Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1242
Heisann, har en thc vape som jeg ønsker å lage mer olje til. Har hørt man kan lage rosin, for så å decarbe dette, blande det med terpentiner for så å putte i vapen. Funker dette? Har hørt man kan lage rosin med hasj, men har også hørt at det kun er mulig med blomst. Hva stemmer? Vil jeg kunne ekstraktere rosin med en rettetang på hasj? Eller må jeg gå til innkjøp av rosinpresse osv?
Funker med rettetang bade med brunt å grønt, evt lage olje med 95 antibac utstyrsrens, så bland i PG juice, kan være lurt med Wax Liquidizer med trengs ikke. Dog uten trenger man helst en mod med litt styrke og ikke alt for tykt seff, 1g/ml er ok å følge, går ok å tilsette smak. Flere tråder om dette hvis man søker
Takk for svar, ja har sett på flere tråder om dette nå og virker som en relativt enkel prosess. Pluggen skal ha 1300 for Èn cart til vapen så vil nok tro det er lettere og billigere å bare lage selv. Spørsmålet nå er, hva er lettest? Er det absolutt letteste måten å bare blande finkappa hasj i skje med bomull, varme med lighter og trekke dette oppi sprøyte? Eller vil en annen måte gi bedre resultat? Tenker mest på decarbing osv, må vel kanskje gjøre det først?

Første planen min var: fikse en 5er brunt. Legge klumpen mellom et ark bakepapir for så å presse denne med rettetang for å få rosin. Så putte dette oppi vanlig vape olje med nikotin, men det må vel kanskje blandes ut noe og eventuelt decarbes om man gjør det på denne måten?
Sist endret av Idek13378; 27. november 2023 kl. 20:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja funker å bare dele opp bønna å varme opp i pg, så filtrere, trenger ikke å decarbe men sånn sett skader ikke, foretrekker å lage olje/resin så blande det ut i pg, så første planen din funker best den synes jeg. Men ja mye billigere enn dealer pluss vet hva du får sånn ca. Kan skille seg etter en stund pluss pass på at det ikke blir for tykt evt mod med en god del watt til å holde det varmt med, holder å blande rosin i vannbad med ejuicen
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Ja funker å bare dele opp bønna å varme opp i pg, så filtrere, trenger ikke å decarbe men sånn sett skader ikke, foretrekker å lage olje/resin så blande det ut i pg, så første planen din funker best den synes jeg. Men ja mye billigere enn dealer pluss vet hva du får sånn ca. Kan skille seg etter en stund pluss pass på at det ikke blir for tykt evt mod med en god del watt til å holde det varmt med, holder å blande rosin i vannbad med ejuicen
Vis hele sitatet...
Takker bro! Skal definitivt lage en tråd med fremgangsmåte og resultat når jeg har fått kjøpt inn ting jeg trenger
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har nettopp begynt å prøve meg litt frem med å lage egen juice selv, men jeg bruker derimot grønt. Nå nylig rista jeg 1g med kief av noe weed jeg hadde liggende, og brukte en dobbel boiler for å koke dette inn i 50/50 pg-vg. Filtrerte så blandinga og endte opp med kanskje 1ml ferdig væske etter filtrering. Noe som er litt rart da jeg brukte ca 9ml i blandinga, har latt blanding sitte for å sette seg i noen dager og tenker å teste den ut imorra. Rapporterer gjerne tilbake
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan bare kaste hasjen i aceton også, så legge en bomullsdott oppi glasset og trekker opp oljen med en stor sprøyte gjennom den bomullen.
Da har du olje klar på under en time(husk å vær sikker på at alt aceton er fordampet).

Da får man en gul/brun mørk olje som er helt uten partikler(fikk nylig over 2g olje fra 5g hasj) Denne kan brukes i diverse ting som vapes. Syntes dog ikke det smaker veldig godt av min hasj, men det hadde sikkert vært godt om man tilsatte litt freshere terps?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Vi skulle hatt en guide av for dette på freak som var "offisiell"
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Vi skulle hatt en guide av for dette på freak som var "offisiell"
Vis hele sitatet...
1. Lag wax
2. Bland med wax liquidizer
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hasj/weed I aceton, bruk nok aceton til å dekke mengden med weed/hasj og litt over.
rist godt i ca ett minutt.
Hell så over i ett filter over en pyrexform (eller lignende)
La stå i minimum 24 timer, VIKTIG!!
varm så opp den stive oljen over svak varme til det er flytende igjen.
bland med PG, PEG og/eller terps, drit i VG.
sug det opp med sprøyte og fyll opp carts.
Varm opp knust materiale i foretrukken dampebase. Sil vekk materialet. Damp i vei.
Sist endret av timtowtdi; 30. november 2023 kl. 11:07.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvor potent blir oljen med desse metodene deres? ��