Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1616
Har spilt CS:GO på denne PCen med alt på det høyeste uten noe problem.

Jeg tok med PCen til en annen leilighet og nå lagger det enormt når jeg spiller, og skjermkortet blir glodvarmt etter få minutter med spilling. Så varmt at jeg bare kan holde et halvt sekund uten å brenne meg. Viften går.

Under transport hørte jeg at den stasjonære PCen falt over fra stående til liggende possisjon i bagasjerommet(mykt underlag) under en sving. Trodde det skulle litt mer til, men tror dere dette er årsaken, og at skjermkortet er "ødelagt"?

Ser ikke noe annen logisk forklaring når hele oppsettet er likt som forrige lokasjon, bare bedre ping.

Er et GTX970 og limer inn et bilde at stats ingame som tilsier at ting skulle fungert.
Sist endret av Roaccu; 27. mai 2018 kl. 21:05.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Løsne plastdekselet på skjermkortet og sjekk om noe av kjøleinnretningen har løsnet fra prosessoren på kortet.
Du vil trenge ny kjølepasta om du skal feste dette igjen.

Se video for hvordan man åpner et evga sc 970 kort. Du kan gjerne bruke mer kjølepasta enn han gjør for å være sikker på at det blir god kontakt.
https://www.youtube.com/watch?v=Q-k-OshXYFI
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan jo väre at vifta ikke går så raskt som den skal, eller at en stövdott har lagt seg foran kjöleribbene f. eks.
Hvis selve kjöleribben blir glovarm er det ihvertfall varmeoverföring til den fra GPU. Hvis kjöleribben holder bra temp men andre deler blir glovarme, sjekk festingen mot GPU og ev. RAM.
Rent generelt, sjekk så ingen deler på skjermkort har lösnet eller forskjövet seg.