Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 924
Hei, jeg prøver å overføre penger til utlandet med DNB
ser at det står delt omkostninger hvordan kan jeg sikre at motakeren får eksakt det beløpet jeg ønsker å sende, er veldig viktig

takk på forhånd
Da jeg ringte DNB visste ikke han jeg snakka med hvor mye banken i mottakerlandet tok... så jeg måtte putte på litt ekstra.
Da jeg bodde i Thailand brukte jeg "transferwise" for å sende fra min norske konto til konto i Thailand.

De bruker mid-market kurs, så hvis du skal sende 3000 kroner eller mer så sparer du faktisk på det, selvom de har et gebyr.

Skjønte aldri hvordan jeg skulle ordne det i nettbanken på egenhånd, Transferwise er lettere.
Iban overføring tilbyr DnB. Jeg måtte ringe til de for å aktivere det. Evt hvis d er viktig å få eksakt beløp så kan DnB fortelle deg hvordan du gjør det. Satt faktisk å kjørte bil mens jeg gjorde min første iban overføring (Ja ikke bra med tlf bak rattet)
Bruk valutakalkulator og pluss på summen det gebyret som står opplyst. Overført mange ganger med Dnb utenlands aldri noe problem.