Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1212
Hvordan kan man trene opp hjernen til å kunne ta vitser fortløpende egentlig?

Om noen forteller om at de har mensen og du skal spøke om det. (Selv om det ikke er helt riktig tema å spøke om, but still ) Hvordan skal man kunne ta en fortløpende vits som f.eks.

Jente: Har mensen idag, så faen ikke snakk til meeeg.
Gutt: Er vel best det..
Jente: Ja.
Gutt: Ellers blir jeg vel å se rødt...

Jævlig dårlig eksempel, men noe i den duren.. Å kunne komme med en vits helt spontant! Noen som har den egenskapen? Er litt kult å kunne det for å gjøre hverdagen til deg selv og de rundt hyggeligere og morsommere.
tror det kalles humor?
Sitat av Mota Vis innlegg
tror det kalles humor?
Vis hele sitatet...
tror det kalles kreativitet?
Kanskje de har en vitselinje på Norges Kreative Fagskole.
Serien Two and a half men er et fint sted å begynne. Mye morsomt å fange opp der, som du enkelt kan bruke i din egen hverdag
Kalles vel rett og slett bare for en kjapp liten kommentar? Tørr humor er å foretrekke!
Mot I Brøstet (Y)
Jeg er sånn ligger i slekta. Har det fra pappa og farfar. En person sier noe og jeg kommer med oneliners gang på gang

Eks.

Jeg går på døra inn til soverommet mitt.
Jente: Du vet du må ha over 60 i IQ for å komme inn ei dør?
Jeg i en kvass tone: Ja.. og du må være mindre enn 60 cm brei også!
Evnen til å komme på spontane kommentarer basert på god humor er ikke lett å skaffe seg. En slik kreativitet og innsikt innen kommunikasjon er en gave mange mennesker setter høyt, og er ofte en klar indikasjon på hvordan du fungerer rent sosialt. Det er mange faktorer som spiller inn, og det er ikke unaturlig å bringe inn diskusjonen om gaven baserer seg på arv eller miljø.

Personlig er jeg veldig takknemlig for at jeg er relativt dyktig til å improvisere morsomme kommentarer i forskjellige sosiale settinger, da dette kan hjelpe meg ut av flere ubehagelige situasjoner. Min erfaring er at mye selvtillit og selvironi har svært mye å si, og at det å ha et par globalhistorier/licks i bakhånd faktisk kan gi deg og ditt kompani mye god stemning.

I tillegg vil jeg tørre å ta den konklusjonen at det hjelper å se på programmer med høyt utviklet samtidshumor.
Sitat av Lootfisk Vis innlegg

I tillegg vil jeg tørre å ta den konklusjonen at det hjelper å se på programmer med høyt utviklet samtidshumor.
Vis hele sitatet...

Og vi nevner i fleng?
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Og vi nevner i fleng?
Vis hele sitatet...
Trygdekontoret?
Vel, jeg husker en gang på videregående i en tysktime. Jeg gikk rundt å snakket med folk mens vi egentlig skulle gjøre oppgaver. Da sa læreren til meg "Haakon, stolen er til å sitte på!" da svarte jeg "Og gulvet er til å gå på!"

Unødvendig å si at jeg ble sendt på ganga etter dette
Energi.

Jo mer hyper jeg er, jo mer kødd finner jeg på. Siden jeg muligens har ADHD, så er jeg hyper 24/7, og det at jeg kom med morsomme kommentarer hele tiden var faktisk et ganske stort problem på barneskolen før jeg lærte å beherske meg.
Hvis du har mye energi blir du mer kreativ = morsommere.

Anyways, det å være morsom er ikke noe du bare kan lære deg, funker dårlig å lære seg 8356 vitser utenat, for det er ikke sååå morsomt å høre på folk som forteller vitser.
Sist endret av drittunge; 1. mai 2010 kl. 17:18.