Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 571
Hei,

Hvordan konfigurerer jeg trådløse routere?
Er klar over at jeg går inn på http://192.168.1.1 og logger inn der, men hvordan får jeg "satt opp" ..

Hvordan går jeg frem når jeg er inne på routeren?
Noen som har noen gode tips?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det varierer nå alt etter hva slags router det er du skal konfigurere..
Anbefaler deg og lese manualen til routern din.
Du går vel innpå Wireless tools, eller noe lignende. Du må velge kanal, som oftest er dette kanal 6. Deretter velger du et navn på det trådløse nettverket, kryptering med f.eks WEP å skrive inn egen kombinasjon... Deretter restarter routeren seg og du kan søke på trådløse nettverk. Dette er ikke veldig vanskelig. Men før du begynner med dette bør du sette opp routeren med internet.. Hvis den er satt opp slik at du får internett via kabel kan du begynne på følgende prosess over...

hvis du har problemer kan du nevne hvilken router du har så kan jeg hjelpe deg nermere
Det er det å sette opp routeren med internett som er cluet.
Det med IP-er og slikt. Hvilke IP-er skal hvor, på en måte?

Er forøvrig en Philips Router jeg sliter med. SNK5600 - men det jeg i hovedsak ønsker her, er å lære meg teknikken ved dette, så jeg klarer å konfigurere andre routere også.