Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 5797
Hallo hallo!

Har nå tatt over en gammel macbook pro fra 2010 hvor noen har vært inne å prøvd å slette alt innhold... når jeg nå prøver å starte macen så kommer det bare en hvit skjerm med «stopp-symbol»..
Fant ut at ved å Holde inne command(cmd)+R så kommer jeg inn til en boks hvor jeg kan innstallere os x.. men når jeg prøver på dette så får jeg beskjed «a required download is missing»..
har søkt meg rundt på nettet å funnet ut at man skal kunne kjøre en internett-oppdatering ved å holde inne shift+control+command+R.. så skal dataen selv finne/lete etter oppdatering via internettet.. har prøvd dette hele kvelden, men klarer ikke få til denne kommandoen..
Har noen drevet med dette før? Trenger sårt hjelp!
Du kan få operativsystem på en usb og installere via den. Jeg vet ikke om Apple deler el capitan lengre, ettersom den nådde end of life for lenge siden.

Jeg tror 2010 mac'er skal støtte 10.13 som bare nettopp nådde end of life, så det er kanskje et bedre alternativ hvis du først skal i gang med USB