Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1446
I osloskolen har vi noe som heter InnsIKT skrivebord som kjører citrix. På skulen bruker jeg privat data da skolens pc'er er noe av de tregeste pc'ene jeg har vært borti noen sinne. For en uke siden sendte jeg mail til IT-ansvarlig på skolen og spurte om det var mulig å koble seg til InnsIKT, men det kom for tilbakeet klart NEI. I dag de siste 10min av timen fant jeg en skolepc og klarte for å få både konfigurasjons fil og Citrix client oppe å gå med en link som lå inn på disse pc'ene. Sier de bare nei på alt de ikke ønsker å ta seg bryet med eller er de bare litt trege?
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Kansje de ikke vil du skal bruke en privat pc på nettverket? Er helt sikkert en grunn til at de ikke vil at du skal bruke din private pc på nettverket. Finner de det ut er du kansje i deepshit
IT admins sier i 90% av alle tilfere NEI på alt som vil si mer jobbe eller mulig hacking mulighet.
Sist endret av ranvik; 15. mars 2010 kl. 18:00.
Dessuten har 90% av IT admins lest BOFH som bibelen og er svært ortodokse i så henseende.

http://bofh.ntk.net/Bastard_Indexes.html
Trådstarter
Sitat av ranvik Vis innlegg
IT admins sier i 90% av alle tilfere NEI på alt som vil si mer jobbe eller mulig hacking mulighet.
Vis hele sitatet...
Da burde de sikre det bedre siden det er ganske åpent som det er. Når det tar 10 min å komme seg inn burde de vurdere å sikre seg bedre. De som virkelig vil hacke nettverket hadde vel brukt ca 3min på det jeg brukte 10 der det som tok tid var å laste ned en citrix client med liten båndbredde.
Det er kjedelig å ikke ha muligheten til å bruke privat laptop når man krever programmer som tar mye ressurser til videoredigering og sånt. Itavdelingen på vår skole sa dette var så det ikke skulle bli urettferdig, hehe. Samtidig var det ikke lov å ha torrent-klienter på eller annet p2p software, til tross for at man ikke kunne laste ned\opp på skolen. Jeg gadd aldri finne ut hva akkurat grunnen er, men utrolig kjedelig og upraktisk for (noen) av elevene.

På den andre siden så er de kanskje ofte underbemannet og sliter med det de har fra før, jeg vet ikke. Det var erfaringene mine iallefall.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av stetus Vis innlegg
Da burde de sikre det bedre siden det er ganske åpent som det er. Når det tar 10 min å komme seg inn burde de vurdere å sikre seg bedre. De som virkelig vil hacke nettverket hadde vel brukt ca 3min på det jeg brukte 10 der det som tok tid var å laste ned en citrix client med liten båndbredde.
Vis hele sitatet...
A: Kun tilby support på egne maskiner der en har full kontroll over software

...eller...

B: tilby support for alle mulige idioter som kommer innom og vil bruke X med Y?

Stortsett så driter itfolk i deg om du ikkje herper alt for mykje for dei, men ikkje forvent hjelp om du vil bruke ikkje-standard ting.
Bare gjør det, de bryr seg nok ikke, men de har bare fått beskjed om å si nei.

Et eksempel på dette:
Da nettverkskortet på pcen min bestemte seg for å dø i dag og jeg måtte se meg nødt til å miste all ære og gå til IT-folkene kommenterte IT-mannen at jeg hadde Windows 7.

Jeg sa bare "Ehm, jaeh? Men kjører dual-boot da, sånn i TILFELLE det skal kuke seg til og noen blir sinte.".
Han lo, og vi hadde en fin liten samtale om piratkopiert programvare, dumme folk som ikke klarer å fikse ting selv, norsk lov og hvor mye drit som lå på XP-partisjonen min.

IT-folk virker kanskje harde på utsiden, men på innsiden er de så myke som smør som har stått i sola.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Bare gjør det, de bryr seg nok ikke, men de har bare fått beskjed om å si nei.

Et eksempel på dette:
Da nettverkskortet på pcen min bestemte seg for å dø i dag og jeg måtte se meg nødt til å miste all ære og gå til IT-folkene kommenterte IT-mannen at jeg hadde Windows 7.

