Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  244 116713
Sitat av Up Vis innlegg
Eller bruk melisen til å lime seigmenn på pepperkakehus, og gjør hele greia med bare vann og AN
Vis hele sitatet...
Det er raskere og enklere, men resultatet er forskjellig.
Den diskusjonen har jeg sett her før, og de kom frem til at det ikke er noe forskjell...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Den diskusjonen har jeg sett her før, og de kom frem til at det ikke er noe forskjell...
Vis hele sitatet...
Jeg har jo personlig erfart en forskjell.
Om du gjør det rett og tester det når det er så vindstille som råd, så ser du forskjellen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Denne tråden virker litt dau nå (just saying)

men har fortsatt ett par spørsmål.

1. Hvor får man tak i dette? utenom apoteket der det er visst nokk ganske dyrt, vil gjerne bestille med postoppkrav. kjemishop.com funka ikke for meg, kom opp på en side med drilling og 180 nummer opplysningen. har søkt rundt en stund nå men finner det ikke:/

2. hørt at det har vert mye lover og diskusjoner rundt saltpeter og er dette nå blitt ulovlig og selge til privatpersoner som ikke er registrert bønder?

3.prøver og lage noe enkelt som røykbombe, KNO3 med sukker. og skal man smelte sukkeret og så smelte pulveret av saltpeter og så sist blande det la det stå i en time eller to for og så tenne på?
▼ ... noen uker senere ... ▼
målte opp 1DL av hver, dette endte opp med nokså rød/svart blanding. skyldes dette att det ikke er samme massetettlek?

og så dom som jeg var tente jeg på 80% på en gang og det lå in en liten haug og når dette hadde tatt fyr smalt det og biter av KNSU'en for overalt, nokså tøft egentlig. bare om du var klar over det.

så Lær av det. noen kunne få brennene KNSU i hodet eller andre steder på kroppen.

My work here is one
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Snublet over denne guiden idag: http://www.speiderbasen.no/vis/?id=1380

Speider "pyro"
Minner meg vel ganske mye om førstepost i denne tråden
▼ ... noen uker senere ... ▼
kan det bli nitrosaminer mens man lager dette?
Så lenge du ikke blander kveldens middag i KNSUen skal du nok se langt etter dette
Det er da ingen amin-grupper i sukker som du kan forandre strukturen på, så tviler på det.
ok for når jeg drev å koka det ned så ble det til en slags brun drit er det sånn det skal være?

srry vist jeg ikke vet dette helt rett
kansje et litt dumt spørsmål men vile bare være på den sikre siden
Du bare svidde det, no worries
Ja, og hvor i helvete skal man få tak i kno3/saltpeter
Overalt? eBay, diverse andre forretninger, lage selv. Det er ikke noe problem å få tak i.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Overalt? eBay, diverse andre forretninger, lage selv. Det er ikke noe problem å få tak i.
Vis hele sitatet...
Vil dette funke: http://www.ebay.com/itm/5-lb-Potassi...item4d00dd8667 ?
Det der vil fungere utmerket, ja.
vist du bare vil ha røyk kan du jo godt se litt på hvordan man lager natrium nitrat med kalsium nitrat som fåes lovelig på felleskjøpet og natrium karbonat (aka krystalsoda) fåes på dagligvare butik. sitter her å regner på hvordan jeg skal lage en kilos batch med natrium nitrat
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan pulver er det man bruker for å få farge på røyken? Noen som har link til der jeg kan kjøpe det?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Er dette farlig å gjøre? Har veldig lite lyst til å risikere noe.
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Er dette farlig å gjøre? Har veldig lite lyst til å risikere noe.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke farlig i utgangspunktet, gjelder bare å bruke lite varme når sukkeret og KNO3 skal smeltes.
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Er dette farlig å gjøre? Har veldig lite lyst til å risikere noe.
Vis hele sitatet...
Så lenge man gjør det på lav varme evt. ute på en kokeplate, er det få til ingen risikoer.

Sitat av freeaak Vis innlegg
Hvordan pulver er det man bruker for å få farge på røyken? Noen som har link til der jeg kan kjøpe det?
Vis hele sitatet...
Du må ha Menthylene Blue til blå, og Rhodamin B til rød ihvertfalll. Begge disser er ganske dyre, og kan ikke tilsettes vanlig KNSU. Man skal helst ha en KClO3 og Laktose blanding. Har hørt at noen har fått det til med Lengendary smokebomb(med stearin), men det fungerte ikke for meg.

