Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1025
Jeg har nettopp kjøpt en trådløs router på elkjøp. Den er av merket Siemens og kosta 399 kroner. Den billigste de hadde. Kjøpte denne da jeg alltid er i nærheten av routeren og ikke trengte noe fancy greier.

Koblet den til og gjorde som bruksanvisningen fortalte meg, og kom på nett etter et par minutter.

Satt og surfa da driten plutselig slutta å funke. Nå lyser bare power-lampen på routeren, og jeg kommer selvfølgelig ikke på nett. Har restarta/plugga alt mulig om igjen og hatt besøk av en kompis som har bedre peiling enn meg, men den er fortsatt helt død.

Noen som har peilig på hva jeg kan gjøre for å få den til å funke? Er ikke værre enn å levere den tilbake i morra, men det er jo greit å prøve å få den til å funke først.
1) Prøv å trykk "restart" knappen på rutern ^^ Vanvittig enkelt...
2) Deretter følger du brusanvisninga, som det skulle vært den første gangen du brukte den ^^
3) Internet ^^
Jo billigere de er jo mer følsom er de ovenfor spenningsfall på strømnettet og er de skikkelig krappy dør de av slikt.
Listefyll
Trådstarter
Er ikke noe restart-knapp, men det er en reset-knapp som du må ha noe spisst for å komme til. Har prøvd den (samt å koble ut og vente i 5 min), men ingenting skjedde. Har fulgt bruksanvisninga 3 ganger, funka bare første gangen.


Meitemark:
Mistenker at den er død jeg også, men power displayet lyser jo.. Halvdød?
Sist endret av Dr_Alzheimer; 3. april 2008 kl. 22:09.
Power forteller bare at den får spenning fra batterieliminatoren.
Listefyll
Trådstarter
Okay, da leverer jeg den i morra og kjøper noe litt bedre.

Takk for svar!