Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4327
Hei! Vurderer og kjøpe litt bitcoin (2-3k i verdi)
Fant en side som heter bitmynt.no. Er denne siden legit? og hvor lang tid tar det før jeg får bitcoinsa?

Om noen har noen andre legite sider som gjør at jeg får de med engang fyr løs:

Edit: Glemte og skrive at jeg er ikke så informert når det gjelder btc, har lest litt men er som japansk for meg
Sist endret av TrippieHippie; 9. juni 2020 kl. 23:34. Grunn: glemte og skrive noe mer
Kjenner ikke den siden der. Men denne er hvertfal legit - Localbitcoins.com
Bitmynt er legit ja, er sturle sunde som står bak. Han har vært en seriøs aktør i mange år uten at det har vært noe tull.

Du får bitcoinene så raskt banken overfører og sturle ser pengene på konto. Du må også verifisere deg før kjøp/salg.

Nbx som er startet av Bjørn Kjos har også btc i den mengden til salg, har brukt dem også å det gikk knirkefritt. Er som oftest banken som bruker tid��

Ville nesten anbefalt å bruke nbx så man får volumet opp slik at vi har en trygg, norsk børs man kan bruke. Er så mange useriøse aktører der ute så støtter selv opp hos de "lokale".
Edit: Glemte og skrive at jeg er ikke så informert når det gjelder btc, har lest litt men er som japansk for meg[/quote]

Sitat av OnkelJubalon Vis innlegg
Kjenner ikke den siden der. Men denne er hvertfal legit - Localbitcoins.com
Vis hele sitatet...
Får jeg de med engang jeg har betalt?
Sist endret av TrippieHippie; 9. juni 2020 kl. 23:40.
Bitmynt er legit.

Du har også localbitcoins hvor Sturle er den mest kjente du kan handle av. Han kan også kjøpe dine bitcoins om du f.eks vil selge om det har steget i verdi siden du kjøpte. Han selger btc til litt mer enn det kursen står i, og kjøper under den kursen som står bare så du vet.

Forøvrig ville jeg satt meg litt inn i det før jeg handler. Følg instruksen til selgerne til punkt og prikke, og helst ha en annen wallet enn den du får på localbitcoins til å oppbevare coims Mycelium er en fin "lommebok" å bruke. Lastes ned på appstore.

Lykke til
Sist endret av Heimdall-; 9. juni 2020 kl. 23:42.
@Heimdall- Tusen takk! Skal prøve
Kidnapper denne litt..

Tenker å kjøpe bitcoin, har tidligere brukt localbitcoins men synes det er litt i overkant dyrt å betale 5k-10k over prisen.
I skrivende stund er btc på rundt 87,909kr ifølge coindesk.
Billigste selger for øyeblikket er Sturle med en pris på 97,010kr, noe som er i overkant dyrt etter min mening.
Bruker som regel revolut pga det går raskt og jeg ikke trenger å gi fra meg noe særlig informasjon.

Ikke nok med det, men han krever telefonnummer så han kan ringe, bilde av pass/førerkort, navn, epost, postadresse + man må vente i 2 arbeidsdager før jeg får BTC siden jeg ikke har handlet av han før.
All den informasjonen nekter jeg ikke å gi ifra meg til en ukjent privatperson.
Prøvde å lage bruker på coinbase, men der skal de også ha bilde av pass, bilde av adresse og sikkert enda mer til.

Det jeg egentlig lurer på er om det er noen billigere steder å kjøpe bitcoin?
Er det eventuelt bedre å kjøpe monero? Hvor kan jeg isåfall gjøre det?

Takk for svar
R.i.p 23.04.2021
Bruk Coinbase. 88307kr pr btc atm. Ikke betal overpris av selgere på localbitcoins. På Coinbase holder det med bilde av pass for og bli verifisert trader.
Sist endret av Tarm; 15. juni 2020 kl. 14:58.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Bruk Coinbase. 88307kr pr btc atm. Ikke betal overpris av selgere på localbitcoins. På Coinbase holder det med bilde av pass for og bli verifisert trader.
Vis hele sitatet...
Prøvde å legge inn bildet av passet mitt der, ble bare stående å loade og plutselig fikk jeg beskjed om å laste opp enda ett bilde, denne gang med ett dokument som viser navn, adresse, postnummer og sted, så ga egentlig opp hele coinbase
Men ja, 10k i overpris er ikke noe jeg er interresert i å betale sånn egentlig.

Miraex får jeg faktisk ikke verifiseringsmail ifra, har prøvd å registrere meg der ett par ganger allerede og tatt kontakt med support.

Prøvde å registrere meg med vipps på MiraiEx siden email ikke gikk, det gikk til en viss grad men får ikke logget inn.

Først får jeg denne beskjeden når jeg trykker logg inn:
"Vi kunne ikke finne en bruker relatert til din Vipps. Vennligst registrer deg under for å få tilgang til Mirai Exchange og alle våre tjenester."

Trykker så på register og får følgende beskjed:

"Åh nei!
Oppgitt bruker er allerede registrert hos MiraiEx"

What the actual hell?
Sist endret av Flaffersen; 15. juni 2020 kl. 15:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Prøvde å legge inn bildet av passet mitt der, ble bare stående å loade og plutselig fikk jeg beskjed om å laste opp enda ett bilde, denne gang med ett dokument som viser navn, adresse, postnummer og sted, så ga egentlig opp hele coinbase
Men ja, 10k i overpris er ikke noe jeg er interresert i å betale sånn egentlig.

Miraex får jeg faktisk ikke verifiseringsmail ifra, har prøvd å registrere meg der ett par ganger allerede og tatt kontakt med support.

Prøvde å registrere meg med vipps på MiraiEx siden email ikke gikk, det gikk til en viss grad men får ikke logget inn.

Først får jeg denne beskjeden når jeg trykker logg inn:
"Vi kunne ikke finne en bruker relatert til din Vipps. Vennligst registrer deg under for å få tilgang til Mirai Exchange og alle våre tjenester."

Trykker så på register og får følgende beskjed:

"Åh nei!
Oppgitt bruker er allerede registrert hos MiraiEx"

What the actual hell?
Vis hele sitatet...

Rare greier, prøv www.nbx.com, har handlet en del der i det siste og er rimelig fornøyd. Dem har pr nå sells til greie priser i ordreboken. Lavt volum men er blitt bedre enn det var i starten, med mindre du skal handle for 100k + er du good.
Sitat av svaart Vis innlegg
Rare greier, prøv www.nbx.com, har handlet en del der i det siste og er rimelig fornøyd. Dem har pr nå sells til greie priser i ordreboken. Lavt volum men er blitt bedre enn det var i starten, med mindre du skal handle for 100k + er du good.
Vis hele sitatet...
Endte opp med å bare bruke localbitcoin.
Klarte selvfølgelig å fucke opp med fees, da det ble satt automatisk og jeg glemte å sette på muligheten til å bumpe den opp, så har stått unconfirmed siden 16 idag.. Ser ikke ut til at det kommer til å skje no der med det første..