Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1810
Hei. Vil gjerne høre fra dere som har medisinsk cannabis på resept.

Jeg har selv en diagnose der jeg sliter veldig i hverdagen. Har pga dette tidvis også selvmedisinert.
Har gått flere år uten også. Og jeg har gjennomgått den behandling jeg kan få. Likevel er jeg ikke der jeg ønsker. Og med cannabis føler jeg at jeg lever et fullverdig liv.

Det er viktig å presisere at jeg er i full jobb, har fritidsinteresser og er et bortimot "vanlig" menneske. Jeg røyker heller ikke per nå.

Men jeg lurer på litt forskjellig..
Er det kun å hente selv i Nederland? Ser nemlig at f.eks apotek1 har Bedrocan og bedrolite på sine sider.
Hvilke diagnoser har dere som har det?

Takk for svar!
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du skal hente på apoteket så må legen din ha skrevet det ut, er visstnok flere norske leger som har gjort dette, men det er nok mye lettere å bare reise til Nederland.

Jeg har selv diagnoser angst, depresjon, søvnproblemer, ADHD og PTSD som cannabis hjelper mot, så jeg har selv tenkt tanken på å reise ned etter kvoten min. Bare synd at billettene til Nederland koster så mye fra den lokale flyplassen min.
Trådstarter
7 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du skal hente på apoteket så må legen din ha skrevet det ut, er visstnok flere norske leger som har gjort dette, men det er nok mye lettere å bare reise til Nederland.

Jeg har selv diagnoser angst, depresjon, søvnproblemer, ADHD og PTSD som cannabis hjelper mot, så jeg har selv tenkt tanken på å reise ned etter kvoten min. Bare synd at billettene til Nederland koster så mye fra den lokale flyplassen min.
Vis hele sitatet...
Så det går altså an i Norge.. Får litt det samme inntrykket, at det er vanskelig og det ofte er mot smerter og muskelsykdommer o.l.

Men man kan altså ta det kun gjennom lege i Nederland uten å ha snakket med lege i Norge?

Takk for svar forresten. Håper du får det til

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du skal hente på apoteket så må legen din ha skrevet det ut, er visstnok flere norske leger som har gjort dette, men det er nok mye lettere å bare reise til Nederland.

Jeg har selv diagnoser angst, depresjon, søvnproblemer, ADHD og PTSD som cannabis hjelper mot, så jeg har selv tenkt tanken på å reise ned etter kvoten min. Bare synd at billettene til Nederland koster så mye fra den lokale flyplassen min.
Vis hele sitatet...
Men er det liksom noen leger som "fronter" dette mer enn andre? Eventuelt hva spesifikt er det som må til?
Sist endret av refresh23; 30. oktober 2023 kl. 21:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jepp, du slipper noe kontakt med norsk helsevesen om du får det i Nederland, men du får kun tatt med for en uke om gangen(uproblematisk, da du kan få utskrevet typ 20g om dagen som skal «brukes som te» og lignende).
Med rekommandasjon(?) fra norsk lege så får du opp til 1 måneds forbruk om gangen, men må allikevel hente det selv.

Håpee alle som vil får det til ❤️
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av refresh23 Vis innlegg



Men er det liksom noen leger som "fronter" dette mer enn andre? Eventuelt hva spesifikt er det som må til?
Vis hele sitatet...
Jeg vet om en privatpraktiserende som fikk ett lite rykte på seg for å være villig til å skrive det ut, men han tok selvmord veldig kort tid etter.

Aner ikke om det er noen sammenheng eller hold i det da ingen jeg kjenner direkte hadde fått resept på det fra han, men det kan tyde på at det fortsatt er veldig tabu.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Medisinsk cannabis med mer enn 1% THC
Kun spesialister ansatt på offentlig eller privat sykehus kan søke om godkjenningsfritak for cannabisprodukter med mer enn 1 % THC. Søknaden sendes på vanlig måte i e-resept. Det er relativt lang leveringstid for cannabis så vi anbefaler å planlegge fremtidig levering med pasient i god tid. Husk å oppgi mengde (eller dosering og tidsrom) i søknaden. Alle søknader må inneholde kort omtale av indikasjon, tidligere behandling og eventuelt erfaringer ved bruk av cannabis. Legemiddelverket har ikke anledning til å lagre personopplysninger, forskriver kan derfor ikke henvise til opplysninger som er gitt i tidligere søknader.
Trådstarter
7 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jepp, du slipper noe kontakt med norsk helsevesen om du får det i Nederland, men du får kun tatt med for en uke om gangen(uproblematisk, da du kan få utskrevet typ 20g om dagen som skal «brukes som te» og lignende).
Med rekommandasjon(?) fra norsk lege så får du opp til 1 måneds forbruk om gangen, men må allikevel hente det selv.

