Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 7384
Hei,
Først så lurer jeg på, hva er forskjellen mellom [tcpdump] og airmon-ng?
Har prøvd å få nettverkskortet på monitor mode, uten hell.
Er det så enkelt som at aircrack-ng ikke støtter driveren eller kortet?
maskin: Macbook pro Retina 2015
nettverkskortet: Broadcom Limited BCM43602 802.11ac Wireless LAN SoC [14e4:43ba] (rev 01)
Hva er forskjellen på "monitor mode" og wireshark f.eks.?
Er det noen som har noen workaround? Kanskje bare best å kjøpe en usb nettverkskort?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Wireshark og tcpdump er litt forenkla sagt laga for å monitorere datapakker som går over nettverket. Wireshark kan logge ca. alt, mens tcpdump, som navnet tilseier, kun tar seg av IP-trafikk.

Airmon er software laga for å monitorere wlan-aktivitet på eit nettverk du ikkje er tilkopla. Det vil sei at det må overtale nettverkskortet til å tolke pakker som vanlegvis er uinteressante.

http://www.aircrack-ng.org/doku.php?id=broadcom

Det kan tenkast du får det til å fungere, men eg tviler. Kjøp deg eit USB-NIC som du veit er støtta. Forøvrig er vel meir og meir WPA2, så det er ikkje trivielt å cracke WLAN lenger...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Wireshark og tcpdump er litt forenkla sagt laga for å monitorere datapakker som går over nettverket. Wireshark kan logge ca. alt, mens tcpdump, som navnet tilseier, kun tar seg av IP-trafikk.

Airmon er software laga for å monitorere wlan-aktivitet på eit nettverk du ikkje er tilkopla. Det vil sei at det må overtale nettverkskortet til å tolke pakker som vanlegvis er uinteressante.

http://www.aircrack-ng.org/doku.php?id=broadcom

Det kan tenkast du får det til å fungere, men eg tviler. Kjøp deg eit USB-NIC som du veit er støtta. Forøvrig er vel meir og meir WPA2, så det er ikkje trivielt å cracke WLAN lenger...
Vis hele sitatet...

Det virker som det er en del som ikke bytter sine standard passord, som igjen er bestått av 8-9 tall. Vil man ikke kunne cracke det ganske lett med en passord liste? Bruker man aimon-ng om man skal gå for ruteren?
Takk for svar.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Iecore piscis Vis innlegg
Det virker som det er en del som ikke bytter sine standard passord, som igjen er bestått av 8-9 tall. Vil man ikke kunne cracke det ganske lett med en passord liste? Bruker man aimon-ng om man skal gå for ruteren?
Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Ved bruk av for eksempel kali så må du finne kallenavnet på driveren din.

Du gjør dette ved å skrive ifconfig, min er wlan0

Deretter skriver man airmon-ng start wlan0

Så tar man airodump-ng wlan0mon

Dette gjorde jeg med nettverkkortet i en gammel laptop noe jeg ikke forventet ville funke