Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2466
Hei, i dag kjøpte jeg Lenovo L5 15 i5imh05h denne:
https://www.power.no/data-og-tilbeho...?q=lenovo%20l5

Er 20% rabatt på den nå tors-lør med dnb mastecard så den ender på 10400kr billigere enn y540 jeg skulle kjøpe.

Men det er problemer med den, og jeg så en på reddit skrive at han hadde samme problem med sin nye lenovo l5 15 og det er følgende:

esc/fnlock knappen fungerer men lyset i knappen vil ikke skru seg på.

hvis man bruker lenovo vantage så vil man etter få minutter ikke kunne bruke tastaturfunksjonen: fn + space for å justere lyset på tastaturet.


her er link til reddit hvor han beskriver samme feil, kommentaren under fra chilli cheese er meg

https://www.power.no/data-og-tilbeho...?q=lenovo%20l5



Noen som har vært borti noe slikt?

Jeg kjøpte pcen i dag og kun hatt den i 2 timer

fikk hevet kjøpet på den med de 2 feilene og fikk ny pc og so far so good
Sist endret av entusiasten747; 26. juni 2020 kl. 20:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av entusiasten747 Vis innlegg
...
...her er link til reddit hvor han beskriver samme feil, kommentaren under fra chilli cheese er meg

https://www.power.no/data-og-tilbeho...?q=lenovo%20l5



Noen som har vært borti noe slikt?

Jeg kjøpte pcen i dag og kun hatt den i 2 timer

fikk hevet kjøpet på den med de 2 feilene og fikk ny pc og so far so good
Vis hele sitatet...
Linken er den samme som over.
Kjipt at det var noe galt med PC'n. Men det er slikt som hender. Greit å høre at du fikk ny uten noe styr. (Men det skulle jo bare mangle, da.)
Kanskje du kunne skrive noen ord om PC'n når du har brukt den en stund? Spillt noen spill, fått kjørt den litt. For det ser ut som en bra pc til grei pris.
Sist endret av Arex_x; 28. juni 2020 kl. 14:16.
Ja spesielt når den var på tilbud, ordinær pris er 12999kr med i5 10 gen og 13999 med i7 10 gen

jeg fikk i5 versjonen til 10400kr med 20% rabatt på den pga supertilbud via dnb mastercard.

jeg har nå som nevnt over fått en ny enhet, og den fungerer fint hittil, men nå i kveld så ser det ut til at lys indikatoren på esc/fnlock knappen er stuck lysende på. Jeg ser at flere nevner samme feil og problem med fn + (Andre knapper) ikke fungerer for dem.

Tror Lenovo har et problem med disse legion 5 enhetene.

Kan det være fordi det er helt nye dataer, og at de kommer med nye sw updates som fikser det etterhvert eller pleier det å være mye trøbbel med tastaturer og lenovo? Virker sånn for meg, men kan hende det gjør det fordi jeg har prøvd å google en god del ang. tastatur og lenovo i et forsøk om å fikse det.

På den forrigje enheten så ringte jeg til og med lenovo og fikk dem til å hjelpe meg men det fikset ikke problemet og de foreslo at jeg dro tilbake til butikken for å få bytta den ut med en ny en, men nå ser det ut til at det er trøbbel med denne også.


spørsmålet er om jeg bare skal ignorere lysindikatoren at den enten er på hele tiden eller av hele tiden, selve funksjonen fungerer, men hater at knapper på et keyboard til en middelsnivå laptop til 13k ikke skal fungere.... selv billige 2-3000kr laptoper fungerer alt fint på ang. tastatur...


har heldigvis 60 dagers åpent kjøp.

veldig fornøyd ellers, imponerende skjerm også, men tror kanskje jeg heller vil ha en pc med 144hz og høyere nits da dette er en 120h og 250 nits.

Tror jeg fant løsningen ut, man må ha lenovo utility aktivert ved oppstart eller bare skru den på for at fn hotkeys skal fungere, super digg å komme over det
Sist endret av entusiasten747; 29. juni 2020 kl. 03:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.