Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 7892
God morgen godt folk!

Nå har det seg sånn at jeg nesten har hørt meg lei på musikken jeg har.
Da snakker vi undergrunn hiphop på norsk, på østlandsdialekt.

Noen eksempel på hva jeg liker og anbefaler til andre hiphopfrelste;

-Gimmik
-Gandhji
-Dizneiykiller, som er ganske ukjent men ganske flink
-Aenndi
-Eyemo

Samtlige bortsett fra dizneykiller er å finne på urørt sist jeg sjekka.

Noe med trykk, fart og fet flow i!

Det jeg lurer på er om du vet om noen flinke norske rappere som legger musikken sin på nett.


Herreløse er sykt gode, last også ned freebie fra cracklab, husker ikke helt hvor man får tak i den men den som leter lenge finner noe godt. Gutta kan du jo også sjekke ut, guttamusikk.com. men som sagtville sjekke ut Herreløse, dritflinke folk som har egen stil
JKD

Han er med i Turnip Squad fra Molde, men de hadde ikke lagt ut noe. Så de live på fredag. Jævlig bra igrunn.

Låtene som ligger der er ganske dystre og mørke, men JKD har egentlig tidenes mest fonkye stil. Herlig rapper.
Sist endret av hopalong; 25. juni 2007 kl. 13:01.
Herreløse har helt sinnsyke bra tekster, også cracklab.

Vet ikke om du har hørt om breaknecks ? De er også ganske gode. Fra Groruddalen btw..
Kriminell Kunst fra Stavanger er helt fantastiske. Du finner den på urørt og på MySpace.

De er noe av det beste norsk hip-hop har å by på syntes nå jeg. De lager utrolig mye liv på scenen. Jeg så dem varme opp for Karpe Diem en gang ifjor, jeg syntes faktiskt Kriminell Kunst var bedre enn Karpe Diem.

Tore Pang som er en av de mest talentfulle gutta i Kriminell Kunst har også noe bra solo greier. Hodepine og Empathic er greie og unge rappere.
Al-X og sim-1 er en useriøs rap duo som gjør det bra. Kom til landsfinalen i UKM og greier. De har fantastisk morsomme tekster som er verdt å høre gjennom:

http://www11.nrk.no/urort/user/?id=47219
Sitat av Ænndi
Ildvann geriljan, Keem one, Dirty Oppland

http://www.freewebs.com/dirtyopp/media.htm dette er en link med maaange dirtyO sanger. Send meg pm hvis du er hypp på fler, har omtrent alt av norsk rap, CHEA

Kunne holdt på i flere dager. Har du forresten "lang natt" av dizney killah? Den er bangin'!
Vis hele sitatet...
mostly pimpish?
vil anbefale bad spit, bvis og vågsbygd handy
Hva? Er Herreløse kjente?
hmmm, Freddy, Dividizzl (DVD), Kaotisk Mannskap, Vannskapt Mannskap, Ville V, og som allerede er sagt Dizneikiller, H0rta Cru, Tommy Tee, Ken Ring, Ildvann-Gerilja'n, Inna Di lights..

Dette syns jeg er de store av undergrunn
Fleste finner man på Uhørt/Urort..
Sist endret av RosaKarpe; 26. juni 2007 kl. 04:49.
Sitat av Skeptisk^
mostly pimpish?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke mostly pimpish nei, hehe men du kan godt gjette igjen høhøh

Edit: Kaotisk Mannskap?!?!? WTF? Det er så jææævlii wannabe vannskapt
Sist endret av Ænndi; 26. juni 2007 kl. 12:44.
"Keem One & Dekar - troru ikke vi driter i det" er vertfall ei bra låt..
Sitat av knavik
"Keem One & Dekar - troru ikke vi driter i det" er vertfall ei bra låt..
Vis hele sitatet...
Det meste av de to er bra, de er vannskapt mannskap sammen med roma, hvis du følger med litt hehe
Som sagt over, Bad Spit. Multies som faen, ganske dype tekster av og til. Hørte at fyren var professor i psykologi, men vet ikke om det er sant. Karen har vært med i Dødheimsgard og er veldig inspirert av metal. Gore osv. Ganske intelligent fyr. Må ha hatt sekser i norsk, for han skriver som Ibsens mørke side.

