Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 13118
Har mulighet for å støpe opp større kvanta 1/2" rundkuler av legert bly (14-15BHN). Er det noe som folk her inne ville hatt interesse av?
Siden du poster i pyroforumet antar jeg at disse kulene er tiltenkt hjemmeladning eller kulemølle.
Selv kjøpte jeg blykuler fra en eller annen våpensjappe på nett og de fungerer helt fint. Spørsmålet er bare hvor mye du tar for kulene.
Klarer du ikke tilby kuler til en lavere pris enn norske nettbutikker er nok markedet svært lite. Kvaliteten du tilbyr er sikkert ikke bedre og gjerne heller dårligere enn hva man kan kjøpe fra større aktører.
Tja, rundkuler leveres gjerne i rent bly, jeg kan levere i legert. Vannherding (20-25BHN) er også mulig.
pris?


"titegn"
Tja, hva er det verdt? Jeg har som sagt utstyret og en del bly til overs, men dette er ikke noe jeg har tenkt å leve av. Jeg gidder ikke å jobbe gratis, men om jeg kan hjelpe noen med å få i gang en mølle ville det være hyggelig.
Jeg er interessert men mølle kan jeg lage selv, kunne kjøpt 50-100 kuler alt etter pris seff.
Du får ikke store mølla med 100stk. Men jeg har allerede noen kilo ferdig, så det skal jeg nok alltids klare.

Må lage et verktøy for å trimme de litt, det er neppe et problem i praksis men de får en kul i skjøten som er litt uestetisk. Det er derfor jeg lodder stemningen litt, om det er litt interesse så kan jeg fort gidde å lage det verktøyet. Pris er jeg litt usikker på, men vi blir nok enige. Så priser fra USA på 25dollar per kilo, tror jeg skal matche den ;-)
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Du får ikke store mølla med 100stk. Men jeg har allerede noen kilo ferdig, så det skal jeg nok alltids klare.

Må lage et verktøy for å trimme de litt, det er neppe et problem i praksis men de får en kul i skjøten som er litt uestetisk. Det er derfor jeg lodder stemningen litt, om det er litt interesse så kan jeg fort gidde å lage det verktøyet. Pris er jeg litt usikker på, men vi blir nok enige. Så priser fra USA på 25dollar per kilo, tror jeg skal matche den ;-)
Vis hele sitatet...
Ja men nå glemte jeg om å spørre om diameteren på kulene.
Jeg hadde ønsket meg diameter 6-12mm
(hadde trengt flere i forskjellig diameter)
Du har vel bare små kuler? type som er i leirdue patroner?
Hvilken diameter har du? å hvilken diametere kan du lage?

Maskin til og pusse skjøtene og få glatt å fin overflate kan jeg lage selv trenger kun kulene.
Sist endret av plater; 29. august 2016 kl. 09:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av plater Vis innlegg
Ja men nå glemte jeg om å spørre om diameteren på kulene.
Jeg hadde ønsket meg diameter 6-12mm
(hadde trengt flere i forskjellig diameter)
Du har vel bare små kuler? type som er i leirdue patroner?
Hvilken diameter har du? å hvilken diametere kan du lage?

Maskin til og pusse skjøtene og få glatt å fin overflate kan jeg lage selv trenger kun kulene.
Vis hele sitatet...
Leirdue hagl er vel for små å bruke, de er jo bare en 2mm.

Da ville jeg heller satsa på buchshots

http://www.hjemmelading.no/hagl/horn...0-buckshot-330
Har bare 12,7mm kuler.