Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3338
Hei freaks! I dag har jeg 2 spørsmål til den allvitende gjengen på Internet.

1. Jeg har lett meg skakk for å finne et jævla hull jeg kan bruke for å komme meg inn i bilen. Burde jeg ty til å bore et hull noen plass? f.eks torpedoveggen...?

Har googla gjennom hele internett føles det ut som. Om noen kunne kommet med innspill hadde dette vært helt fantastisk.


2. Får jeg tak i monteringsramme noen annen plass enn bilradiospes? synes det var jævli dyrt mtp at jeg trenger både denne og denne(?)

Takk for svar !
legg strømkabel under bilen, så slipper du demontere så mye kan trekkes i en gammel hageslange ol du stripser fast på undersiden
Jeg tok av hjulet på venstre siden foran, og løsnet hjulbuen. Da fant jeg et hull som gikk inn oppe til venstre for Pedalene, det går sikkert for deg og, har en video som viser hvor den går.

Video
sertifisert idiot
Heisann,
støtter mr.roundtree i at det er best å legge under bilen, slipper alt mas med deksler og slikt. er såklart en fordel hvis du har løftebukk da. la kabler under bilen min på ca 15 min, hadde tatt minimum 45 min å løsne alle deksla inne i bilen.

veit ikke om det er noe billigere, men fant disse http://www.bilstereosenteret.no/cate...-faciapanel116

#cyberlink
Det er somregel alltid 1 el. flere hull i den såkalte torpedoveggen som er mellom motorrom og coupe, Ta med en lykt og start letingen (Y) I min Audi A3 2003. Var det noen gummipropper i hullene for og holde dem tette. så let og kjenn deg frem
Let etter hullene I torpedoveggen, er helt enig der, du kan ofte finne hullene med og følle andre ledninger, har merket på mange biler så vil hullene gjerne sitte bak/under batteri eller bake motorblokken, såklart varierer dette fra bil til bil.

Jeg ville ikke hatt kabelen under bilen, varme, kulde , skader på kabelen kan gjøre at ting kan bli ødelagt eller i verste fall ta fyr.
Er langt ifra alltid at det er plass til kabler i hullene...

Om du trekker god nok kvadrat på kablene (gjerne 53mm2), så må du nok borre opp nye hull.
Anbefaler å gå inn i området rundt hanskerommet. Er normalt alltid ganske grei plass der så.
vamvam's Avatar
Trådstarter
Update: Snakka med en kompis som ga noen flotte tips til dette med trekking (viste meg et hull, sa hvordan jeg skulle trekke det bra) og jeg har kjøpt 1din spiller, og sånn enkel lomme på TVboden (fordi selgeren sa det ville passe). Når jeg kom hjem så passa det selvfølgelig ikke. Han solgte meg en slik til 200 kr, noe som selvfølgelig ikke passa. Bestilte dermed denne og håper faenmeg jeg er i mål når den kommer om 1-10 uker... (min erfaring med ebay..)
sertifisert idiot
Må nok akuffe deg litt, det du trenger er en 2din til 1din koverter.
Det du har bestilt gjør at du kan få en 2din spiller
Trur du burde lese deg litt opp på forskjellen mellom 1og2 din.
Send meg en PM så skal jeg prøve. Forklare så enkelt jeg kan
Saab er generelt no herk å montere i. Alltid vært.
Sitat av cyberlink93 Vis innlegg
Må nok akuffe deg litt, det du trenger er en 2din til 1din koverter.
Det du har bestilt gjør at du kan få en 2din spiller
Trur du burde lese deg litt opp på forskjellen mellom 1og2 din.
Send meg en PM så skal jeg prøve. Forklare så enkelt jeg kan
Vis hele sitatet...
Hva er det å forklare? Det er to forskjellige størrelser.
Sitat av cyberlink93 Vis innlegg
Må nok akuffe deg litt, det du trenger er en 2din til 1din koverter.
Det du har bestilt gjør at du kan få en 2din spiller
Trur du burde lese deg litt opp på forskjellen mellom 1og2 din.
Send meg en PM så skal jeg prøve. Forklare så enkelt jeg kan
Vis hele sitatet...

Tror nok han har tenkt rett...


Han har nå idag, et "hull" der på 2DIN.
Så har han kjøpt 1DIN spiller, og en 1DIN lomme som passer inn i en ferdigmontert ramme.