Last ned ny mixtape på www.myspace.com/badspit
Sist endret av hopalong; 29. juni 2007 kl. 00:54.
Uanstendig Adferd.
Tonna Brix, begynner kanskje å bli litt kjent men, låten Vendepunkt er verdt å sjekke ut!

du finner de på urørt
Vågsbygd HANDY Har heelt sinnsyke tekster. Ligger to sanger på urørt(Link) og så vil jeg anbefale "hero i spliffen"

Vågsbygd Handy - "Livet er ei bitch ikke lengt etter hu/ mi har beefa siden muttern klemte meg ut"

Å så vil jeg anbefale noen sanger:
KENEMA - med MR BLUEMAN
Roy - med hver dag mi
Sist endret av VitaminC; 29. juni 2007 kl. 19:49.
KRITIKK! de er brae de digger ivertfall den ene sangen, du finner dem på urørt
Sitat av Ænndi
Jeg er ikke mostly pimpish nei, hehe men du kan godt gjette igjen høhøh
Vis hele sitatet...
M'key. trodde han som kaller seg Ænndi på hip-hop.no, var han som også hadde en bruker som heter Mostly Pimpish.
Takk, takk folkens. sikkert mye bra her. Har ikke hatt tid til å sjekke ut noe enda, men skal snart.

Det jeg er på jakt etter nå er amerikansk hip hop med skikkelig fet bass.
Noe som Ill Bill med The Anatomy of a School Shooting. Noen kaller det crunk.

Jeg vil ha noe som du har hørt på og synes er bra musikk, klarer desverre ikke laste ned masse musikk å høre gjennom alt.

▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av petterøes 3000
Takk, takk folkens. sikkert mye bra her. Har ikke hatt tid til å sjekke ut noe enda, men skal snart.

Det jeg er på jakt etter nå er amerikansk hip hop med skikkelig fet bass.
Noe som Ill Bill med The Anatomy of a School Shooting. Noen kaller det crunk.

Jeg vil ha noe som du har hørt på og synes er bra musikk, klarer desverre ikke laste ned masse musikk å høre gjennom alt.

Vis hele sitatet...
http://www.myspace.com/goretex555

http://www.myspace.com/armageddishfetish
http://myspace.com/shitrich
http://myspace.com/stoggsomfaen
Sist endret av asdf; 26. juli 2007 kl. 03:13.
http://www11.nrk.no/urort/user/?id=5395

Av amerikansk hører jeg litt på chicano rap, mange bra der vis man leter litt. feks: woodie
Hallao!

I bergen vokser hip-hop miljøet som bare pokker.

Gå inn på www.ukultur.no der kan du laste ned gratis album o.l.
Jeg er admin der.

www.konstantetrusler.no
www.cripple-crew.com

Artistene som gjør det bra i bergen er

Area
Jave
Konstante Trusler
Akeron
Jo & Jonas V
BS Klikk
A-Laget
Shift
Lars

... Mye bra musikk med andre ord. Om du går inn på min myspace så finner du mange artister på venner...

www.myspace.com/tullingen.

Håper det var til hjelp.
Undergrunn å undergrunn men jeg føler at nord norge bør representeres litt og i dette tilfellet da av:

Kompani 69 - http://www11.nrk.no/urort/user/?id=1566 - Harstad
Bøbben å yogi - http://www11.nrk.no/urort/user/?id=48408 - Hammerfest
▼ ... noen måneder senere ... ▼
ninjaflip, bad spit, grotesk, shitrich..

..trøndera me gønnera
SpyttUT har noen bra sanger. Noen låter har litt rar beat, men de har en som er spesielt god. Desverre ble denne politianmeldt pga. ei av jentene i sangen likte ikke omtalen..

Jeg kom også på.. De har lagd en julesang! Den passer vel nå? Husker ikke noen hjemmeside, men google funker fett om du vil.
Sist endret av Xasma; 23. desember 2007 kl. 23:50.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lars
Kompani 69
Herreløse
www.myspace.com/abstraktetakter - gruppa jeg er med i sammen med karlsen og tukei
www.uhort.no/artist/apogkarlsen - fett produkt, gamle gruppa til karlsen.
Vel har en gammel kompis som holder på i ett crew som heter nordlys, Morex heter han og han er ganske flink.Du finner både nordlys og morex på urørt.
grotesk, mats dawg, bad spit, d-wize.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jøss? en halvdød tråd?? fram med shock paddles

synes ei gruppe som heter Rimlangerne er ganske fete, fant dem på urørt
Grundlag fra 1413. De er best.
Shitrich sin nye ep, produsert av Badspit

http://www.joakizmo.com/mp3/Shitrich...niffing_EP.rar

TRACKLIST

1. Intro
2. Planer skrinlagt
3. Rakettkjæft
4. Skit rich
5. Gratis tiss sleik feat. Badspit
6. Relapse fra rehab
Gatas Parlament, Appendix, DonMartin og SupaSayed
Sitat av BigD
Kriminell Kunst fra Stavanger er helt fantastiske. Du finner den på urørt og på MySpace.

De er noe av det beste norsk hip-hop har å by på syntes nå jeg. De lager utrolig mye liv på scenen. Jeg så dem varme opp for Karpe Diem en gang ifjor, jeg syntes faktiskt Kriminell Kunst var bedre enn Karpe Diem.
Vis hele sitatet...
Ehh, akkurat DET sier ikke så mye..

