Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 9855
Hei, jeg har en tom Molotow Burner tusj som jeg har fylt med OTR.901 Soultip Paint, men det virker som malingen er for tykk for at tusjen skal skrive ordentlig. Hva er den beste metoden for å tynne ut malingen? Og ja jeg har prøvd å "roughe" opp niben en god del og det hjalp ikke mest.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
OTR.901 er alkoholbasert og kan derfor blandes ut med isopropanol.
Det funker også å blande ut med annet tynt blekk man har liggende, så lenge det er alkoholbasert og man rister godt.

Et annet tips for å få bedre flow er å bruke en skalpell til å kutte en + i niben, så flyter det enklere igjennom
WileMedia
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
OTR.901 er alkoholbasert og kan derfor blandes ut med isopropanol.
Det funker også å blande ut med annet tynt blekk man har liggende, så lenge det er alkoholbasert og man rister godt.

Et annet tips for å få bedre flow er å bruke en skalpell til å kutte en + i niben, så flyter det enklere igjennom
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Loaf3r Vis innlegg
Hei, jeg har en tom Molotow Burner tusj som jeg har fylt med OTR.901 Soultip Paint, men det virker som malingen er for tykk for at tusjen skal skrive ordentlig. Hva er den beste metoden for å tynne ut malingen? Og ja jeg har prøvd å "roughe" opp niben en god del og det hjalp ikke mest.
Vis hele sitatet...
Var tusjen brukt fra før?
Altså at det har gått en annen type ink eller maling gjennom tipen før da?

For i såfall kan det være problemet, for husker fra var mine yngre dager når jeg var ny på dette og jeg prøvde refille tusjer de første gangene, om jeg feks hadde en Artline Postermarker (som er fylt med vannbasert maling) som jeg hadde brukt helt tom, å feks skulle fylle på Tybring ink så ble dette helt kræsj og det kom såvidt noe ink igjennom selvom Tybring ink er like tyntflytende som vann.. så tror nok det må ha vært noe av kjemikaliene som ikke gikk så bra sammen.

Så om man vasker tippen så det ikke sitter igjen masse gammel maling/ink så skal det gå.
Men et lite tips om du ikke vet det, om du har vasket tippen og skal bruke noe annet enn vannbaserte malings påfyll i en tusj, så må du passe på at tippen som ble vasket er 110% helt tørr gjennom hele, det kan ikke være noe fukt igjen for da trives ikke diverse inktyper sånn som typiske "hard to buff" merker, å markeren blir så godt som ubrukelig.

Dette var kanskje ikke et svar som ble veldig relevant men altid moro å dele litt visdom og erfaringer fra yngre dager.
Kidsa i dag har det altfor lett å trenger jo somregel ikke måtte finne ut noe graff relatert på egenhånd lenger i motsetning til de/vi på 90 tallet for min del, eller de på 80 tallet som hvertfall måtte finne ut alt på egenhånd.


ps. jeg ville vært ganske forsiktig med å begynne å vanne ut inken på egenhånd btw, da risikerer du å ødelegge alt om du ikke er forsiktig eller vet hva du gjør.


-ALX

Å siden jeg er så uoppmerksom så jeg ikke før nå hvor gammel tråden var, så beklager den.

-ALX
Sist endret av Veggen; 28. februar 2019 kl. 20:35. Grunn: slo sammen innlegg