Hvor du får tak i det nå aner jeg ikke, men jeg fikk mitt fra Czort.
Har du oppskrift til den blå røykmiksen? Jeg har metylblått, samme med KClO3.
30 Potassium Chlorate
40 Lactose
30 Menthylene Blue

Denne skal virke
Da skal dette prøves ut! Må dessverre vente til mandag da jeg ikke har laktose i heimen
Mest sannsynlig ikke. Og den videoen der er ikke til å stole på. Du får ikke KNO3, sukker og bakepulver til å brenne kaldt nok.
vet ikke om dette er bilig eller ikke men det er vel ikke så jævlig dyrt http://www.ebay.co.uk/itm/100g-Methy...item20c069736a
Det var ikke altfor gale nei, men det kommer i granuler, som vil si at du må gjøre det til puler selv. Og det vil du ikke. Det er et helt jævlig stoff som sett flekker over alt, uansett hvor grundig du vasker deg, kjelen o.l
det har du rett i men vist men har en liten bilig morter så kan jo den brukes skal da også sies at pannen man lager dette i kommer til å være veldig blå etter på hehe
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Gjør det i så tilfelle utendørs og vær forberedt på å kaste både morter og klær etterpå, i allefall dersom du ikke vil dra stoffet med deg rundt. Det er helt gyselig å ha med å gjøre. Anbefaler engangspappkrus eller tilsvarende til blanding slik at du kan kaste det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg mente selvfølgelig KNO3

Sitat av Elshop Vis innlegg
Jeg mente selvfølgelig KNO3
Vis hele sitatet...
sorry at jeg bumpet gammel tråd, det jeg ville frem til er om det er vanskeligere å skaffe KNO3/Salpeter på Felleskjøpet etter det som hendte 22.
ja det er egentlig litt teit at de ikke seller krista k men kalksaltpeter (kalsium nitrat) seller de helt fint til meg
sist gang jeg spurte de om krista k så sa de bare at det er sånn breivik greier
LOL gangske dum i hue vist de trodde breivik brukte krista k i sinne terror planner. egentlig så tror jeg at både kalksaltpeter og krsita k kan brukes like bra i en bombe (vist de over hode kan brukes til "bomber")
Nja, vil ikke si det er mye vanskeligere etter 22, for det var ganske umulig før også.
har du noen kilder eller har du fått tak i en sekk nylig?
Det er ikke noe nytt at felleskjøpet krever bruksnummer for å selge krista-k. Det har de gjort lenge. De er nok sannsynligvis mer nøye nå, felleskjøpet vil jo ikke bli stemplet som terrorleverandør.
Poenget med innlegget mitt var at det var stort sett umulig før 22. juli også. Jeg forhørte meg litt rundt i begynnelsen av 2011, men man måtte ha gjødselplan og beviser i hytt og pine. Med andre ord, det blir ikke mye vanskeligere.
Vil ikke gassen i denne bomben være farlig?
Nei, ikke egentlig. Har vært diskutert før, og det ble konkludert med at selvom det ikke var farlig, var det ikke nødvendig å utsette seg for den mer enn nødvendig.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Saltpeter, hvorfor akuratt det navnet? beklager for at jeg bumper borti en gammel tråd!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Saltpeter, hvorfor akuratt det navnet? beklager for at jeg bumper borti en gammel tråd!
Vis hele sitatet...
http://www.etymonline.com/index.php?term=saltpeter

Salpeter, uten t, på norsk.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei, har hørt at når man har brukt en stekepanne til å lage KNSU så funker den dårlig til mat etterpå (vanlig stekepanne av stål). Selv om den blir vasket grundig, er dette sant?
Hadde satt pris på om noen med erfaring kunne bekreftet eller avkrefte dette!
Alt i KNSU er vannløslig, og ingen av delene er farlig, så det er nok feil. Den kan helt fint brukes.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Sinken Vis innlegg
Alt i KNSU er vannløslig, og ingen av delene er farlig, så det er nok feil. Den kan helt fint brukes.
Vis hele sitatet...
Vel, stoffene som dannes når man brenner sukker er langt ifra vannløselige og kan være et herk å fjerne. Som hovedregel skal man ikke blande kjøkkenutstyr og labutstyr, men i dette tilfellet er det ikke så farlig. Uansett er det ikke verre enn å dra til nærmeste bruktbutikk og kjøpe en kasserolle til 20 kr.
Nei, kanskje ikke, men det å brenne sukker er noe som er mer trolig som en følge av matlaging enn pyroteknikk, så det er da noe en må regne med kommer til å skje en eller annen gang.
Okey, tusen takk! Har ikke funnet noen billige kasseroller eller stekepanner, så fint å føle seg ganske trygg.