Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1628
Hei freaks! Fant en gammel sample jeg lekte meg litt med å satt sammen noe beats å effekter. Vært fint med noe tilbakemeldinger på produksjonen evt om dere vet av noen som kunne ha lagt noe vokal(rap) på dette ?
Link: https://soundcloud.com/espenaj/hip-hop-beat-01-espenaj
Sist endret av EspenaJ; 17. januar 2015 kl. 12:11. Grunn: glemte link!
Rytmesnekker
Sample'et er fett i seg selv, men det som ga meg litt "off"-feel på denne var egentlig bare mønsteret til trommene dine. Det kan være kult å slenge på et gammalt trommebreak over samplet, og evt. legge på ekstra kicks/snares hvor det trengs for å få en bedre groove i hele beaten. Jeg syns også forøvrig kicken hadde litt for mye high-end, men det er vel bare smak og behag.

Det finnes sinnsykt mye om dette rundt på nettet, med folk som kan forklare det mye bedre enn meg også. youtube og google er hjemmeprodusentens beste venn
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Digger den, kunne vist den til noen kjenninger dom driver med slikt.

Ærlig talt er det det jeg liker med beaten, den litt skitne dra-meg-i-gang feelingen.

Keep up the good work
Trådstarter
Takker så meget for tilbakemeldingene @niilas å @dodecha | Sample ble jeg fort forelsket i.. å i starten mekka jeg en chorus effekt på sample'n bare for å fremmheve den mere med beaten.. Beaten prøvde jeg bevisst å skape en slags triphop (offbeat stil på) for å prøve å gjøre noe litt "eget" selv om det kanskje også er oppbrukt. Så jeg forstår godt at det blir bemerket Kicken kunne vell ha blitt mastra litt bedre det har du helt rett i, så det skal jeg gå over. Kult at dere likte produksjonen!
Fett fett, savner dog litt variasjon over selve hovedsamplet. Slice det gjerne opp og gjøre noe groovy ut av det etterhvert, eller kanskje ha på litt sidechain compressor eller noe sånt, kanskje bare av og til, for å sprite opp litt.
Men bra bra, keep it up
Har du samplet Kid Cudi - Solo Dolo eller orginalen (The Menahan Street Band - The Traitor)?

Den fenget greit og det virker som du har litt peiling. Tror dog jeg hadde likt den bedre hvis du hadde endret på mønsteret til trommene. De passer liksom ikke inn. Kanskje det bare er jeg som er ihuga Kid Cudi fan..

Her er en annen fet (og ubrukt) beat du kan prøve å sample; 11:18-12:49 https://www.youtube.com/watch?v=xHsQDy4a0JM
Trådstarter
Takker nokk en gang for gode tilbakemeldinger fra både @alzo88 å @mrnobody. Variasjon er noe som mangler definitivt! Så jeg skal slice å choppe og se om jeg finner på noe smarte triks ettervært. Fortiden så jobber jeg i Ableton live 9. Kanskje noen her vet av noen kule tips&tricks som kunne ha passet til den samplen jeg har? Om noen også er interesert i samplen jeg har så kan jeg evt laste den opp så dere får tilgang på den. Tenkte også å få lagt en subbass i bunn å kanskje få lagt på mere effekter som jeg kan bruke videre i låta som (fx). kanskje få til en tremlo effekt her og der. å legg noe perkusjoner i stereo effekt.

Når det kommer til beaten så skal jeg prøve å legge en 808 mulig 909 litt (standard beat) Kunne dog også prøvd å lage flere versoner av låta å få den opp imot trap å se hva det gjør med låta.

Når det kommer til samplen så husker jeg ikke så godt hvor jeg tok den ifra, da det er en go del år siden jeg fant den å choppa den ut. Takker nokk en gang for tilbakemeldingene å ideer som jeg har fått fra dere så langt
Sist endret av EspenaJ; 19. januar 2015 kl. 07:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Da har jeg oppdatert låta med noen småting. Endret beaten litt å mastret opp alt. Har også vært i kontakt med en venn av meg som skal legge noen vers på låta, noe jeg gleder meg veldig til og høre. Legger ut en oppdatert privat link av låta hvis noen føler for å ta en liten lytt å kanskje komme med noen tilbakemeldinger!

Link: https://soundcloud.com/espenaj/oldsc...spenaj/s-SRB0n