Sitat av RosaKarpe
Tommy Tee, Ken Ring

Dette syns jeg er de store av undergrunn
Vis hele sitatet...
Siden når ble Tommy å Ken undergrunn?

Sitat av StaiN
Vel har en gammel kompis som holder på i ett crew som heter nordlys, Morex heter han og han er ganske flink.Du finner både nordlys og morex på urørt.
Vis hele sitatet...
Morex må være den mest deppresive kisen i norsk hiphop, sammen med jay(til tider)

Sitat av Markus
Gatas Parlament
Vis hele sitatet...
Hardly undergrunn...


Gammel tråd men måtte kommentere enda engang :P
se på salgstalla til tee, ken og gatas. tenk deg om. tommy tee har jo for eksempel ikke vært nevnt i så mye som en notis de siste fem åra. undergrunn? utvilsomt. folk uten skikkelig distribusjon og kontrakt teller ikke som skikkelige artister, spesielt innen norsk hiphop. minstekravet for at man skal ha noe å fare med bør ihvertfall være at man har gitt ut en relativt suksessfylt demo eller gjort skikkelige liveshows, noe de færreste urørt/hip-hop.no-"rapperne" der ute kan skilte med.

qtex, palmizzle, nonphixion og nytroe got shit on lock btw
Sist endret av Worldwide Kjell; 6. april 2008 kl. 20:32.
Sjekk ut Traffic og Bighill Beats & Production hvis de har stabla seg opp på beina. Traffic er vel hovedkisen her, finner noe på uhort.no og litt mer på myspace. Let etter Bighill Beats på Myspace trur jeg.
Jævlig bråkete beats, ulikt noe du har hørt før. Ikke det mest tradisjonelle akkurat, men fett som faen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Endless har et par utrolig kule låter. "Dama i baren", "Glem meg" og "Boller og brus" er mine favoritter

http://www11.nrk.no/urort/artist/End...8/default.aspx
▼ ... over et år senere ... ▼
BAD SPIT, grotesk, Bvis (sterkt mislikt)! skurke sprett, kiminell kunst som sagt. masse og hørepå, mn alt er en smaks-sak, du må nesten bare lete deg fram
Bad spit
Bromstad billionairs
ninjaflip
herreløse
onklp
absurd oppspinn
vågsbygd handy
kjipt avskum (som jeg er med I)

+++
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Worldwide Kjell Vis innlegg
folk uten skikkelig distribusjon og kontrakt teller ikke som skikkelige artister, spesielt innen norsk hiphop. minstekravet for at man skal ha noe å fare med bør ihvertfall være at man har gitt ut en relativt suksessfylt demo eller gjort skikkelige liveshows, noe de færreste urørt/hip-hop.no-"rapperne" der ute kan skilte med.
Vis hele sitatet...
Hip hop handler ikke om distribusjon og å ha fått kontrakt.
Skal fårsåvidt nevnes at jeg ikke ser mange MC's i det norske hip hop miljøet.
De holder seg mere for seg selv... Føler at de fleste rapperne i norge ikke verdsetter, eller ikke har så mye peiling om hva hip hop egentlig er.
Jeg sier ikke at det er sånn det er, men jeg har fortsatt til gode og bli bevist det motsatte...
Tror alle hadde hatt godt av og f.eks se Beat Street!
Eller tilbringe en hel dag med Mr. Wiggles

En undergrunn rapper som har begynt og få mye creds nå i NY's undergrunn, er ZEPS.
Han er rå.
Han hadde ikke mye tro på seg selv, men så ble han "presset" av kompisene sine til og delta på MC battlen på Rock Steady Crew 30 års jubileum i 2007, og han kom helt til finalen.
Det sier ikke bare litt!
Vi i Kingwings crew har god kontakt med han faktisk, og han har laget en låt om en i Crewet faktisk
Tror han holder på med en låt dedikert til hele crewet også.
Sist endret av Up; 22. juni 2009 kl. 15:43.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av petterøes 3000 Vis innlegg
God morgen godt folk!

Nå har det seg sånn at jeg nesten har hørt meg lei på musikken jeg har.
Da snakker vi undergrunn hiphop på norsk, på østlandsdialekt.

Noen eksempel på hva jeg liker og anbefaler til andre hiphopfrelste;

-Gimmik
-Gandhji
-Dizneiykiller, som er ganske ukjent men ganske flink
-Aenndi
-Eyemo

Samtlige bortsett fra dizneykiller er å finne på urørt sist jeg sjekka.

Noe med trykk, fart og fet flow i!

Det jeg lurer på er om du vet om noen flinke norske rappere som legger musikken sin på nett.


Vis hele sitatet...
ANBEFALER (Kris Law) finner han på f.eks Urørt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sjekk ut dette, Casebeats fra åsane i bergen

http://www.myspace.com/toppegutt

Helt uskyldig, regnversdag og hør på stemmen er de beste låtene, synes jeg.