Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4223
Hullet det er snakk om er der det er stappet inn ett blått håndkle.
Tidligere satt det en bryter man kunne vri på for å åpne proppen.
Bryeren er ødelagt og borte og jeg trenger en måte å få tettet hullet slik at vann ikke renner inn.

Bilde i linken under
https://imma.gr/85526x58938

Håndklet er kun et midlertidig tiltak for å dekke mot sprut, men skulle gjerne hatt noe mer permanent slik at jeg kan fylle badekaret litt mer.

Tenkte muligens å få tak i noe kork (champagnekork materiale), skjære ut tilpasset hullet og tette rundt med silikon. Noen som vet om en bedre løsning eller hvor jeg kan få tak i slik kork?
Tett hullet med noe som ikke råttner og kjøp hvit tec 7 og en sparkelspade. Sprut tec 7 rundt og gå over med en sparkelspade for å få det jevnt og fint, vask bort rester og la tørke i 24t
Glassfiber badekar?

Kjøp polyester, glassfiber, herder og topcoat på biltema.

Slip ut ett område som er ca 5cm større enn hullet, børst vekk støvet, bland sammen 1dl polyester og 2% herder, riv av noen passe biter med glassfiber, legg på polyester med en pensel, legg på glassfiber og mer polyester, 3 lag burde holde. La det tørke i 12-24timer, slip ned endel av støpen, legg på topcoat som er blanda med 2% herder, vent 5timer, slip det jevnt, finn frem poleringsmaskina, klatt på litt rubbing, hold på til det er helt usynelig at det har vært ett hull der
Tettet et hull i en stamp med sugru en gang. Ikke så stort hull riktignok, men du kan jo tette med noe annet og bruke det på overflaten.
Du kan bruke en gummipropp, f.eks denne om hullet er mindre enn 9cm i diameter. Du kan evenruelt kappe den litt å tilpasse den slil at den passer best mulig.
Tror ikke det er nødvendig å tette rumd, men skader jo ikke og da detter den ikke ut med det første.
Sist endret av Veggen; 28. november 2019 kl. 01:02.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Du kan bruke en gummipropp, f.eks denne om hullet er mindre enn 9cm i diameter. Du kan .
Vis hele sitatet...
Virket som en simpel og god ide jeg gjerne skulle gått for, men ser at det produktet du linket til er oppgitt i mm ikke cm, så det blir alt for lite. Jeg må ha bredde i underkant av 5 cm.

https://www.humleogmalt.no/products/...7-med-9mm-hull

Fant denne, men den har tydeligvis et hull i seg, men ser ikke om hullet går gjennom hele.

Sitat av kimzor Vis innlegg
Tett hullet med noe som ikke råttner og kjøp hvit tec 7 og en sparkelspade. Sprut tec 7 rundt og gå over med en sparkelspade for å få det jevnt og fint, vask bort rester og la tørke i 24t
Vis hele sitatet...
Tenkte først på dette med tek/trans 7, men hvor vantett er de? Vannet kommer til å ligge inntil når badet er helt fylt.

Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Glassfiber badekar?
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt hvordan jeg finner ut av om det er det, kjennes rimelig plastikk når jeg knipser på det. Virker som om du kom med den beste oppskriften for et perfekt resultat, men litt mer krevende for en som ikke har verktøy eller er så handy.
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Virket som en simpel og god ide jeg gjerne skulle gått for, men ser at det produktet du linket til er oppgitt i mm ikke cm, så det blir alt for lite. Jeg må ha bredde i underkant av 5 cm.
Vis hele sitatet...
Whops, leste litt for fort og så det som cm.
Her er en som har litt mer passende størrelse, så det finnes, men hvor du får kjøpt det vet jeg dessverre ikke.
Sitat av Roaccu Vis innlegg


Tenkte først på dette med tek/trans 7, men hvor vantett er de? Vannet kommer til å ligge inntil når badet er helt fylt.
Vis hele sitatet...
Tec7 er vanntett ja.
Støtter dette med tec7, er større sansynlughet for å få et mer holdbart resultat en ved bruk av en propp