Jeg sa bare "Ehm, jaeh? Men kjører dual-boot da, sånn i TILFELLE det skal kuke seg til og noen blir sinte.".
Han lo, og vi hadde en fin liten samtale om piratkopiert programvare, dumme folk som ikke klarer å fikse ting selv, norsk lov og hvor mye drit som lå på XP-partisjonen min.

IT-folk virker kanskje harde på utsiden, men på innsiden er de så myke som smør som har stått i sola.
Vis hele sitatet...
Jeg vil gå på din skole!
Jeg fikk valget mellom å sitte på skolen uten internett, eller la de reinstallere maskinen min fra win7 til xp -.-
"Nei, windows 7 virker veldig dårlig i nettverk, og alt med policyer fucker deg"

Hva faen?
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Jeg vil gå på din skole!
Jeg fikk valget mellom å sitte på skolen uten internett, eller la de reinstallere maskinen min fra win7 til xp -.-
"Nei, windows 7 virker veldig dårlig i nettverk, og alt med policyer fucker deg"

Hva faen?
Vis hele sitatet...
Kjem vell ann på kor mykje du klarer å fucke opp sjølv då. Og eventuelt kor mykje du klarer å fixe av det. Eg fekk installere skulepcen min frå bunn av med XP pro plate, for så å legge inn alt eg ville ha av drivere og programvare. Deretter logga IT-ansvarlig inn og la meg i domene. Litt forskjellig frå plass til plass, og kor god tone du har med dei.

Derfor, hold alltid ein god tone med IT-avdelingen. Du tjener på det.
Vi har seriøst en sykt kjip it-ansvarlig på min skole, ble truet med totalfårbud får å ta med pc på skolen fordi jeg koblet meg meg på nett med ethernetkabel uten å har spørt om lov
Sitat av omba Vis innlegg
Vi har seriøst en sykt kjip it-ansvarlig på min skole, ble truet med totalfårbud får å ta med pc på skolen fordi jeg koblet meg meg på nett med ethernetkabel uten å har spørt om lov
Vis hele sitatet...
Haha Hvilken skole går du på?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det har uansett ikke alltid så veldig mye med om noe er fubar på din maskin. Din private maskins helse kan de med god grunn rett og slett drite i. Problemet, slik jeg anser det, er at dersom man har maskinvare i nettet som man ikke kjenner til, vil man kunne være utsatt for at man får infisert nettverket sitt med diverse styggedom.

Er det så uheldig å ikke ha segmentert opp nettverket sitt, eller har upatchede servere, og du får inn en maskin som er infisert, er faren for at det skal spre seg i nettverket overhengende stor. IMHO har maskinvare man ikke har kontroll på, ingenting det skulle gjort i sitt nettverk.
Trådstarter
Sitat av omba Vis innlegg
Vi har seriøst en sykt kjip it-ansvarlig på min skole, ble truet med totalfårbud får å ta med pc på skolen fordi jeg koblet meg meg på nett med ethernetkabel uten å har spørt om lov
Vis hele sitatet...
Det får vi lov til. Kan også nevne at passordet til det trådløse nettverket på skolen er "avslørt" så alle med ipod har Internet(IT-mannen skal ifølge en lærer ikke ha noe i mot dette.)
Sitat av omba Vis innlegg
Vi har seriøst en sykt kjip it-ansvarlig på min skole, ble truet med totalfårbud får å ta med pc på skolen fordi jeg koblet meg meg på nett med ethernetkabel uten å har spørt om lov
Vis hele sitatet...
syns ikke det var så kjipt jeg. vår polisy var og anmelde. utvisning kunne også være et alternativ.
På min skole har vi to ITansvarlige. De har kanskje like mye kompetanse som mamma;P Hør nå!:
-De kan ikke passorda til locale pcer.
-De skjønner ikke en d**** når det ligger shutdown i oppstart
-De skjønner ikke en d**** når det ligger .bat-fil med iexlpore eller programmer i oppstart^^
-Prøver å stappe en firewire-kabel i ALLE usb-portene på en pc-.-
-Skjønner ikke noe av smartboard
-Klarer ikke å snu bildet på projektor
--- Og jeg er sikker på at om jeg hadde tenkt litt lenger, hadde jeg kommet pa mer ---
* I mitt tilfelle prøver de ikke å være kjipe, eller jo! Men de har jo ikke kompetanse nok til å(kommer ikke på noe fornuftig å si-.-) ha den tittelen i det heletatt!