Så nå har han kjøpt rammen, som gjør at han kan montere spilleren og lommen inn.
vamvam's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Tror nok han har tenkt rett...


Han har nå idag, et "hull" der på 2DIN.
Så har han kjøpt 1DIN spiller, og en 1DIN lomme som passer inn i en ferdigmontert ramme.

Så nå har han kjøpt rammen, som gjør at han kan montere spilleren og lommen inn.
Vis hele sitatet...
Akkurat sånn jeg har tenkt ja. Fungerer ikke det vil jeg gå "all rage mode" slik at det passer. Sånn det står i dag er at jeg putta spilleren og lomma inn i "hullet". Sitter nokså løst, men det går. Når jeg tenker over det tror jeg ikke 1din lomma vil passe inn i 2din ramma. Hurra
Sist endret av vamvam; 2. juni 2013 kl. 23:57.
sertifisert idiot
"These panels are designed to allow you to fit a Double Din aftermarket stereo" klippet fra ebay selgers info.
Hvis jeg har forstått deg riktig, så vil du innstallere en 1DIN Spiller i bilen? Det dekslet som du har bestilt gjør det mulig å innstalere en 2din spiller, altså vil det dekslet være ubruklig for deg.
Kan godt hende jeg tar feil/har misforstått hva du mener, og legger meg selvsagt flat hvis det skulle være tilfellet :-)
Får gi oss en update når dekslene kommer :-)
Beklager evt skriveleif, er på med mobilen.
du kan ta strøm fra baklysene hvis det ikke er mye strøm du trenger.Gjorde det selv med en bensinpumpe
Sist endret av moonunit; 3. juni 2013 kl. 19:29.
Sitat av moonunit Vis innlegg
du kan ta strøm fra baklysene hvis det ikke er mye strøm du trenger.Gjorde det selv med en bensinpumpe
Vis hele sitatet...
Mange biler har det slikt at man får opp varsellampe i dashboardet om man har forskjell på strømstyrken på lysa bak, rett og slett for å varsle om at en pære har gått normalt sett.
Sist endret av Fuzzybossen; 3. juni 2013 kl. 19:32.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Mange biler har det slikt at man får opp varsellampe i dashboardet om man har forskjell på strømstyrken på lysa bak, rett og slett for å varsle om at en pære har gått normalt sett.
Vis hele sitatet...
hva med det lille kupe lyset?
Sitat av moonunit Vis innlegg
hva med det lille kupe lyset?
Vis hele sitatet...
Problemet her blir tykkelsen på ledningene. Disse er veldig tynne til kupélyset. Så det kommer an på hva TS trenger strøm til. Men det er lite annet enn dioder og lignende jeg ville montert via kupélyset.

Siden det er snakk om bagasjerommet, så antar jeg at det er forsterker dette gjelder. Og da MÅ han ha egen tykk strømledning fra batteriet.
Sitat av moonunit Vis innlegg
du kan ta strøm fra baklysene hvis det ikke er mye strøm du trenger.Gjorde det selv med en bensinpumpe
Vis hele sitatet...
Hva i all verden????!?!?!????



To grunner til at dette ikke går:


1. sikringen er ALT for liten til å drive noe.
2. Kabel dim. er ALT for liten til å drive noe.



Eneste som er mulig å ta fra baklysene, er signal til remote, for å styre forsterker av/på.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hva i all verden????!?!?!????



To grunner til at dette ikke går:


1. sikringen er ALT for liten til å drive noe.
2. Kabel dim. er ALT for liten til å drive noe.



Eneste som er mulig å ta fra baklysene, er signal til remote, for å styre forsterker av/på.
Vis hele sitatet...
eg sa:hvis det ikke er mye strøm du trenger.
vamvam's Avatar
Trådstarter
UPDATE: Kablene er ferdig trekt, negerarbeidet er gjort. Kablene ble skjult utrolig godt, men det var et rent helvete å få trekt kabelen gjennom torpedoveggen. Video kan lastes opp om det virkelig er ønsket.

Ramma har jeg ikke kommet noe lengre på men antar nå selv at jeg har gjort et bomkjøp. Men akkurat det lar jeg være en drit, for det sitter helt ok nå, ser ikke utrolig bra ut, men går an å leve med. Det er ikke stygt heller.