Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2205
Egyptisk Tempelkatt
Heisann freaks!
I vinter begynte jeg å lete etter en ny laptop. Den skulle være av god byggekvalitet, rask, liten og lett. Reiser mye. Macbooks var uaktuelt og jeg prøvde alt mulig. Var innom Lenovo Yoga, HP Spectre x360 osv.

Ingen holdt mål. I desember kom jeg over Huawei Matebook Pro, og jeg digget den!

Det eneste som var synd var at den ikke hadde vanlig USB, touch, utdatert CPU og slikt.

Jeg hadde den i nesten to måneder før jeg leverte den tilbake i håp om at Huawei skulle lansere en forbedret utgave. Og jammen ble mine bønner hørt!

Nå kan den forhåndsbestilles hos eljøp, og den har blitt testet. 10/10

Forhåndsbestiller man den nå får man også med et Huawei M5 nettbrett på kjøpet.

Les testen her

Det jeg lurer på, er det noen som har erfaring med den? Og er det noen som har noe formening om det lønner seg å forhåndsbestilles, eller vente?

Selv tenker jeg å kjøpe den med i5 og MX150.

Noen innspill om denne tilsynelatende fantastiske maskinen?

For meg virker det som den perfekte laptop!
Hvordan skulle noen av oss hatt erfaring med den når den ikke er sluppet i salg ennå? De få heldige som har fått tilsendt en allerede, kan du vel lese fra i diverse tek-magasiner.

Jeg sitter og vurderer samme maskin. Ser veldig bra ut. Men testen til Tek.no er kanskje i overkant ensidig. Her er en review som også har noen kritiske punkter. Ta en titt og se hva du synes.
Har lest et par tester og sett reviews på youtube på Matebook X Pro og jeg vil si at konsensus er at det er en bra maskin. Bra hardware, grei ytelse og god batteritid. Skjermen er bra med god oppløsning og formatet liker jeg veldig godt, nå også med smale kanter. Vekta er helt ok og tastatur og pekeflaten får skryt. Hva mer kan man ønske seg?

Vel prisen er jo frisk. Dealen med gratis M5 gjør jo saken enklere om man trenger en tablet. Enkelte vil nok også argumentere for at man får like god om ikke bedre ytelse for mindre penger om man velger annen bærbar. Ja man gjør nok det. For Huawei virker å ha dratt av litt på gassen på cpu her. Tenker at det er jo helt akseptabelt siden man får det igjen i lengre batteritid.

Om du vet at du kjører mye cpu sensitive operasjoner så kan nok andre maskiner være bedre. Men får du da også en så bra skjerm? Med samme oppløsning og format?

Tror at man må se på denne pc'n som en totalpakke. Der huawei har bremset farten noe for å kunne kjøre mindre radikal kjøleløsning.
Jeg har den originale (Matebook X) og den er helt fantastisk, beste laptop jeg har hatt. For min del gjør det ikke noe at jeg ikke kan spille på den, og det er viktigere med lav vekt og ingen vifter. Byggekvaliteten er fantastisk, og lyden er imponerende for denne klassen. Fingeravtrykkleseren fungerer veldig bra, og tastaturet er belyst.

Jeg vil tro at Pro-versionen er minst like bra, men personlig ville jeg valgt vifteløs igjen.

Jeg hadde noen ASUS før denne, men de kan ikke sammenlignes. Det er i grunn ikke så mye mer å si om du har lest tester; min er i alle fall fantastisk bra gjennomført. Det blir en Huawei neste gang og vil jeg tro
Egyptisk Tempelkatt
Trådstarter
Akkurat da jeg jeg hadde lagt inn bestillingen og var klar for å fyre avtrekkeren på Elkjøps forhåndsbestilling hvor man får med en M5 10" tab ble den utsolgt..

Får håpe de får flere på lager asap! Denne vil jeg ha.
Den med i5 og MX150 altså.