...
http://smc.com/index.cfm?event=promo...m=12#wiredr-a7

I følge den så skal du ikkje komme direkte inn på FW-upgrade.
Du kan jo uansett prøve det som står der.

Har ikkje sagt du er dum, men det er eit veldig forskjellig nivå på brukerene her på forumet, og det svaret du gav ham over var ikkje akkuratt sånn at eg følte at du egentlig visste 100% kva du snakka om... for du hadde jo fått gateway. Uansett så trenger du ikkje gateway for å koble deg til routeren, kun rett IP-range og subnet mask.
Sist endret av 2rB; 23. september 2006 kl. 00:48. Grunn: småplukk
Joda sant nok, men jeg hadde jo allerede nettop svart på det også.

Ethernet-kort Lokal tilkobling:
Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : bluecom.no
IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.2.135
Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.2.1
Vis hele sitatet...
Dette viser ipconfig på min nåværende SMC router, dette er slik det SKAL være, og det kommer til å være slik hvis routeren hadde fungert tror jeg. Fordi når jeg kommer inn på firmware-upgrade greiene får jeg samme ip av den routeren (135), generers sikkert utetter MAC-adresse eller noe sånnt.

Kan ikke plugge i nye routeren nå, for søstersen sover der routeren er
men jeg fikk somsagt den ipen der: 169.254.165.102, Nettverksmasken var 255.255.0.0 og ingen gateway.