Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3081
Hei. Jeg sliter med musa vi, den blir stadig vanskeligere og vanskeligere. Den er ca 1 år gammel og er trådløs. Og billig. Jeg sliter med 2 ting: Når jeg klikker, blir det veldig ofte dobbeltklikk og trippelklikk. I dag skjedde dette 6 ganger på rad! Kommer ofte veldig feil ut og tar tid å komme til riktig side igjen. Problem 2 er at det ikke registeres klikk når jeg trykker på knappen. Hva kan være feil? Musa? Mottageren? Driveren? PCen? Burde jeg rett og slett kjøpe en ny? Bør jeg i så fall kjøpe en annen modell? Det er forresten en laptop hvis det har betydning.
Ræva di lukter...
r0s3's Avatar
32 9
Få tak i en drittmus og sjekk om det samme skjer med den. Hvis det gjør det, så er det sannsynligvis noe feil med USB porten eller hovedkortet.

Sjekk også PS2 porten, den bruker interrupts istedet for polling, så kan være at systemet ditt (bios) ikke klarer å drive med polling fra en USB lenger.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av r0s3 Vis innlegg
Sjekk også PS2 porten, den bruker interrupts istedet for polling, så kan være at systemet ditt (bios) ikke klarer å drive med polling fra en USB lenger.
Vis hele sitatet...
Med mindre PCen er tjue år gammal har den ikkje PS2.

Men uansett er svaret mest sannsynleg billig mus. Kjøp f.eks. denne - som og støtter bluetooth. Dei fleste laptoper har bluetooth, så då slepp du dongle i PCen.