Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  270 61826
Er virkelig fascinerende, hvor hardt NNPF jobber om dagen.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Legeforeningen er negativ til avkriminalisering av bruk og besittelse. Utrolig skuffende!
Vis hele sitatet...
Har du lenke til det?

Om det er noen trøst så skriver presidenten for norsk psykologforening at de er tydelig for avkriminalisering. I artikkelen går han direkte til angrep på politiets påstander.
Alternativt kan man følge politiets ulike distrikter på Twitter for jevnlige oppdateringer om ileggelse av forenklede forelegg til gjengangere.
Vis hele sitatet...
Ikke det at det er så jævlig viktig, men nå må folk få med seg at det ikke er forenklede forelegg som utstedes for overtredelse av legemiddelloven (eller straffeloven). Det er ordinære.
tror folk has misforstått her. dette betyr ikke at du kan ta en joint en helg og ikke bli tatt. men narkiser som er helt på kjøret blir ikke straffet på samme måte. de får tvungen rusbehnadling. ble selv tatt med noe cola og hasj til egenbruk, ble fengsel
Sitat av fyrstikk80 Vis innlegg
tror folk has misforstått her. dette betyr ikke at du kan ta en joint en helg og ikke bli tatt. men narkiser som er helt på kjøret blir ikke straffet på samme måte. de får tvungen rusbehnadling. ble selv tatt med noe cola og hasj til egenbruk, ble fengsel
Vis hele sitatet...
Endringen har ikke vært til avstemning enda. Ingen skal sendes på tvungen behandling, og ingen skal få bøter eller fengsel.
Sitat av sokkejohn123 Vis innlegg
Ikke det at det er så jævlig viktig, men nå må folk få med seg at det ikke er forenklede forelegg som utstedes for overtredelse av legemiddelloven (eller straffeloven). Det er ordinære.
Vis hele sitatet...
Det jeg ber om er en lenke til et sted hvor det står at legeforeningen uttaler seg mot rusreformen/avkriminalisering.
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Det jeg ber om er en lenke til et sted hvor det står at legeforeningen uttaler seg mot rusreformen/avkriminalisering.
Vis hele sitatet...
Skjønner. Jeg bare siterte fra artikkelen du linket til.
Haha innser nå at jeg misforsto innlegget ditt totalt hehe.
Takk for korrigeringen!
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Har du lenke til det?
Vis hele sitatet...

Legeforeningens innspill kan kort oppsummeres slik
• Legeforeningen støtter den grunnleggende hensikten med rusreformen, å gi rusavhengige
hjelp og behandling i stedet for straff
• Legeforeningen støtter ikke en generell avkriminalisering av bruk og besittelse av narkotika
til egen bruk
• De rådgivende enhetene må sikres tilgang på medisinskfaglig kompetanse for å oppdage og
henvise til egnet behandling for rusmiddelbrukere med behov for helsehjelp
• Manglende oppmøte til rådgivning må følges av sanksjon for gruppen av personer som ikke
har problematisk bruk av rusmidler
• Tilbudet til unge med begynnende ruslidelse må styrkes
• De rådgivende enhetene må ha tett samarbeid med kommunens legetjeneste
• Legeforeningen støtter mindretallets forslag til terskelverdier for mengde rusmidler
• Økt bruk av helsetjenesten av personer som pågripes for bruk og besittelse av rusmidler
krever ressurstilgang både i kommune- og spesialisthelsetjenesten
• Tiltakene som foreslås må evalueres med anerkjent forskingsmetodikk
Vis hele sitatet...

https://www.legeforeningen.no/conten...-rusreform.pdf
Tusen takk!
Er man i Norge definert som rusmisbruker hvis man røyker cannabis og bruker psykedelika, sopp, ketamin o.l?
Jepp. All rus som er ulovlig defineres man som misbruker av. Bruk er ikke mulig, visstnok.
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Jepp. All rus som er ulovlig defineres man som misbruker av. Bruk er ikke mulig, visstnok.
Vis hele sitatet...
Jeg lurer på om dette kan komme godt med på noen måte? Hva skjer hvis jeg f.eks. sier til legen at jeg er rusmisbruker, i.e. røyker cannabis og har opplevd alien-invasjon på ketamin, vil jeg kunne ha rett på noe, ehh ... penger?

Jeg vil egentlig flytte ut på landet et eller annet sted å skrive en roman i ro og mak. Mine ketamin opplevelser gjør meg, slik jeg ser det, egnet som sci-fi forfatter.
Du får muligebs tilbud om behandling, om 6mnd-1år.
Hvorfor skulle du få penger for det? Er andre kriterier som gjelder for sosialen eller arbeidsavklaringspenger.
Sistnevnte kan du sjekke ut mer.

Din drøm er ingen andres ansvar å realisere.
Man skal være avhengig av tunge rusmidler før man får uføretrygd.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Jeg lurer på om dette kan komme godt med på noen måte? Hva skjer hvis jeg f.eks. sier til legen at jeg er rusmisbruker, i.e. røyker cannabis og har opplevd alien-invasjon på ketamin, vil jeg kunne ha rett på noe, ehh ... penger?

Jeg vil egentlig flytte ut på landet et eller annet sted å skrive en roman i ro og mak. Mine ketamin opplevelser gjør meg, slik jeg ser det, egnet som sci-fi forfatter.
Vis hele sitatet...
Å nevne rus i sammenheng med uføre er en dårlig ide, da vil alle problemene dine handle om ditt rusbruk og intet annet. Du må igjennom en lang prosess for å få uføre, men er det rus i bildet blir den garantert lengre og vanskeligere
Så nå kan man ta krokodil lovlig, men får straff om man øker testosteronnivået sitt fra lavt til et nivå som er teknisk mulig naturlig for enkelte genetiske vidunder?
Sitat av ronaldobob Vis innlegg
Så nå kan man ta krokodil lovlig, men får straff om man øker testosteronnivået sitt fra lavt til et nivå som er teknisk mulig naturlig for enkelte genetiske vidunder?
Vis hele sitatet...
Nei, man kan ikke ta krokodil lovlig. For det første er ikke rusreformen vedtatt enda. For det andre - når/hvis den blir vedtatt, så blir krokodilen konfiskert og du blir referert til en nemnd som skal vurdere om du trenger hjelp. Det man slipper er rulleblad og straff i form av bøter og fengsel (ting som bare gjør situasjonen din verre).

Krokodil (desomorfin) er forøvrig ikke særlig mer skadelig enn heroin/morfin. Den blir meget skadelig når folk uten tilstrekkelig kunnskap skal koke den på kjøkkenet og får et uren produkt som ved bomskudd fører til forråtnelse av legemer.

Du har et poeng da, boling bør likestilles med rus i kommende reform, alt annet er bare hyklersk.
Arbeiderpartiet vil ha innspill til sitt partiprogram.
Åpne stemmesiden i et Inkognitovindu (i Chrome: CTRL+SHIFT+N)
Lim inn: https://dittforslag.arbeiderpartiet....gale-rusmidler
Stem.
Lukk alle inkonitovinduer.
Repeat.

Påvirk Arbeiderpariets syn på saken her: https://dittforslag.arbeiderpartiet....gale-rusmidler

Åpne linken i Inkognito vindu i Chrome, aksepter cookie, stem, lukk vindu. Repeter et par hundre ganger til ønsket effekt er oppnådd.
Sist endret av Wercat; 1 uke siden kl. 15:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Elevert Sandtapir
Burde være lov å dyrke selv også.