Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4911
Hei! Jeg skal idag sprøytemale jotun lady balance, jeg har ikke høytrykkspumpe tilgjengelig men bruker en Wagner w590 flexio elektrisk pistol.

Er det noen som har sprøyta lady balance tidligere som kan komme med et tips til hvor mange % jeg skall tynne den ?
Litt drit om viskositeten blir feil og alt ender med spytting og klatter eller store sig overalt på veggen

Jobber som lakkerer så jeg kan og sprøytemale men har aldri gjort det med vannbasert husmaling før
Går nok veldig bra, jeg jobber som maler og er på større prosjekter med sprøytemaling. Man KAN jo tynne den ut litt. Men litt spytting blir det uansett så man bør vel rense pistoldysa innimellom.
Mener du den ikke trenger og tynnes ut med en sånn elektrisk konvensjonell malersprøyte ? Klarer den og knuse malingen greit ?
Digital nomade
trippy's Avatar
Har ingen erfaring med den sprøyta men har brukt mye forskjellige proffe Graco sprøyter. Kan ikke se for meg at det skal være noe behov å tynne den ut.
Sitat av trippy Vis innlegg
Har ingen erfaring med den sprøyta men har brukt mye forskjellige proffe Graco sprøyter. Kan ikke se for meg at det skal være noe behov å tynne den ut.
Vis hele sitatet...
Vi bruker jo graco på jobben, de spytter en del men aner ikke hvordan de dysene blir i de små sprøytene. Spessielt på større prosjekter må vi jo vri om dysa for å rense litt. Hender de spytter litt

Jeg mener det ikke skal være nødvendig, vi sprøyter alt fra oljebasert og tokomponents gulvmaling og det går veldig bra men fordrer at man kan velge dyse da

Edit 2: