Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  113 20527
OFFtopic:

Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
straffen blir værre i fengsel!
Vis hele sitatet...
hahah men for det skulle Norge hatt en kastrerings "ordning"..

ONtopic:
Lest masse av innlegene og vert med på diskusjoner om dette tema.
Har erfaring at svina har sagt til meg at kameraten min hadde tilstått og sagt jeg var med på det. Kameraten min kjenner jeg meget godt og viste at det ikke var sant og begynte å små le når svine sa det å grisen ble sinna. Senere i avhøret kom kameraten min inn (han ble avhørt først) med hunngrisen og vi ble gitt "siste mulighet" for å tilstå sammen. Eneste som kom ut av kjeften på kompisen min var stygge ord.

Så det jeg mener er at politiet spesielt de som nettop kom fra politiskolen tror de er "supermann/superkvinne" og gjør "alt" for å få deg til å sprekke så de slipper masse jobb eller henlegge saken.
(ta det rett over med en lite klype salt)

Beste man gjør er å si minst mulig og/eller lar en advokat ta seg av pratingen.
Blir du innkalt til avhør har du plikt til å MØTE OPP men du har full rett til å gå igjen etter du har sagt fra.
Du kan ikke vite om kompissen dinn loy for han sier det selv, og av erfaring, JA politiet lyver.
Politiet lyver og vrir på ting hele tiden, de følger ikke regelverket noe mer enn det du som sitter i avhør gjør til vanlig.

Du har i avhør ingen plikt til å forklare deg.
Har du status som mistenkt eller siktet i en sak har du krav på gratis advokatbistand.

Går saken til retten er du pliktig til å forklare deg.

http://www.advmaeland.no/index.php?o...ask=view&id=17
▼ ... over en måned senere ... ▼
Synes alle med teorier om ditt og datt burde ta seg en tur inn på denne linken: http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/...html?id=385382
Politiets regelverk for maktmidler, infiltrasjon(heruder løgner), spaning og avlyttning.
Har nok lov til ganske mye rart...
Kan love deg att politiet lyver! Har du blitt tatt i ettertid av en hendelse, men ikke akkuratt når det skjedde. Da vil de si de har vitner/kameraer eller lignenede som har sett deg. Det DUMMESTE du gjør da er å tillstå.

En regel i avhør: NEKT NEKT NEKT NEKT
Sist endret av kingz; 16. desember 2009 kl. 09:37.
▼ ... noen uker senere ... ▼
"Teknikken" du nevner er kjent og brukes så å si alltid av politiet. Særlig på yngre, da de ofte blir redde og tenker at løpet er kjørt og deretter innrømmer alt sammen.
Sitat av cas Vis innlegg
Du har i avhør ingen plikt til å forklare deg.
Har du status som mistenkt eller siktet i en sak har du krav på gratis advokatbistand.

Går saken til retten er du pliktig til å forklare deg.
Vis hele sitatet...
Vist du har status som tiltalt har du rett til å tie i retten. Vet ikke om det er vitneplikt du snakker om? men jeg synes ikke det kom tydelig nok frem.
For å klargjøre: et vitne kan nekte å la seg avhøre av politiet utenfor en rettsak. Kommer en sak opp for retten kan politiet kalle deg inn som vitne og du er pliktig til å vitne med mindre du tvinges til å inkriminere deg selv eller nærmeste familie.

Er du selv tiltalt kan du nekte å forklare deg for både politiet og retten.
Sist endret av Kinseek; 6. januar 2010 kl. 15:59.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
For å klargjøre: et vitne kan nekte å la seg avhøre av politiet utenfor en rettsak. Kommer en sak opp for retten kan politiet kalle deg inn som vitne og du er pliktig til å vitne med mindre du tvinges til å inkriminere deg selv eller nærmeste familie.

Er du selv tiltalt kan du nekte å forklare deg for både politiet og retten.
Vis hele sitatet...
Må bare legge til en ting her:
Man kan også nekte å forklare seg dersom man tvinges til å inkriminere seg selv.
Eller det vil si at man kan utelate å forklare seg om sin egen rolle i en straffbar handling.
Hvorfor legge til ting som jeg da tok med? Jeg nevnte jo ganske klart at du under noen situasjon ikke trenger forklare deg om ting som kan inkriminere deg selv.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Selfølgelig at purken juger for å få deg til å tilstå ...
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Hvorfor legge til ting som jeg da tok med? Jeg nevnte jo ganske klart at du under noen situasjon ikke trenger forklare deg om ting som kan inkriminere deg selv.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg ikke leste innleggene etter det innlegget jeg svarte på.
Er enig i at det ville vært meget teit å skrive akkurat det samme som deg med overlegg!

@TausMørk: Hvorfor skrive noe som er så lite informativt i en tråd som allerede er spekket med god informasjon?
Slikt bidrar bare til at tråden blir uoversiktlig og rotete.
▼ ... noen uker senere ... ▼
De skal jo forsøke å finne ut om det har skjedd noe ulovelig og i og med at det har det må de jo ha lov få det frem. All rettsikkerheten kan ikke være på de kriminelles side. Slutt heller å gjøre ulovelige ting, mye enklere enn å erge seg over politiet
Sitat av El-Pondus Vis innlegg
De skal jo forsøke å finne ut om det har skjedd noe ulovelig og i og med at det har det må de jo ha lov få det frem.
Vis hele sitatet...
For at man skal kunne bruke bevismateriale i retten må disse komme frem i henhold til reglene.

Sitat av El-Pondus Vis innlegg

All rettsikkerheten kan ikke være på de kriminelles side. Slutt heller å gjøre ulovelige ting, mye enklere enn å erge seg over politiet
Vis hele sitatet...
Rettsikkerheten er mangelfull i begge ender av loven mener nå jeg.
Sist endret av Knask; 9. mars 2010 kl. 21:29.