Håpee alle som vil får det til ❤️
Vis hele sitatet...
Huff. Blir jo hyppige turer. Men Bedrocan det er snakk om da også eller?
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tja, spørs hvor mye du bruker det. Hvis du får 20g/dagen så er det jo 140g for den ene uka. Dette kunne jeg hatt i mange, mange måneder. Slipper heldigvis å bruke 20g om dagen selv om det står på boksen.

Er forskjellige typer og leverandører, men bedrocan er den vanligste. Har fått kjøpt noen av disse boksene her til lands av folk som har resept, veldig fin weed!
Trådstarter
7 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tja, spørs hvor mye du bruker det. Hvis du får 20g/dagen så er det jo 140g for den ene uka. Dette kunne jeg hatt i mange, mange måneder. Slipper heldigvis å bruke 20g om dagen selv om det står på boksen.

Er forskjellige typer og leverandører, men bedrocan er den vanligste. Har fått kjøpt noen av disse boksene her til lands av folk som har resept, veldig fin weed!
Vis hele sitatet...
Aaaah. Kult. Forsto det som max 20g pr uke liksom.. Men da går det jo an. Er jo veldig greit å bare ha lov å ha det i systemet også..
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stemmer det
Det skulle bare vært slik at man fikk kjøre dagen etter, eller 8 timer etter sist inntak slik som med andre medisiner!
Anonym bruker
"Vred Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har medisinsk cannabis på resept 22% thc , for nervesmerter i nakke.

Har bil, sluttet på medisinen en tid tilbake på eget initiativ, noen som vet om man får kjøre bil dagen etter? Eller er det slik at de uansett vil omgjøre thc nivå til alkohol % om man tar spytt/urinprøve?
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har medisinsk cannabis på resept 22% thc , for nervesmerter i nakke.

Har bil, sluttet på medisinen en tid tilbake på eget initiativ, noen som vet om man får kjøre bil dagen etter? Eller er det slik at de uansett vil omgjøre thc nivå til alkohol % om man tar spytt/urinprøve?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du blir nødt å vente, dessverre. Den loven er jo oppe i media en del nå for tiden, så vi får håpe at det kommer noen fremskritt.

Har du norsk eller nederlandsk lege?
Anonym bruker
"Vred Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Norsk, tok mange år å få tak i dette skal sies. Men om man ikke kan kjøre bil dagen etter man har røyket eller laget seg en te så spiller det jo ingen rolle om det er lovlig eller ulovlig allikevel. Derfor jeg har stoppet.
Håper lovene endres om ikke alt for lenge.
Anonym bruker
"Klein Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kun spesialister på sykehus som kan skrive ut medesinsk med over 1%thc som feks bedrocan som ha 22%får det på apotek i byen jeg bor i en gang i månden rimelig dyrt,har dystofia myotonica å brukte 2-3år me prøving av ailt annet før jeg fikk cannabis
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan noen forklare alle stegene til hvordan du kan reise til Amsterdam og hente 300g på resept? Er det mulig å fortsatt inneha førerkort med slik resept også?
https://www.natuurarts-praktijk-zutphen.nl/

Send en mail til Ron og forklar situasjonen din. Han ordner og er helt konge.
Trådstarter
7 0
Sitat av Astro Man Vis innlegg
https://www.natuurarts-praktijk-zutphen.nl/

Send en mail til Ron og forklar situasjonen din. Han ordner og er helt konge.
Vis hele sitatet...
Takk! Er det dumt å nevne at man har selvmedisinert?
Sist endret av refresh23; 31. oktober 2023 kl. 22:52.
Nei det er ikke dumt. Han anbefalte meg en runde mdma sist så han er relativt liberal lol
Trådstarter
7 0
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Nei det er ikke dumt. Han anbefalte meg en runde mdma sist så han er relativt liberal lol
Vis hele sitatet...
Hahaha! høres bra ut

Takk for svar Astro!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan noen forklare alle stegene til hvordan du kan reise til Amsterdam og hente 300g på resept? Er det mulig å fortsatt inneha førerkort med slik resept også?
Vis hele sitatet...
Er vel forsåvidt mulig det, men kan jo bli fucka på spyttprøve da har aldri blitt tatt på spyttprøve jeg ihvertfall. Men om det er flaks vet jeg ikke.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
https://www.natuurarts-praktijk-zutphen.nl/

Send en mail til Ron og forklar situasjonen din. Han ordner og er helt konge.
Vis hele sitatet...
Må du møte han fysisk i Nederland?