Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2902
hei
en kompis ble stoppet av politiet og tatt med 5 g kokain i bilen. vi lurer på hva slags straff eller reaksjon det er å forvente av politiet
Sist endret av KjemikalieX; 22. juni 2020 kl. 16:22. Grunn: Feil underforum og håpløs tittel*2
Kommer litt an på om dere har et rent rulleblad eller ikke da kan straffen bli større, kjente en kompis som ble stoppet med et fullt glass med rivo, hørte bare at han mista lappen og fikk en saftig bot Lykketil
Trådstarter
14 1
Sitat av TrippieHippie Vis innlegg
Kommer litt an på om dere har et rent rulleblad eller ikke da kan straffen bli større, kjente en kompis som ble stoppet med et fullt glass med rivo, hørte bare at han mista lappen og fikk en saftig bot Lykketil
Vis hele sitatet...
han har rent rulleblad. han er redd for rettsak, kan det bli aktuelt med rettsak for 5 G kokain ?
Blir nok bot størrelseorden 5000-10000.
Lite sannsynlig med rettssak
5 gram overstiger vel "1-2 brukerdoser", og vil vel i så tilfelle bli angitt som "oppbevaring" snarere enn "besittelse"?

Kilde: https://jusleksikon.no/wiki/Narkotikalovbrudd
Sitert fra teksten
Maksimumsgrensen for når politiet har mulighet til å benytte forelegg går ved 15 gram for cannabis.
Fikk nylig 20k i bot for 30g. brunt samt noen blottere med syre og ett knokejern.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Blir sikkert bare bot.
Sitat av Naruto Vis innlegg
han har rent rulleblad. han er redd for rettsak, kan det bli aktuelt med rettsak for 5 G kokain ?
Vis hele sitatet...
Tviler på at det blir rettsak for 5 grammiser, men regner med han mister lappen i noen mnd og får en fin bot
Sitat av TrippieHippie Vis innlegg
Tviler på at det blir rettsak for 5 grammiser, men regner med han mister lappen i noen mnd og får en fin bot
Vis hele sitatet...
Mister man lappen uansett, selv om man kun har oppbevart i bilen og har rent urin?
Sitat av Stekesmør Vis innlegg
Mister man lappen uansett, selv om man kun har oppbevart i bilen og har rent urin?
Vis hele sitatet...
Det tørr jeg egentlig ikke og svare på, men ja jeg tror faktisk det
Sist endret av TrippieHippie; 22. juni 2020 kl. 14:55.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Det tror ikke jeg. altså mtp. jeg ble tatt flere ganger med narkotika uten å miste lappen men når jeg ble tatt rusa så mistet jeg lappen på dagen. Men kan hende de informere fastlege om det også får du spørsmål derifra og inrømmer du noe så har fastlege plikt til å melde fra til fylkeslege for å frata lappen din. men snuten har ikke samme makt når det gjelder å beregne edrulighet.