Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1266
Har lenge mistenkt at jeg har ADHD. Jeg ble henvist til ny utredning tidligere i år av fastlege, men ble avvist av DPS grunnet at jeg ikke hadde store nok problemer til å bli prioritert...

Jeg har bestemt meg for å gi utredning et siste forsøk, problemet er at jeg er på utveksling i Italia en god stund fremover. Vet dere om det finnes private klinikker som tilbyr utredning over videochat?
Eller har noen erfaringer med å få diagnose i utlandet?
Sitat av ElSombrero Vis innlegg
Har lenge mistenkt at jeg har ADHD. Jeg ble henvist til ny utredning tidligere i år av fastlege, men ble avvist av DPS grunnet at jeg ikke hadde store nok problemer til å bli prioritert...

Jeg har bestemt meg for å gi utredning et siste forsøk, problemet er at jeg er på utveksling i Italia en god stund fremover. Vet dere om det finnes private klinikker som tilbyr utredning over videochat?
Eller har noen erfaringer med å få diagnose i utlandet?
Vis hele sitatet...
Når du blir utreda for ADHD må til gå igjennom nevropsykolog som gjør tester, og det kan bli vanskelig å få til over nett.
alle har adhd nåtildags. bare sier det att majoriteten av mental helse saker som adhd, asperger osv er fake. møter du noen med adhd merker du det med en gang.
Sitat av stiller1spørsml Vis innlegg
alle har adhd nåtildags. bare sier det att majoriteten av mental helse saker som adhd, asperger osv er fake. møter du noen med adhd merker du det med en gang.
Vis hele sitatet...
Se der, ferdig utredet over nett allerede!
Utredningen tar nesten et år i noen tilfeller så tviler på du kan få det over nett
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Når du blir utreda for ADHD må til gå igjennom nevropsykolog som gjør tester, og det kan bli vanskelig å få til over nett.
Vis hele sitatet...
Neida, det kan fint gjøres på nett. Er en haug tester som kan tas via videokonferanse
Jeg tror nok en del kan gjøres over nett. Blant annet en del skjemaer osv. Nevropsykolog er ikke nødvendig i alle tilfeller, men kan bidra til å tippe konklusjonen i en retning om psykologen er usikker.

Tror nok at de fleste seriøse psykologer vil kreve et og annet fysisk oppmøte før en setter diagnose, om ikke det er gode grunner til at det ikke er mulig. Og jeg *tipper* aå være på utveksling en stund ikke er en slik grunn.